Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 23. juli 2010

Jeg sendte en ny klage på Dagbladet til PFU




Gmail - Klage på at Dagbladet.no lar kommentarer om meg bli stående, som bryter god presseskikk










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Klage på at Dagbladet.no lar kommentarer om meg bli stående, som bryter god presseskikk











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Fri, Jul 23, 2010 at 9:12 AM




To:
PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>






Hei,

i går, så kommenterte jeg om justisministerens nye forslag til oppgave-endring for politiet, på Dagbladets kommentarsystem:



Jeg ble beskyldt av andre som skrev kommentarer, under artikkelen, for å være 'paranoid', 'hore' og 'sippe fitte'.

Jeg sjekket det igjen i dag, mange timer senere.


Og alle disse tre kommentarene, stod fortsatt under artikkelen, på tross av at jeg har varslet Dagbladet om disse personangrepene.

Dette mener jeg bryter med Vær Varsom-plakatens paragraf 4.17, som jeg har funnet på deres nettsted:


4.17. Dersom redaksjonen velger ikke å forhåndsredigere digitale meningsutvekslinger, må dette bekjentgjøres på en tydelig måte for de som har adgang til disse. Redaksjonen har et selvstendig ansvar for så snart som mulig å fjerne innlegg som bryter med god presseskikk.





Det står at redaksjonen, (Dagbladet), har et ansvar for å fjerne innlegg som bryter med god presseskikk.


Det å kalle meg for 'paranoid', 'hore' og 'sippe fitte', mener jeg at bryter mot god presseskikk.


Derfor mener jeg at Dagbladet bryter Vær Varsom-plakaten.


(Som jeg også har klaget om til dere tidligere, senest i forrige uke).

Jeg sender med kopier av de tre kommentarende jeg nevner, som jeg mener er trakasserende, ovenfor meg, og som jeg mener bryter god presseskikk.


Dette var en artikkel, om justisministeren og politiet.


Så personkarakteristikker av meg, hører ingen sted hjemme her, mener jeg.

Dette er elendig presseskikk, vil jeg si.


Og jeg mener at Dagbladet er igonorante og/eller har null kontroll på sitt kommentarsystem.


Og det synes jeg er en uting, at man må akseptere og bli utsatt for slik mobbing på Dagbladets kommentarsystem.


Jeg synes at det noen ganger til og med virker som at Dagbladet har latt det vokse fra organiserte mobster-gjenger, på nettet.


Ved at de er ignorante, ovenfor slike personangrep, mot enkelbrukere som meg.

Som da blir målskiver for horder av usiviliserte internett-krigere.


Som Dagbladet ikke engang prøver å korrigere.


Enda dette blir publisert på Dagbladet.no sine sider.

Dette synes jeg er for dårlig, av en av Norges største aviser, så dette vil jeg gjerne klage på.


Det blir sånn at man til slutt blir tæret ned, og ikke orker å si sin mening, når det blir akseptert, at enkeltpersoner, kan bli hakket på, og utsatt for stygge kommentarer, på denne måten.


Dette har ingenting med presseskikk å gjøre, så jeg syntes dere burde stramme opp den avisa, Dagbladet, og forklare dem at dette ikke har noe med presseskikk, (eller sivilisasjon), å gjøre.


Håper derfor at dere kan ta opp dette som en ordentlig sak, (ikke forenklet), hos PFU!


Mvh.


Erik Ribsskog


PS.


Sender med tre skjermbildeutskrifter, som hjelper å forklare denne klagen.





3 attachments
varslet om paranoid.JPG
92K
dagbladet null kontroll.JPG
81K
dagbladet null kontroll 2.JPG
87K








PS.

Her er vedleggene:

varslet om paranoid

dagbladet null kontroll

dagbladet null kontroll 2

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter