Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 29. juli 2010

Jeg sendte en oppdatering til Drammen Tingrett




Gmail - Oppdatering/Fwd: Påminnelse/Fwd: Til avdelingsleder Kristine Augstad/Fwd: Påminnelse/Fwd: Svar på brev fra 15.12










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Oppdatering/Fwd: Påminnelse/Fwd: Til avdelingsleder Kristine Augstad/Fwd: Påminnelse/Fwd: Svar på brev fra 15.12











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Jul 29, 2010 at 10:08 PM




To:
ChristinaMoller.Austad@domstol.no






Hei,

jeg har ikke fått noe svar av deg, men det passer nesten greit nå, for jeg tenkte jeg skulle sende en oppdatering.

Altså, jeg mener at jeg har hevd på eiendommene som farfaren min bygde, på 60-tallet.


Dvs. huset til Ågot og Øivind og fabrikken til Øivind, (gamle Strømm Trevare).

For, på 80-tallet, så var Ågot og Øivind som mine foreldre, (for mine foreldre flytta meg fra mora mi i Larvik, til faren min på Berger. Og faren min ble sammen med Haldis Humblen, og de lot meg bo aleine, så de var ikke som mine foreldre).


Men da fikk jeg hevd på Leirfaret 4B, mener jeg, som faren min solgte.

Som jeg har sendt om til dere, i en annen e-post.

Ettersom jeg bodde der, fra jeg var 10-11 til jeg var 19, (jeg bodde først i Hellinga 7B, fra jeg var 9 til jeg var nesten 11).


Og da burde jeg ha hevd på den leiligheten, siden det var mitt hjem, og faren min ikke bodde der, men nede hos Haldis.

Og jeg bodde der alene, i alle år, unntatt noen måneder, det siste året, da søstra mi Pia flytta opp dit fra Haldis.


Men hu bodde nesten like mye hos Cecilie Hyde fra Svelvik og, ihvertfall fra våren 1989.

Men men.

Og jeg disponerte to-tre skuffer i reolen til Ågot og Øivind.

Hvor jeg kunne ha mine ting, fordi jeg var der hver dag etter skolen, og spiste middag og leste tegneserier og aviser, og leika noen ganger.


Jeg pleide å leike inni huset, utafor huset, inne på verkstedet, og på jordet til Lersbryggen, som det ble kalt.

Lersbryggen lot min farfar bygge på sin tomt, på 60-tallet.

Fabrikken og huset.


Men jeg mener, at den tomta nå må høre til huset og fabrikken, for det har gått så mange år nå, siden min farfar fikk disponere den tomta på 60-tallet.

Og til den tomta, så hører også til det jordet til Lersbryggen.


Og der kan jeg se, på Google Maps, her fra England, at Jensen Møbler har bygget lager-rampe.

Der hvor jeg leika som guttunge.

Og den tomta må tilhøre meg, mener jeg, av sedvane/kytume, som vi lærte om på handelsskolen, siden det jo er 50 år siden, at min farfar bygget disse bygningene.


Så da kan ikke en i slekta til Lersbryggen plutselig kreve den tomta tilbake, mener jeg.

Det er mulig at noe av skogen bak verkstedet også hører til tomta, som jeg mener må bli mitt da.


Siden jeg har hevd på huset til Ågot og Øivind, og dermed også bruksrett, mener jeg.

Og eiendomsrett mener jeg, siden tomta egentlig tilhører Lersbryggen, så må eiendomsretten følge bruksretten, mener jeg.


Og jeg skreiv grafitti på kontoret til verkstedet og, og skøyt med spikerpistoler innpå der, og kjørte sånn racerløp med jekketralle, og kjørte radiostyrt bil innpå verkstedet der, som min far kjøpte til meg, når han var i USA, på 80-tallet, husker jeg.


Og jeg vil gjerne bygge ting som matbutikk, (kanskje en franchise, fra Kiwi, e.l.), siden jeg har jobbet ti år som leder i Rimi, i Oslo, hvorav fire år som butikksjef, på Rimi Nylænde på Lambertseter, Rimi Langhus, og Rimi Kalbakken.


Så jeg tror det ville gått bra, med f.eks. en Kiwi med post i butikk, og tipping, i det verkstedet til farfaren min.

For det er jo et hyttefelt rundt der og, som heter Krok.

Og det er visst ikke noen kjedebutikker, på Berger/Sand, og Frode Holm sa at også Posten var lagt ned på Berger nå.


I gamle dager, så var det jo 2-3 butikker, på Berger/Sand.

Og kanskje også museum og baroni, siden min mormor arvet Holger baron Adeler, og satt det inn i et hus, for min mor, Karen Ribsskog, i Larvik.


Og jeg er hennes eldste barn, så derfor mener jeg at jeg har et krav på å være baron, (baron Adeler), og da passer dette bra, siden jeg har hevd på den eiendommen der, (Rokksvoll), fordi da kan jeg ha baroni Strømm, og Museet Baroniet Strømm der, tenkte jeg.


Men hvis jeg skal ha matbutikk, så får jeg problem, med hvor jeg skal ha museet.

Og da må Jensen Møbler rive det de har bygd ulovlig der.

Så kan jeg ha det museet på det jordet der, tenkte jeg, ihvertfall med tid og stunder.


(For jeg tenkte først å ha museet innpå verkstedet der.

Testamentet hvor det står om den arven fra Holger baron Adeler, osv.

Og det kan jo være plan B).


Så jeg har masse planer for eiendommen.

Det er bare at jeg vil formelt skrive om dette til dere, sånn at jeg får opprettholdt min hevd da, på denne eiendommen.

Farmora mi Ågot, pleide å si ganske støtt, at 'Runar skal ha huset'.


Og hvorfor sa hu det?

For det var vel åpenbart, at jeg, barnebarnet, ikke skulle ha huset?

Men det betydde nok at dette nok var diskutabelt.

Derfor sa min farmor det der, ut av lufta, til meg, da jeg var barn, ihvertfall 3-4-5 ganger.


At Runar skulle ha huset.

For da var det nok egentlig sånn, at huset var mitt, også fikk Runar det likevel.

Sånn tolker jeg det nå.

Og det er jo ikke riktig.


Og den eiendommen er som en gård, mener jeg.

Så den burde ikke ble delt opp.

Så da får jeg få hele 'dritten', mener jeg.

I mangel av et bedre ord.


Så da håper jeg dere kan få Lersbryggen til å sende meg skjøte på tomta, og da bare fortsetter jeg å drive med butikk-prosjekt osv., ihvertfall på planleggingstadiet, for jeg regner med at det bare er formaliteter som skal til nå, for at det skal gå i orden, når det gjelder at det er min eiendom da, som jeg kan planlegge å bruke hvordan jeg vil innenfor kommunens regler.


Men industriområdet mener jeg er fra Jensen Møbler og bort mot Snippen.

Så den tomta skal ikke være regulert, mener jeg.

Så der kan jeg starte opp med det jeg ønsker, mener jeg.


For det har vel antagelig vært en gård der i gamle dager, vil jeg tippe på.

Før min farfar bygde.

Så sånn er nok det.

Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/4/4
Subject: Påminnelse/Fwd: Til avdelingsleder Kristine Augstad/Fwd: Påminnelse/Fwd: Svar på brev fra 15.12
To: ChristinaMoller.Austad@domstol.no



Hei,

jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog




---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/3/1

Subject: Re: Til avdelingsleder Kristine Augstad/Fwd: Påminnelse/Fwd: Svar på brev fra 15.12
To: "Austad, Christina Møller (DRAM)" <ChristinaMoller.Austad@domstol.no>



Hei,

ja, jeg bor som en slags flyktning i England, (for jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian' i Oslo, som politiet ikke vil fortelle meg hvem er, og jeg ble forsøkt drept, på en gård som min onkel Martin Ribsskog driver, i Larvik, i 2005, men politiet vil ikke etterforske).


Telefonnummeret mitt er +44 151 236 3298

Mvh.

Erik Ribsskog


2010/3/1 Austad, Christina Møller (DRAM) <ChristinaMoller.Austad@domstol.no>





Bekrefter å ha mottatt din mail av
01.03.10.

Jeg
har dessverre ikke anledning til å besvare den før i slutten av denne
uken.

Fint
om du kan oppgi et telefonnr vi kan nå deg på.


Mvh

Drammen tingrett

Christina Møller Austad


-----Opprinnelig melding-----
Fra: Drammen tingrett
(postmottak)
Sendt: 1. mars 2010 10:43
Til: Austad,
Christina Møller (DRAM)
Emne: VS: Til avdelingsleder Kristine
Augstad/Fwd: Påminnelse/Fwd: Svar på brev fra 15.12
Viktighet:
Høy



-----Opprinnelig melding-----
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 1. mars 2010
10:39
Til: Drammen tingrett (postmottak)
Emne: Til
avdelingsleder Kristine Augstad/Fwd: Påminnelse/Fwd: Svar på brev fra
15.12

Hei,


jeg ringte Drammen Tingrett på 32 21 16 00 nå, og fikk vite at det var du
som var sjefen til Mariann Luhr.


Hun svarer ikke på e-post.


Jeg lurte på om det var mulig å få noe ordentlig svar fra dere.


Hvorfor svarer ikke kollegaen din på e-post, og hvordan skal jeg få
frem for å få anerkjent den hevden min som jeg har på mine besteforeldres hus,
på Sand, i Vestfold.



Mvh.

Erik Ribsskog




---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date:
2010/1/11
Subject: Påminnelse/Fwd: Svar på brev fra 15.12
To: Mariann.Luhr@domstol.no


Hei,


jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en
påminnelse om dette.


Mvh.


Erik Ribsskog




---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date:
2009/12/15
Subject: Svar på brev fra 15.12
To: Mariann.Luhr@domstol.no


Hei,


jeg viser til Deres e-brev, som jeg mottok i dag.



Du skriver at min farmor Ågot Mogan Olsen og min farfar, Øivind Olsen,
ikke hadde noe særlige verdier igjen i boet, da min farmor døde.



Men, Ågot og Øivind hadde jo et snekkerverksted, Strømm Trevare, som lå
på Sand, før Jensen Møbler og Sandbu Tepper flytta dit.


Og de hadde også et hus, på den tomta, som tilhørte
Lersbryggen.



(Men som de fikk bo på).


Og jeg disponerte to skuffer, i det huset til Ågot og Øivind.


Men det huset ble gitt deres yngste sønn, Runar, i gave, sånn som jeg
skjønner det, for å slippe å betale arveavgift.



Og verkstedet ble gitt til min far, som var eldste sønn, og den mellomste
broren Håkon/Haakon.



Men de gikk konkurs, så de enten solgte, eller leier ut.


Men jeg hadde jo noen ting i to skuffer i det huset til Ågot.



Blant annet biografien til en grandonkel av mormora mi, Didrik Galtrup
Gjedde Nyholm.



De skuffene hadde jeg i det huset, fra 1979 til ut på 90-tallet, til
farmora mi plutselig flytta til sykehjemmet i Svelvik, mens jeg bodde i
Oslo.


Men har ikke jeg noe slags hevd på det huset egentlig da, mener
jeg.


For det har aldri vært sånn, at den avtalen opphørte, at jeg kunne ha
tinga mine der, i de skuffene da.



Så da mener jeg, at jeg har bruksrett på det huset.


Så det vil jeg gjerne vite fra dere hvordan jeg går fram for å
hevde.


Og jeg lurer også på hvor de viktige papirene, (og andre ting som var
mine der, en safe bl.a.), ble av.



For jeg er ikke på talefot med slekta, (de har kutta meg ut, alle tre
brødrene, og min far lot meg vokse opp alene, fra jeg var ni år, og driver nå
med telefonterror).


Så jeg må ta dette gjennom Tingretten, eller hva nå den riktige
instansen kan være.



Mvh.

Erik
Ribsskog















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter