Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 20. juli 2010

Jeg sendte en ny e-post til PFU




Gmail - Klage på Romerikes Blad/Fwd: VS: Klage på sensur/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Klage på Romerikes Blad/Fwd: VS: Klage på sensur/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Jul 20, 2010 at 8:00 AM




To:
PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>






Hei,

hvis du ikke leser det jeg skriver, så er det ikke noe vits i, engang.

Jeg får skrive det igjen da.

De sletta det etter et par måneder.


Da er det for seint å slette mener jeg, (med begrunnelse at det står på feil sone).

Da er det sensur.

Og jeg vet fra før, at en paragraf, sier at alle skal få si sine meninger.


At pressen skal ta med et vidt spekter av meninger og synsvinkler.

Og dette er også trakassering av meg.

Så denne klagen går på de samme to paragrafene, som min forrige klage, fra år tilbake, som vi konverserte om, i forrige uke.


Vil du at jeg skal finne fram plakaten deres, og relatere klagene mer presist til paragrafene, eller skjønner dere hva jeg mener nå.

Mvh.

Erik Ribsskog



2010/7/20 PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>



Hei!



Vi viser til e-post sendt fra oss 13. juli til deg med
opplysninger om hvordan en klage skal vært utformet/hva den skal inneholde.


Formen du har benyttet i e-posten der du mener å klage på
Romerikes Blad, tilfredsstiller ikke disse kravene.



For øvrig noterer vi oss at Romerikes Blad ønsker deg velkommen
til å ytre deg på egen sone på deres Origo-sider. Vi har derfor problemer med å
se hva du mener når du hevder du er sensurert.



Mvh


PFU-sekretariatet


Trude Hansen




Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 19. juli 2010 10:57

Til: PFU Pressens faglige utvalg

Emne: Klage på Romerikes Blad/Fwd: VS: Klage på sensur/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo




Hei,






jeg vil klage på at Romerikes Blad har brutt Vær
Varsom-plakatens paragraf om sensur.






Jeg fikk lov å etterlyse min fadder, Annikken Holmsen, på Origo-sidene, til
bladet deres.






Så klarer jeg å spore henne opp, i Sverige, etter et par måneder ca.






Så oppdaterte jeg den samme tråden.






Og _da_ sletter de.






Så det blir som i Sovjet, mener jeg, med sensur osv.






Så kommer de med noen blasse unnskyldninger nå.






Men det hjelper jo ikke det nå, å henvise til et annet forum.






De burde ha gjort det med en gang.






Og ikke slette folks skriverier, på en måte, som virker som at de ikke har noe
verdi.







Her var det kanskje noe om den familien, som har vært
forfulgt av uhell, som bladet ikke likte.







Mora til fadderen min, vant pris for Norges beste fårikål, i
nitimen på 70-tallet.






Og de bodde på Østbye gård, hvor en tidligere beboer, kjempet mot
svenskekongens fogd.







Og søsteren fikk styret til sykkelen i hodet, da hun ble
overkjørt som liten.






Så her er det noe mafia, kan man kanskje tenke seg i Romerikes Blad, tidligere
Romerikes Arbeiderblad, som sletter som om de var i Stalins tjeneste, for å si
det sånn.






Så dette får dere slå ned på, som om dere var det frie ords voktere, eller noe,
for å si det sånn.






Mvh.



Erik Ribsskog






---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/7/19

Subject: Re: VS: Klage på sensur/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo

To: Hagberg Anne <anne.hagberg@rb.no>





Hei,






ja, det er mulig.






Men den tråden hadde jo stått der i flere uker, da den ble slettet.






Det var 'merksnodig' at den ble slettet akkurat da jeg oppdaterte om hun
fadderen min, Annikken Holmsen, i Sverige.







Dette minner om 'urent trav', om noen spørr meg.






Enten burde det vært slettet med en gang, ellers så burde det fått stått.







Det at det ble slettet etter mange uker, får det til å virke
som om dere hadde noe agenda i dette.







Så dette vil jeg gjerne at han redaktøren kanskje kan kikke
på også, hvis det er mulig.






Mvh.






Erik Ribsskog






2010/7/19 Hagberg Anne <anne.hagberg@rb.no>










Hei
Erik!



Ditt
innlegg ble slettet da det ikke hørte hjemme under sonen Meninger.


Istedenfor
å poste denne typen innlegg i våre debattfora, er du velkommen til å opprette
din egen sone på Origo der du kan poste dine ytringer,


selvfølgelig
innenfor Origos regelverk. Du oppretter en sone her: http://origo.no/-/sandbox/new


_________________________________________

Med vennlig hilsen

Anne Hagberg


Mediehuset Romerike

Postboks 235, 2001 Lillestrøm

Telefon: 63 80 50 50

Direkte: 63 80 49 80

Mobil: 958 02 008

e-post: anha@rb.no


Feil! Filnavn er ikke angitt.












Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 13. juli 2010 22:32

Til: Woje Thor; Eskås Pål

Emne: Klage på sensur/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo




Hei,






jeg
bare lurte på hvem jeg skulle klage til, om sensur, på Origo-siden deres.







Jeg
fikk ikke lov å etterlyse min fadder der, som er Annikken Holmsen, fra en Østby
gård vel, i Fjellhamar, som er av kjent Romerike-slekt.



De er bl.a. etter Helga Dørumsgaard, (min oldemor), som var søster av Asbjørn
Dørumsgaard.







Og
moren hennes, Dagny Ribsskog Holmsen, var ganske kjent heimkunnskap-lærerinne,
i Skedsmo vel og hu vant også NM i matlaging, i ni-timen, på 70-tallet, hvor
(hennes) fårikål, ble kåret til Norges nasjonalrett.







Men
nå er dem visst ikke fine nok til å bli etterlyst på Romerikes Blad sine
Origo-sider engang.






Er det noe Arbeiderparti-greier det her eller?






Min morfar Johannes Ribsskog, var fra Leirsund, på Romerike, og han var i
Arbeiderpartiet.






Men det er visst en uting dere har med sensur i arbeiderbevegelsen.






Min morfar hadde en bror, Øyvin Ribsskog, som var lensmann i Aurskog.






Hans sønn, Ola Øyvin(d) Ribsskog, var høyt oppe i frimurerne, så jeg nå:











Er
det han/de som tuller?







Min
morfar var også fetter av Arne Dørumsgaard, og hun ene som redigerer
Origo-siden deres, har opera som livsstil, stod det.






Er det noe hat fra opera-menneskene mot meg?







Hva
skyldes denne sensuren deres?







Med
hilsen






Erik Ribsskog






----------
Forwarded message ----------

From: Even Westvang <even@bengler.no>

Date: 2010/7/13

Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo

To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>




Hei
Erik,







Om
du tenker på http://meninger.romerike.no/
så er det Romerikes Blad som modererer den. Om du går til 'mer om sonen' fra
forsiden kan du se hvem de ansvarlige er.







Vennlig
hilsen,



Even Westvang








On 13. juli 2010, at 09:29, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
wrote:






Hei,







jeg
kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en
påminnelse om dette.







Mvh.







Erik
Ribsskog








----------
Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/5/12

Subject: Klage på sensur på Origo

To: even@bengler.no





Hei,






jeg
lurte på hvem som står bak den 'meninger'-sonen på Origo.






For jeg synes de driver å sensurerer så fælt.






Det er nesten som i Kina.






Sensur for sensurens skyld, virker det som for meg.






Mvh.






Erik Ribsskog


































Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter