Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 14. juli 2010

Jeg sendte en ny e-post til Svelvik Ungdomsskole




Gmail - Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Jul 14, 2010 at 6:01 PM




To:
Ole Lønseth <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>


Cc:
svelvik.ungdomsskole@svelvik.kommune.no


Bcc:
Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>






Hei,

jeg har sender det her til svelvik.ungdomsskole@svelvik.kommune.no også, for jeg har begynt å sende om det her til rektoren deres, så jeg håper de kan sende denne e-posten til rektor, som en oppdatering.


Jeg sender det til Sivilombudsmannen også, for jeg ble sendt til skolepsykolog, av Aakvåg, en gang, og det finnes det heller papirer for.

Så det klagde jeg på til Kunnskapsdepartementet, på at det var rot i forbindelse med det.


(Jeg synes også det er rart at du sitter på skolen så lenge, jeg trodde ikke dere jobba så lenge der).

Men altså, 'det er ikke mer å informere om'.


Marit Enger var vel ansvarlig for mobbe-saker osv., på Svelvik Ungdomsskole.

Og det ble avholdt møter osv., med de involverte, i denne saken.

Så da regner jeg meg, at det ble skrevet møtereferat, av Enger.


Det er disse jeg spørr etter nå da.

Svaret ditt, det synes jeg var dårlig norsk, så jeg må nesten be deg å svare på en måte sånn at folk skjønner hva du mener.

Mener du at dere ikke skrev møtereferat?


Mener du at dere har kastet disse referatene?

Jeg skjønner ikke hva du mener, for du er litt upresis her, synes jeg.

Mvh.

Erik Ribsskog



2010/7/14 Ole Lønseth <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>




Hei

Da vil jeg be deg lese meldingen en gang til. Det er jo ikke snakk om hemmlighold, det er bare ikke mer å informere om.


Mvh


Ole Lønseth

rådgiver




Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

Sendt: 14. juli 2010 15:52

Til: Ole Lønseth

Kopi: Postmottak Sivilombudsmannen

Emne: Re: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse





Hei,



det syntes jeg var spesielt, at dere skulle ha hemmelighold.



Men det er hos Kunnskapsdepartementet og Sivilombudsmannen nå.



Så vi får se om de gjør noe.




Hils dem som var med på den språkreise-turen til Weymouth, etter niende klasse.



(Untatt Kenneth Sevland, for han bare sender e-postene mine til Snorre Skaug, av en eller annen grunn).



Men men.



Mvh.



Erik Ribsskog





2010/7/14 Ole Lønseth <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>





Hei, Erik


Beklager, men fra skolens side har vi ikke mer oppklarende informasjon å bidra med.


Mvh

Ole Lønseth


rådgiver




Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

Sendt: 13. juli 2010 06:21

Til: Ole Lønseth

Emne: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse









Hei,



jeg kan ikke så å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.



Mvh.



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/4/29

Subject: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

To: Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no

Cc: post.sondre.buskerud@politiet.no





Hei,



jeg har ikke fått svar fra det, om det med navnet.



Men jeg tenkte på noe mer som skjedde, i niende klasse.



Jeg ble jo mobba fælt i klassen, for jeg gikk dårlig overens med noen folk der, (selv om jeg ikke er sånn, at jeg ikke kan bli kjent med folk, jeg dro jo på språkreise, sommerferien etter, sammen med Kenneth Sevland og din sønn og noen andre fra Svelvik, som
vi var inne på, når vi sendte e-poster tidligere.



For jeg gikk i samme valgfagklasse, som 'Sevvie', sjakk og bordtennis, så fortalte jeg at jeg var i Brighton, etter åttende klasse, og da sa han at dem skulle til Weymouth, etter niende klasse, så hang jeg meg på den turen, for jeg trengte litt avkobling, etter
å ha gått i klassen med Odd Einar Pettersen og hatt Aakvåg som klasseforstander osv).




Men men.




(For Aakvåg han var sånn at han bare slang bøker på pulten til folk som ikke fulgte med.



Så han mista etterhvert helt kontroll på klassen, for han spilte så tøff da).



Men men.




Grunnen til at jeg skriver, er det.



At jeg lurte på hva som skjedde igjen, angående en episode.




Odd Einar Pettersen, han var svær allerede på ungdomsskolen, og veide vel 100 kg kanskje.



Faren min lot meg bo aleine, fra jeg var ni år, så jeg var tynn, og jeg var også seint i puberteten, og veide kanskje 50 kg.




I et friminutt så hørte jeg at Geir Arne Jørgensen og/eller Ditlev Castellan, sa til Odd Einar Pettersen, noe sånt som 'gjør det nå'.



Så satt han seg på fanget mitt, og lot som at han var en stor dame.




Og sa sånn 'å Erik', osv, og vrikka på rumpa, mener jeg det var, som for å prøve å gjøre meg opphisset/kåt.




Jeg prøvde å slenge ranselen på han, men han var jo en svær brande på 100 kg, så han reagerte ikke på det.



Jeg følte meg så ydmyket, så jeg tok bare bussen hjem.



For jeg syntes at dette var mer enn man behøvde å finne seg i, for å få med seg noe lærdom, på skolen.




Jeg møtte Nina Monsen, (som visstnok har tatt selvmord, sa søstra mi), som da bodde i Oslo, men de hadde høstferie, eller noe, og hu var på besøk hos onkelen sin på Bergeråsen, og gikk til butikken på Sand.



Og hu trodde jeg hadde skulka.




Så sånn var det.



Så ville Aakvåg prate med meg, på lærerværelset.



Men jeg fortalte at Odd Einar hadde sitti på fanget.



Og da ville ikke Aakvåg prate med meg, da måtte jeg prate med Marit Enger, sa han.



Og hu prøvde å ordne opp i det da vel.



Men, jeg likte ikke at hu spurte meg, 'går det bra nå, Erik', foran hele klassen, i friminuttet seinere.



Fordi det her var personlig, så jeg ville ikke prate om det foran hele klassen, i et friminutt, som Enger ville.



Så jeg fikk aldri helt vite hvordan dette gikk.




For nå, så plager Odd Einar Pettersen meg enda, og sier at faren min har flytta til Tønsberg.



Enda han bor i Drammen.



Så jeg lurer på hva som skjedde med klagesaken, som Marit Enger dreiv med.



Jeg har også hørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian' i Oslo, og noe Bandios, virker det som, (som jeg lurer på om Pettersen har noe med, siden han har Facebook-venner, som heter Bandidos-Arild, osv., så jeg på Facebook).



Så jeg sender det her til politiet og Spesialenheten og, som er innvolvert fra før.



Håper dere har mulighet til å svare!



Mvh.



Erik Ribsskog






---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/11/11

Subject: Oppdatering/Fwd: Adresse

To: Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no





Hei Lønseth,



jeg sender en oppdatering til.



Beklager at det blir mye mas!




Det har seg sånn, at nå har jeg fått tak i en bekreftelse fra Folkeregisteret, hvor man kan se, at jeg har hett Erik Ribsskog, siden 1976.




Men på vitnemålet mitt, som du sendte, som er fra ti år senere, i 1986, så står det Erik Olsen.



Har du noe 'foklarings' på det?



Jeg vet at jeg sa at jeg het Olsen, men skulle lærerne ha hørt på meg da, jeg var jo ikke myndig, da jeg gikk på ungdomsskolen.




Jeg sender med det dokumentet fra folkeregisteret, som viser at jeg har hett Ribsskog, siden mora mi bytta navnet mitt fra Erik Olsen til Erik Ribsskog, etter at hu skilte seg fra faren min, rundt 1974 vel.




Mvh.



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/11/3

Subject: Re: Adresse

To: "Lønseth, Ole" <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>





Hei,



nå mottok jeg vitnemålet, som du sendte, i posten idag, her i England.



Det var veldig bra service av dere, at dere kunne ordne det!



Jeg bare lurte på det, hvis du har tid, om du bare kunne ha skrevet fraværet i en e-post, sånn at jeg får med om det på bloggen og.



For jeg mener å huske at jeg hadde veldig mye fravær, siden faren min lot meg bo aleine i en leilighet, og jeg ble mye mobba, i klasse osv., så jeg var som traumatisert noen ganger, og kom meg ikke på skolen, husker jeg, og satt hjemme og så på undervisnings-TV,
før jeg dro bort til farmora mi på Sand, og spiste der.



For jeg har jo en sak om omsorgssvikt, mot faren min.




Og hvis du kan bekrefte at jeg ikke strøyk på engelsk-eksamen, i niende, men at det ikke var sensur, pga. streik det året, som jeg mener å huske.



Også mener jeg å huske at jeg fikk tre S-er, andre halvår, i 7. klasse, men du har skrevet to S-er i det halvåret, men så tror jeg at jeg har fått en ekstra S, første halvår i syvende klasse?




Det er sånn jeg husker det fra hukommelsen ihvertfall.



Men det var veldig bra at dere kunne sende det her vitnemålet, tusen takk for hjelpen med det!







Mvh.



Erik Ribsskog






2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>




Du kan prøve å sende en mail til berit.wetterstad@svelvik.kommune.no når det gjelder PPT – forespørselen din.




Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 29. oktober 2009 15:48






Til: Lønseth, Ole

Emne: Re: Adresse








Hei,






ok, den er grei!






Tusen takk for hjelpen og ha en fortsatt fin dag!







Jeg tar heller kontakt igjen seinere, om det andre greiene, om da Aakvåg sendte meg til skolepsykologen osv., og at faren min lot meg bo alene fra jeg var ni år, osv.







Håper dette er i orden!







Mvh.






Erik Ribsskog






2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>




Jeg fører bare på karakterene fra 7 og 8 klasse med penn på en kopi av vitnemålet ditt. Der stemmer nok at du gikk i B – klassen og at Inger ( kona mi ) var inspektør. Og det stemmer at Per
Arne , Kenneth og du var på språkreise.





Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 29. oktober 2009 15:19






Til: Lønseth, Ole

Emne: Re: Adresse








Hei,






jeg trodde jeg gikk i B-klassen jeg, men.







Var det kona di som var inspektør da?






Per Arne, var det han som var med meg og Kenneth Sevland og dem til England, på språkreise, sommeren etter ungdomsskolen?






Jeg blander folka fra Svelvik litt, så det var sikkert ikke det.






Men jeg mener nå at jeg gikk i B-klassen, ihvertfall.






Men men.






Men tusen takk for at du ordner det med karakterene!






Jeg har også en sak mot faren min, Aakvåg sendte meg til skole-psykolog dama en gang, siden han vel trodde at noe var galt, og hadde hørt at jeg bodde alene.







(Faren min lot meg bo alene fra jeg var ni år).







Hvem må jeg kontakte for å få en kopi av det hun psykolog-dama skrev?







Mvh.






Erik Ribsskog










2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>






Hei



Da trenger jeg litt mer tid for å hente ut de karakterene.


Nei, jeg er far til Per Arne som gikk i B – klassen. Du gikk i C. Jeg var rådgiver på den tiden.. og er det fortsatt.



Mvh


Ole Lønseth




Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 29. oktober 2009 14:15

Til: Lønseth, Ole

Emne: Re: Adresse






Hei,






ja, selvfølgelig.







(Men husk også at det var karakterer fra 7. og 8. klasse som jeg syntes var artig, for da hadde jeg så mange S-er, og jeg tenkte at jeg skulle skrive om det her på blogg osv., siden så mange vil ha det til at jeg er dum, osv).






Lønseth, det var ikke du som var faren til Jørn, fra Bergeråsen, kameraten til Christian Grønli, jeg mener foreldra hans var lærere.






Eller det var du som var inspektør, mener jeg(?)






Samma det.






Adressen er i hvertfall:






Erik Ribsskog




Flat 3




5 Leather Lane




Liverpool




GB-L2 2AE




Storbritannia







Mvh.






Erik Ribsskog









2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>




Hei


Trenger adressa di for å sende kopi av vitnemål...og det er jo bra.



Mvh



Ole Lønseth


rådgiver



































































Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter