Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 13. juli 2010

Jeg sendte en påminnelse til Ann Bakke, i Ungbo




Gmail - Påminnelse/Fwd: Problemer med Ungbo










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Påminnelse/Fwd: Problemer med Ungbo











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Jul 13, 2010 at 4:07 AM




To:
ann.bakke@sby.oslo.kommune.no






Hei,

jeg sendte deg en e-post, her om dagen, angående noen møtereferater.

Men jeg sender deg også en påminnelse, på denne e-posten, fra april, som jeg ikke har fått noe svar på.


Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/4/15
Subject: Problemer med Ungbo
To: ann.bakke@sby.oslo.kommune.no


Hei,

jeg bodde på Ungbo, i Skansen Terrasse 23, fra 1991 til 1996.


(Jeg så nå at Ungbo er for de fra 17 til 23.

Jeg bodde der visst til jeg var 25.

Men, jeg spurte hu Ungbo-dama om det, og hu sa at det ikke var noe problem.


For de som bodde der før meg, bodde der også til de var sånn rundt 25 osv.

Og det virka som at Ungbo mangla folk til å bo i leilighetene der.

Og hu dama bare smilte og sa at det ikke var noe stress, (for jeg stod på venteliste, i flere år, på Rimi-leilighet, på St. Hanshaugen, siden jeg jobba som leder i Rimi).


I 1996, så fikk jeg meg endelig Rimi-leilighet.

Og i 1998 så ble jeg butikksjef, på Rimi Nylænde på Lambertseter.

Og da dukka ei av Ungbo-damene opp der, mens det var kø i kassa.


Så jeg satt i kasse 2.

Så satt det ei jente i slutten av tenårene, i kasse 1, og hørte på at Ungbo-dama spurte meg om hvor jeg bodde osv.

Hu Ungbo-dama sa vel sånn at det var hyggelig at folk som hadde bodd på Ungbo gjorde det bra.


Og hu sa at hu ikke likte at jeg leide av Rimi, for da var jeg for avhengig av Rimi, mente hu.

(Men Rimi betalte ikke så bra, og jeg kjøpte bil da jeg ble butikksjef, så jeg hadde ikke så god råd, selv om jeg ble butikksjef.


Og jeg fikk jo ikke spart opp noen penger, de årene jeg bodde på Ungbo heller, (for jeg var student og vernepliktig og lavt lønnet butikkmedarbeider), selv om jeg fikk tatt lappen).

Så jeg ble boende på Rimi.


Men det som jeg skulle klage på, det var at det som skjedde, overhørte jeg, var at hu Ingunn, fra Lambertseter/Munkelia-området, som satt i kasse 1, hu hørte jo alt som hu Ungbo-dama sa.

Men hu skjønte ikke det her ordentlig, (hu hadde kanskje ikke hørt om Ungbo, hu bodde vel hjemme hos foreldra sine enda).


Så hu Ingunn overhørte jeg, at hu sa til de andre, at jeg måtte ha bodd på barnehjem, eller hjem, eller noe sånt noe).

Så jeg fikk problemer som butikksjef, på Rimi Lambertseter, fordi det oppstod falsk rykter, etter at hu Ungbo-dama deres dukka opp der, og var sleivkjefta i kassa.


Og nedlatende og personlig mot meg da.

Jeg mener at det er ikke hennes business, hvor jeg bor, så lenge jeg ikke bor i Ungbo lenger.

Samtidig må jeg jo være høflig, når hu kommer i kassa på Rimi.


Så hu burde ikke både være kunde og Ungbo-dame.

Så hu burde ikke ha prata om Ungbo-ting i kassa, mener jeg, for det blir en dobbeltrolle, hu var der som kunde, mener jeg.

Det ødela litt for meg, at hu Ungbo-dama oppførte seg så klønete, og patroniserende, mot meg.


Så det vil jeg gjerne klage på.

Desstuen så vil jeg klage på at søstra mi, hu tok med tre afrikanere hjem fra byen, en natt til søndag, uten å si fra på forhånd, og det ble dårlig luft i stua, for de to som lå der, de lufta ikke.


Og noen stjal juice fra meg i kjøleskapet, den samme natt til søndagen.

Og Hildegunn, hu ulte hele natta, mens typen hennes Rune, (som jeg var litt var for, for Pia og Hildegunn, sa han var homo), han og en mannlig sykepleier, var på rommet til Rune, hele natta, sammen med Hildegunn.


Og hu ulte så fælt, så jeg lurer på om de tok ut eggene hennes, for videresalg, for hu kom med et ul, kjempehøyt, med jevne mellomrom nærmest.

Og hu kasta også noe som lukta råttent i søppelkassa på badet.


(Noe jeg tok opp på et ungbo-møte).

Jeg trodde det var tamponger, men en gang, så så jeg at det lå 3-4 sånne.

Så jeg lurer på om det var amputerte peniser, eller noe, som han sykepleieren hadde skaffa?


Siden det lukta så råttent.

Som en trussel mot meg, siden disse ikke likte meg, (Rune ihvertfall), og trua meg, på en 'subtil' måte, siden jeg pleide å tømme søppelbøtta på badet, så syntes nok de at det var 'homo'.


Noe sånt, lurer jeg på.

Men men, det var helt 'far-out', det greiene med Hildegunn og Rune.

Men men.

Og hu Wenche, hu tok ikke med katta si, Sara, når hu flytta.


Så Sara pissa på en fin skinnjakke jeg hadde.

Som var som ny, og som kosta 1400-1500 på Kaphahl vel, eller noe.

(Som jeg hadde sett i Gøteborg, da jeg og tremenningen min Øystein, og noen andre kamerater, var der, sommerferien 1991.


Så kjøpte jeg den samme jakka, når jeg var tilbake i Oslo.

Og i 1992/93, så var jeg jo i militæret.

Så da brukte jeg nesten ikke den jakka.

Og jeg hadde også minst to andre jakker, som jeg pleide å bruke.


Så den skinnjakka, var som ny, vil jeg si.

Så den katta til hu Wenche, skylder meg 1400, vil jeg si.

Men så hadde hu til slutt tatt med katta, til familien sin.

Så hadde katta pissa på jakka til broren hennes, og da katta dem drept katta.


Så jeg var ikke så slem.

Selv om jeg klikka en gang jeg og, for katta pissa overalt, når Wenche dro fra katta.

Så jeg tok sånn salmiakk der katta pissa, for å få den til å slutte å pisse.


Så da kom det skum ut av munnen til katta osv.

Men jeg var så sinna.

Men, jeg tok ihvertfall ikke å drepte katta, sånn som broren til hu Wenche hadde gjort, når katta pissa.


Jeg hjalp katta og skylte kjeften til katta, når det kom skum ut av kjeften på katta, pga. salmiakk.

Men men.

Så det var egentlig hu Wenche, (som var i MC-miljøet), sin feil, vil jeg si, siden hu flytta fra katta.


Men men.

Da fikk jeg klagd litt og.

Og to jenter som bodde på rommet til Hildegunn seinere, ei norsk og ei afrikansk, som kjente en pakistaner, som dukka opp der, som var litt eldre enn dem.


Dem lå og breia seg i stua, så det ikke var noen plass og sitte.

For dem lå og sov på sofaene i stua.

Og da sa jeg at dem kunne få den panelovnen i gangen, siden panelovnen deres hadde streika.


Så slutta dem å okkupere hele stua.

Men men.

Det var også noe tull med naboen der, og buksa mi og barbermaskinen min, ble stjålet.

Jeg trodde det var han ene gutten, men det kan ha vært naboen og.


Men de jentene sa at han gutten stjal, så derfor jeg at det var han.

Men naboen dro med de jentene inn til seg.

Naboen vaska ikke gangen i sin uke, og skyldte på oss.



Også bare dro de med de jentene inn til seg, og glemte vaske-diskusjonen.

Men jeg ble ikke med inn til naboen.

Så det var et eller annet rart som foregikk der, men jeg kjente ikke de jentene så bra, så jeg blanda meg ikke.


Jeg hadde to jobber, og tok lappen, den siste tida jeg bodde på Ungbo, så jeg var litt åndsfraværende der, den siste tida.

For den ene jobben var jo lederjobb i Rimi, og da måtte jeg lære alle bestillinene og alt mulig, den tida jeg bodde på Ungbo.


Og jeg pleide også å dra tidligere på jobb, siden jeg nesten var i en lære-tid, i Rimi.

Så det var liksom jobben som kom først for meg der, når jeg ble leder i Rimi, fra sommeren 1994, var det vel, og til jeg flytta inn i Rimi-leilighet, på St. Hanshaugen, på begynnelsen av 1996.


Så den tida, så fulgte ikke jeg så mye med på hva som skjedde på Ungbo akkurat, for jeg hadde liksom en butikk jeg måtte passe på, Rimi Nylænde, på Lambertseter, for jeg fikk mye ansvar der som assistent da.


Så sånn var det.

Bare for å klage om noe av det jeg kom på.

Og fordi jeg merka at hu Ungbo-dama plutselig ville at jeg skulle flytte, så jeg skjønner at det må ha foregått noe der på slutten.


Så sånn er det.

Selv om jeg ikke kan ha huske å ha gjort noe galt.

Bortsett fra en gang, da hu jenta, hadde latt vinduet stå oppe.

Da skulle jeg sjekke om det var hu som hadde stjælt barbermaskinen min, (som jeg anmeldte til politiet på Stovner), og da så jeg om hu hadde gjemt det under skittentøyet sitt og sånn, (for jeg var så sinna), men der lå det bare noen sko hu hadde rappa vel, i en skobutikk hu jobba.


Også lå det en lapp der, fra noen utlendinger vel.

'Vi har kjøpt', stod det.

Men det skjønte jeg ikke helt.

Men kanskje hu var hore?

For jeg var med søstra mi i byen en gang, og da møtte vi hu jenta på Oslo City.


Og da begynte søstra mi og skulle prate 'serious' med henne.

Så om søstra mi og hu jenta er i noe gjeng?

Jeg husker ikke hva hu jenta het, men hu hadde med ei bikkje dit en gang.


Og hu hadde venninner fra Lindeberg-området osv., som jeg såvidt hilste på.

Også bodde hu i rommet nærmest stua.

Så sånn var det.

Bare for å oppdatere.


Mvh.

Erik Ribsskog









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter