Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 16. juli 2010

Jeg sendte en ny e-post til PFU




Gmail - SV: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




SV: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Fri, Jul 16, 2010 at 2:26 PM




To:
PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>






Hei,

ja, det er fint å forelegge synspunkter.

Men jeg mener at pga. feil behandling, så må den klagen tas opp på en ordentlig måte, på en 'u-forenklet' måte, hos PFU.


For det er klart for meg, at grunnet til at Nyhuus valgte å behandle den klagen, på en forenklet måte, var fordi at jeg kom inn på Solskjær sin klage, i den telefonsamtalen jeg hadde med Nyhuus, for et par år siden.


(Etter at jeg nok må ha blitt litt provosert).

Det er ihvertfall sånn det virker for meg.

Jeg synes også det er rart, at jeg ikke har fått noe ordentlig svar fra dere, på mine henvendelser, (blant annen mange direkte til han Kokkvoll, på hans private(!) e-post adresse, som jeg fikk oppgitt av dere), de siste årene.


Men jeg skjønner at dere har ferie der nå, så jeg får vel prøve å være litt tålmodig til etter ferien da.

Jeg har lagt merke til at andre organisasjoner, her i England, som jeg har vært borti siden jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian', og ikke får mine rettigheter fra politiet, de har ting som klage og ankeprosedyrer lagt ut på nettet osv.


Men men, bare et forslag.

Jeg synes det er dårlig at dere bare svarer ordentlig i sommerferien ihvertfall.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog



2010/7/16 PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>



Hei!



Ja, sjefen hans – generalsekretæren i NP, Per Edgar Kokkvold –
er orientert om saken, og han vil forelegge Nyhuus dine synspunkter.



På våre nettsider finnes det kun informasjon om prosedyren for å
klage til PFU. Ellers eksisterer det lite.



Grunnet ferietid og liten bemanning på vårt kontor de neste
ukene, beror saken inntil videre.



Mvh


Trude Hansen


organisasjonssekretær


.....................................


Norsk Presseforbund


Pb. 46 Sentrum


0101 OSLO


www.presse.no





Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 16. juli 2010 14:31



Til: PFU Pressens faglige utvalg

Emne: Re: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"




Hei,






altså, hvis jeg vil klage på Kjell Nyhuus, så må dere jo
sende det til sjefen hans.






Da er det en arbeidsoppgave for sjefen hans.







Det er vanlig organisasjonsteori.







Jeg savner ting som klageprosedyrer og ankeprosedyrer hos
dere.







Er det noe sted jeg kan finne om det på nettet?







Mvh.






Erik Ribsskog






2010/7/16 PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>




Hei!



Vi bekrefter å ha mottatt ytterligere
e-poster fra deg med kommentarer til PFU-sekretariatets saksbehandling og
arbeidsform. Før vi eventuelt kan foreta oss noe, må dine synspunkter
forelegges Kjell Nyhuus, ettersom de jo direkte berører ham. Og ja, det stemmer
at han er på ferie nå.




Mvh


PFU-sekretariatet


Trude Hansen






Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 15. juli 2010 19:14






Til: PFU Pressens faglige utvalg

Emne: Re: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"








Hei
igjen,






jeg
var kanskje litt slem i den siste e-posten, men jeg er litt trøtt her i dag,
pga. ganske tidlig møte på the Jobcentre osv.







Men,
jeg ville klage på Nyhuus, for han mistet objektiviteten sin.






Vi pratet sammen om min klage, over telefon.







Og
samtalen gikk i stampe, (uten at jeg husker hvorfor nå, for dette var i 2007
eller 2008).







Og
da, så sa ble det litt opphetet kanskje.






Så sa jeg, at jeg skjønte at Solskjær klagde på PFU, (jeg pleier ikke å miste
besinnelsen, så jeg ble kanskje litt provosert).







Og
da klikka det for Nyhuus.






Da ble han uhøflig, ufin, truende og sleivkjefta, sånn som jeg husker det.






Altså, han sa noe om at 'å klage til PFU, var som å pisse i motvind'.






Altså, noe jeg ikke tenkte så mye på da, på hvordan jeg skulle forklare.







Men,
det må vel bli sånn, at PFU er mektige, (som vinden), så PFU må man være redd
for.






(Altså truende).






Og på slutten av samtalen, så hinta han sterkt om, (at siden jeg nevnte
Solskjær), så skulle han bare behandle klagen min på forenklet måte.






Så han mista helt objektiviteten sin, vil jeg si.






Så jeg skulle ønske at dere kunne ta opp den klagesaken min, (den fra 2008),
på en 'u-forenklet' måte, i PFU.






Og jeg ønsker å klage på at Nyhuus var truende og uhølig og ufin og
sleivkjefta, på telefonen.






Og jeg ønsker å klage på at dere ikke har svart ordentlig på mine henvendelser,
de siste par årene.






(Men Nyhuus er kanskje på ferie nå, så det er kanskje derfor PFU/Norsk
Presseforbund plutselig svarer meg ordentlig?






Eller er det hun Andersen hos dere, som har tulla?).







Mvh.






Erik Ribsskog









2010/7/15
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei
igjen,






altså,
sånn som det virker for meg.






Så sitter det en sånn kynisk, gjennom-alkoholisert og halvråtten av lungekreft,
sleivkjefta og uten evne til empti, presse-kjøter der, ved navn Kjell Nyhus.






Som mer eller mindre vilkårlig, bestemmer at den og den klagen, skal gå til
forenklet behandling.






Jeg tror han sleivkjefta drittsekken der, (som han virka som for meg), har noen
evne til finfølelse eller empti, etter all den fylla på dasslokket, eller hva
det heter, som jeg forestiller meg, at han sikkert har vært på.






Jeg skulle ønske dere hadde en person, som klarer å oppføre seg ordentlig der,
som kunne behandla klagen min.






Jeg viste til og med til hvilke punkter i Vær Varsom-plakaten, som ble brutt,
og forklarte rundt dette.






Så at dere bare skal synse vekk en sånn klage, i bakrus nærmest, det synes jeg
blir for ille.






Så da lurte jeg på om dere hadde en klage-prosedyre der.






For de andre hos dere, har bare kødda med meg, de siste par årene, når det
gjelder denne saken.






Så jeg har ikke fått noe ordentlig svar, om omtrent noe som helst, fra dere.






Mvh.



Erik Ribsskog








----------
Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/7/15

Subject: Re: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"

To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>





Hei,






det
er jo ikke noe som jeg gjør først nå, at jeg purrer på dette brevet.






Dette har jeg kontaktet dere om regelmessig, de siste månedene.






Og jeg har prøvd å anke denne avgjørelsen, til Nordby, eller hva han het, til
han Kochvoll, som er sjefen hos dere.







(Men
han Norby, han dreiv bare og var sleivkjefta, på telefonen, og sa at å klage
til PFU var som å 'pisse i motvind', osv.






Så han var jo som den presse-kjøteren.






Han var som kameraten til han 'alkisen' som var sjef i TV2, syntes jeg.







Men
men).






Jeg har sendt en rekke e-poster, hvor jeg har purret på dette, og jeg har ringt
hun Andersen hos dere, og bedt henne få sjefen deres til å svare.






Jeg har også sendt det til han i TV2 som er i ledelsen for PFU.







Men
hva skal til for å få en klage behandlet hos dere?








virker det som at jeg har en 'vettug' person, som svarer meg ordentlig her.






Hvordan er klageprosedyrene deres?



Er det mulig å få noe svar på det også?






Mvh.



Erik Ribsskog






2010/7/15
PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>








Hei, igjen!



Så langt jeg kan se, har vi vel ikke
ventet i to år med å gi deg tilbakemelding, ettersom det altså ble sendt et
formelt brev til deg 14. oktober 2008 der det ble orientert om at vi etter en
vurdering kom til at det ikke forelå brudd på god presseskikk. Dersom du ikke
har mottatt dette brevet før nå, må jeg på vegne av sekretariatet beklage dette,
men jeg kan ikke se at vi har notert at det er kommet i retur eller annet.



Som du vil se av vår statistikk
(vedlagt), er det vel så mange klager som blir ”forenklet”, ”avvist” eller ”henlagt”,
som klager som gjennomgår ”full” behandling. Det er altså ikke et forsøk
på å ”tøyse med folk” vi driver med, selv om vi ikke benytter den ”fulle”
behandlingsformer i alle tilfeller.


I vårt arbeid forholder vi oss til de
retningslinjer vi har fått, og som NPs styre har vedtatt. Du kan selvsagt ha
meninger om dette, og en eventuell klage på saksbehandlingen må i så fall
rettes til styret.



God sommer!




Mvh


PFU-sekretariatet


Trude Hansen


organisasjonssekretær/saksbehandler


......................................


Norsk Presseforbund


Pb. 46 Sentrum


0101 OSLO


www.presse.no


www.pfu.no






Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 14. juli 2010 17:24






Til: PFU Pressens faglige utvalg

Emne: Re: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"








Hei,






ja
det syntes jeg var veldig spesielt, at dere venta i to år, med å si fra om
dette.






Det er tydelig at et eller annet ikke var som det burde her.







Jeg
har hørt at dere hadde 'forenklet behandling'.






Jeg skulle ønske at dere tok dette opp på en ordentlig måte, og slutter å tøyse
med folk, på denne måten.







Og
jeg vil gjerne klage på at dere bruker to år på å si fra om en avgjørelse, her
er det et eller annet som ikke stemmer.






Er dere korrupte?







Med
hilsen







Erik
Ribsskog






2010/7/14
PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>




Hei!



Jeg har nå sjekket litt i arkivet vårt
for å finne frem til saken fra 2008, som du refererer til. Det viser seg at
denne saken ble håndtert og besvart i brev av 14. oktober 2008 (se vedlegg), og
saken ble forelagt utvalget i deres møte 28. oktober 2008. Utvalget hadde ingen
kommentarer utover de som fremkommer i det tilsendte brevet. Utvalget var altså
enig i at de innklagede mediene ikke hadde brutt god presseskikk. Dette er
bakgrunnen for at du ikke har mottatt noe videre brev fra oss. Det er mulig vi
burde formidlet dette tydeligere til deg, ettersom du tydeligvis hadde andre
forventninger til saksbehandlingen her hos oss, men saken din er altså er
håndtert i tråd med vanlig prosedyre for denne typen klagehenvendelser og
ansett som avsluttet.




Mvh


PFU-sekretariatet


Trude Hansen


organisasjonssekretær/saksbehandler


......................................


Norsk Presseforbund


Pb. 46 Sentrum


0101 OSLO


www.presse.no


www.pfu.no






Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 13. juli 2010 18:34





Til: PFU Pressens faglige utvalg



Emne:
Re: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"






Hei,






takk
for svar!







Dere
kan kanskje se på disse henvendelsene, som en oppdatering, på den klagen jeg
sendte, på debattforumene til Dagbladet, Aftenposten, VG og Nettavisen, i 2008,
var det vel.






Da begrunnet jeg klagen ifølge Vær Varsom-plakaten.







Og
sendte vel bortimot 100 vedlegg/eksempler.






Kanskje dere burde svare ordentlig på den klagen snart, for den har dere sitti
på i hundre år snart.






Med hilsen






Erik Ribsskog









2010/7/13
PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>




Hei!



Vi bekrefter med dette å ha mottatt din
e-post av 10. juli 2010 vedrørende Dagbladet. Slik vi forstår deg, ønsker du å
klage inn Dagbladet til PFU på bakgrunn av deres generelle håndtering av
kommentarer i deres debatt-/bloggforum på nett. Vi må imidlertid gjøre
oppmerksom på at PFU ikke behandler slike generelle klager. For at PFU skal
kunne foreta seg noe, må det foreligge formelle, begrunnede klager på konkrete
publiseringer, og det må gjøres klart hvilke presseetiske overtramp klager
mener den aktuelle redaksjonen har begått. I den forbindelse ber vi om at
klager henviser til konkrete punkter i Vær Varsom-plakaten. Videre må vi ha
oppgitt full postadresse på klager, ettersom klagebehandlingen skjer via
vanlig post fra vår side. Vi må også ha kopi av det fullstendige materialet som
påklages.



Når det gjelder eksempelet du har
vedlagt e-posten sendt 10. juli, er det noe uklart for oss hvilke kommentarer
du egentlig reagerer på.



Videre bekrefter vi å ha mottatt også
ytterligere to e-poster fra deg i dag 13. juli (vedlagt). I disse to sist
mottatte e-postene henviser du til tidligere henvendelser til PFU. Så langt vi
kan se har heller ikke disse en form som tilfredsstiller våre krav til en klage
(se over), og av den grunn er disse ikke behandlet.



Mvh


PFU-sekretariatet


Trude Hansen


organisasjonssekretær/saksbehandler


......................................


Norsk Presseforbund


Pb. 46 Sentrum


0101 OSLO


www.presse.no


www.pfu.no






Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 10. juli 2010 05:29

Til: PFU Pressens faglige utvalg

Emne: Klage på Dagbladet




Hei,






jeg
vil klage på det, at Dagbladet aldri sletter trakasserende kommentarer.







Jeg
sender et eksempel her.






De sletter ikke, og så utarter det til ordkrig, og så sikkert vendetta og det
som er.







Dagbladet
forstår rett og slett ikke nødvendigheten av, at de må respektere folks rett
til å bli oppført ordentlig mot.







Dagbladet
aksepterer alt for mye av mobbing og personangrep.






Dette vil jeg klage på.






Mvh.






Erik Ribsskog


















































Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter