Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 18. juli 2010

Mer fra Therese Dørum






Heisann,






Erik Ribsskog 17. juli kl. 04:29

hvem er du da?


Er du i slekt med Dørumsgaard?

Mvh.

Erik Ribsskog



Therese Dørum 17. juli kl. 19:22 Rapporter

Hei! Jeg er ikke sikker.. Jeg kom over bloggen din igår og tenkte det hadde vært interessant å snakke med deg.. Bor du fortsatt i Liverpool? Du trenger selvfølgelig ikke å svare, jeg ble bare litt nyskgjerrig.. Men jeg beklager dersom det var upassende.


Ha en fin kveld!

Mvh Therese



Erik Ribsskog 17. juli kl. 19:44

Jeg vet ikke helt jeg.


Det står at du er gift og greier.

Og Dørum kommer visst av Dørumsgaard, som oldemora mi het, (Helga Dørumsgaard).

Jeg får mange tullemeldinger så jeg er skeptisk.

Du er kanskje etter Odd Einar Dørum?


Mvh.

Erik Ribsskog



Therese Dørum 17. juli kl. 19:58 Rapporter

Ok, jeg skjønner.. Jeg snakket med en venn som sier de hadde Arne Dørumsgaard på besøk på gården deres i Oppdal en gang.. Han var visst musiker?


Det er så mange som heter Dørum rundt omkring så det er vanskelig å holde styr på hvem som er beslektet med hvem;)

Hvordan går det ellers? Har du funnet ut av det styret med arbeidsledighets tingene der borte?


Mvh Therese



Erik Ribsskog 17. juli kl. 20:20

Hei,

ja, han var komponist.


Min oldemor og Asbjørn Dørumsgaard sin far, Arnt Olsen Dørumsgaard, var jo fra Oppdal.

Han Arne Dørumsgaard var jo kjent komponist, blant annet.

Er du fra Oppdal selv da?

Jeg går på møter hele tida, og skal ta mer utdannelse innen data, på college her i England, så det blir nok noe 'årnings'.


Mvh.

Erik Ribsskog



Therese Dørum 17. juli kl. 21:12 Rapporter

Oj, så gøy da! Hva slags musikk komponerte han?


Nei, dessverre, jeg er ikke fra Oppdal og har aldri vært der, men har hørt at det er veldig pent! Hva med deg?

Ok, det er jo bra, NAV her i Norge er ihvertfall veldig nøye på at man møter opp osv.

Hva slags utdannelse skal du ta? Og trives du der? Jeg ser for meg at Liverpooldialekten kan være litt vanskelig å forstå, hehe..


T



Erik Ribsskog 17. juli kl. 21:14

Å jasså,

du klager på at jeg ikke møtte opp på Sencia-møte?


Jeg har jo forklart om det på bloggen.

Jeg liker ikke sånn der pirking?

Driver du med sånn pirking?

Det syntes jeg var uhølig og ekkelt.

Du får hilse han tyrkern din og ta deg en tyrker-shot.


Mvh.

Erik Ribsskog



Therese Dørum 17. juli kl. 23:29 Rapporter

Jeg leste ikke hele bloggen, bare litt. Så jeg vet ikke. Men beklager på det sterkeste om jeg spurte om noe upassende. Jeg vet jo at jeg ikke har noe med det å gjøre.


Jeg prøver ikke å pirke, men må inrømme at jeg ble ganske interessert når jeg leste om deg. Og som sagt at det hadde vært hyggelig å snakke med deg.

Beklager igjen, det var ikke meningen å være verken uhøflig eller ekkel.


Hvilken tyrker snakker du om?

Mvh Therese



Erik Ribsskog 17. juli kl. 23:52

Er ikke du gift med en tyrker, sånn som hu andre slektningen min, oppe i Trøndelag, (Høstland).


Du er jo som en tyrker, ser jeg, for du hører på tyrkisk musikk, og har masse tyrkiske venner.

Men men, jeg syntes det virka spesielt.

Altså, hva sier mannen din hvis du snakker med fremmede menn på Facebook-en.


Jeg får vel halve Tyrkia etter meg, tenker jeg, hvis jeg prater med deg på Facebook.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog



Therese Dørum 17. juli kl. 23:59 Rapporter

Hehe, neida jeg er ikke gift med en tyrker.. Men jeg liker tyrkisk musikk, i godt selvskap med arabisk, japansk, pakistansk, pashtoo, iransk (mye dårlig men noen er bra). Jeg liker også norsk, engelsk, scottish og det meste egentlig.


Men jeg er jo ikke gift med folk fra alle de nasjonalitetene:)

Tyrkiske venner kommer mye fra at jeg spiller poker på facebook og at jeg var på ferie i tyrkia når jeg var yngre.

Mannen min snakker med hvem han vil på facebook og det gjør jeg også. Vi har grenser som vi ikke overskrider, og vi stoler på hverandre:)

Hva med deg? Noengang funnet en jente du har hatt lyst til å gifte deg med?



Erik Ribsskog 18. juli kl. 00:05

Hei,

nei, det har jeg aldri gjort.


Alle er helt skrullete.

Det er ingen som klarer å oppføre seg ordentlig, har jeg merka.

Men men.

Du er ikke så norsk, ihvertfall.

For norske jenter de sier alltid hvor de er fra.

Mens du er litt veldig vag, når det gjelder det.


Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog



Therese Dørum 18. juli kl. 02:36 Rapporter

Jeg er litt vag fordi jeg ikke kjenner deg. Men jeg er fra Østfold. Et lite sted, men flyttet til Halden senere.. (som forsovidt også er et lite sted, hehe..)


Du trenger ikke å mistenke meg for noe, jeg bare snakker med deg fordi jeg er interessert i hvordan det går med deg, etter å ha lest litt av bloggen din. Mye problemer osv.

Hvis du ikke ønsker kontakt respekterer jeg det. Jeg bare synes at det måtte være vanskelig for deg, og at du kanskje trengte en venn. Men som sagt, det er opp til deg.


Ha en fortsatt fin natt!

Mvh Therese



Erik Ribsskog 18. juli kl. 03:09

Hei,

ok, jeg bare syntes det var så spesielt, at du het Dørum.


Det er liksom noe som heter at det er for spesielt til at det kan være tilfeldig.

Hvis du skjønner hva jeg mener.

Halden ja, jeg pleide å kjenne ei jente som het Linda Wold, som bodde der, som jeg chatta med på nettet, da jeg bodde i Oslo og jobba som butikksjef.


Hu kalte seg vel Zera på nettet, mener jeg.

Hva heter mannen din da, det er vel vanlig å vite.

Hvor man er fra, og hvem man er gift med, er vel vanlig å vite, hvis man skal kjenne noen mener jeg.


Nå har jeg blogg da, men det vet du vel, hvor jeg skriver om alt som skjer.

Hvis du skal være på vennlig fot, så kan du jo kanskje prøve å finne ut det der med om vi er i slekt da.

Om du er etter Dørumsgaard, mener jeg.


Er det mannen din som heter Dørum, eller er det deg selv?

Hva driver du med til vanlig da forresten.

Er du poker-spiller?

Arne Dørumsgaard, var vel også fra Østfold, (fra Fredrikstad).

Men men.


Igjen takk for svar.

Fortsatt god helg ja.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har også en fetter som bor i Fredrikstad, som heter Tommy Olsen, forresten.

Som er gift med ei som heter Ellen der, på Rolvsøy.


Og de kjenner ei som heter Dørumsgaard, som bor i Svelvik, husker jeg.

Men jeg skjønner at Fredrikstad og Halden ikke er det samme.

En i militæret het Pettersen, og var fra Fredrikstad.

Han sa at grunnen til at Ørjan Løvdahl ble sendt hjem fra Albertville-OL, var fordi han hadde Annette Bøe og tre andre damer på rommet, og hadde sex med dem.


Annette Bøe var da sammen med skipresidenten eller hva det var.

Og er vel kanskje fortsatt det.

Men men.



Therese Dørum 18. juli kl. 03:18 Rapporter

Hei igjen! Takk for hyggelig svar! Jeg sovnet litt her nå, så jeg tror jeg bør gå å legge meg.. Men svarer i morgen! Sov godt du også (hvis du skal legge deg da)


Varme klemmer fra Norge:)



Erik Ribsskog 18. juli kl. 03:29

Hei,

ja jeg våkna nettopp fra å ha sovi noen timer på sofaen.


Jeg kjente også ei som het Chatiz, på nettet, som var fra nedi der.

Hu var jeg på date med, på kino i Oslo, og så detektor, tror jeg det var.

Men hu var bare ei jeg såvidt chatta med på nettet, jeg kjente egentlig hu Zera/Linda Wold bedre fra nettet, men hu bodde nede i Halden da.


Så var det et plott mot meg, på Rimi, hvor jeg jobba, og jeg fikk litt personlige problemer osv., da jeg bodde i Oslo.

Jeg hadde nesten et slags sammenbrudd, må man vel kalle det, pga. problemer på jobben for det meste, så det ble aldri til at jeg traff hu igjen.


Men men.

Jeg kjenner også en som heter Lassen til etternavn, fra språkreise, til Brighton, sommeren 1985, tror jeg det var.

Jeg bodde først hos en familie, hvor en svensk gutt bodde.

Men de svenskene var litt ville, så da måtte flytte, så fikk jeg bo hos den familien der han Lassen bodde da.


Men dem var litt sånn upersonlige, synes jeg, den familien.

Men men.

Bare skreiv om dem jeg kjente nedi der.

En som het Bø, fra militæret, var også fra Østfold, fra et lite sted, hvor en norsk film, om et ungt par, på en bondegård, ble tatt opp.


Der hvor de hadde en kondom i en fyrstikkeske, husker jeg.

Jeg husker at farfaren min ble så sur på den filmen, at dem sendte den på NRK, med knulling osv.

Men men.

Det var vel på begynnelsen av 80-tallet, (ganske tidlig på kvelden), så det husker vel ikke du.


Men men.

Bare noe jeg kom på.

Det er muig jeg kjenner fler nedi der og, jeg får se om jeg husker fler.

Jeg kjenner noen i Askim og, ei dame som var sammen med onkelen min, hu heter Grethe Ingebrigtsen hu dama.


En som gikk i klassen min, som heter Ditlev Castelan, bor også i Askim.

Så bor kusina mi, Heidi Sundby i Moss.

Det er sikkert fler jeg kjenner nedover i Østfold og.

Men men.

Mange takk for svar!










PS.

Den filmen, som han farfaren min ikke likte, da den var på TV, i 1979 eller 1980 kanskje.

Det var nok den som het 'Den sommeren jeg fylte 15':

http://no.wikipedia.org/wiki/Den_sommeren_jeg_fylte_15

PS 2.

Og den ble visst spilt inn bl.a. i Skotbu, stod det.

Og det var nok der han Bø var fra, mener jeg.

Men det er kanskje i Akershus/Follo, og ikke i Østfold.

Det er mulig.

Vi får se om det er mulig å finne ut noe mer om dette.

Vi får se.

Den filmen var visst basert på en bok av Knut Faldbakken.

Og hans sønn Mathias Faldbakken, har jo vært på bloggen forresten.

Så det er en liten verden som de sier.

Jeg tror at farens bøker må ha vært mer forståelige enn sønnens, for å si det sånn.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Han som hadde hovedrollen i den filmen, het Rothschild.

Det var også veldig spesielt, synes jeg.

Det sies jo at Rothschild, Illuminati og Bilderberger, styrer verden.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter