Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 13. juli 2010

Jeg sendte en ny e-post til PFU




Gmail - SV: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




SV: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Jul 13, 2010 at 5:34 PM




To:
PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>






Hei,

takk for svar!

Dere kan kanskje se på disse henvendelsene, som en oppdatering, på den klagen jeg sendte, på debattforumene til Dagbladet, Aftenposten, VG og Nettavisen, i 2008, var det vel.


Da begrunnet jeg klagen ifølge Vær Varsom-plakaten.

Og sendte vel bortimot 100 vedlegg/eksempler.

Kanskje dere burde svare ordentlig på den klagen snart, for den har dere sitti på i hundre år snart.


Med hilsen

Erik Ribsskog


2010/7/13 PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>




Hei!



Vi bekrefter med dette å ha mottatt din e-post av 10. juli 2010 vedrørende
Dagbladet. Slik vi forstår deg, ønsker du å klage inn Dagbladet til PFU på
bakgrunn av deres generelle håndtering av kommentarer i deres debatt-/bloggforum
på nett. Vi må imidlertid gjøre oppmerksom på at PFU ikke behandler slike generelle
klager. For at PFU skal kunne foreta seg noe, må det foreligge formelle, begrunnede
klager på konkrete publiseringer, og det må gjøres klart hvilke presseetiske overtramp
klager mener den aktuelle redaksjonen har begått. I den forbindelse ber vi om
at klager henviser til konkrete punkter i Vær Varsom-plakaten. Videre må vi ha oppgitt
full postadresse på klager, ettersom klagebehandlingen skjer via vanlig post fra
vår side. Vi må også ha kopi av det fullstendige materialet som påklages.



Når det gjelder eksempelet du har vedlagt e-posten sendt 10.
juli, er det noe uklart for oss hvilke kommentarer du egentlig reagerer på.



Videre bekrefter vi å ha mottatt også ytterligere to e-poster
fra deg i dag 13. juli (vedlagt). I disse to sist mottatte e-postene henviser du
til tidligere henvendelser til PFU. Så langt vi kan se har heller ikke disse en
form som tilfredsstiller våre krav til en klage (se over), og av den grunn er
disse ikke behandlet.



Mvh


PFU-sekretariatet


Trude Hansen


organisasjonssekretær/saksbehandler


......................................


Norsk Presseforbund


Pb. 46 Sentrum


0101 OSLO


www.presse.no


www.pfu.no






Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 10. juli 2010 05:29

Til: PFU Pressens faglige utvalg

Emne: Klage på Dagbladet




Hei,






jeg vil klage på det, at Dagbladet aldri sletter
trakasserende kommentarer.







Jeg sender et eksempel her.






De sletter ikke, og så utarter det til ordkrig, og så sikkert vendetta og det
som er.







Dagbladet forstår rett og slett ikke nødvendigheten av, at
de må respektere folks rett til å bli oppført ordentlig mot.







Dagbladet aksepterer alt for mye av mobbing og personangrep.






Dette vil jeg klage på.






Mvh.






Erik Ribsskog













Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter