Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 23. juli 2010

Nå fikk jeg Grissini i posten, (med pizza!). Nam-nam

Photo 0562

PS.

Det var dette min tidligere kamerat, Glenn Hesler, ikke klarte.

Han spurte meg om jeg skulle ha noe i Sverige, (etter at jeg hadde slutta å røyke).

Så sa jeg, kanskje sånn Grissini med pizza-smak.

For jeg syntes egentlig ikke at sånn brus-bokser var så særlig å kjøpe fra Sverige.

For jeg hadde ikke bare slutta å røyke da, (midt på 90-tallet).

Jeg hadde også slutta å drikke cola.

For jeg ville ikke være avhengig av noe, husker jeg.

Jeg ble tulla med av ei sjef som het Hilde, på Rimi Nylænde, i 1994, var det vel kanskje.

Siden jeg røyka mens jeg rydda flaskebordet.

Men jeg likte ikke å ha det på meg, at jeg tok mye røykepauser.

Så derfor slutta jeg å røyke, for å slippe sånne litt 'klamme' meldinger, eller hva man skal kalle de.

Mer da.

Og da slutta jeg også å drikke cola, rundt den samme tida.

For jeg ville vise ovenfor meg selv da, at jeg hadde viljestyrke og kontroll da.

Jeg hadde hatt høyt forbruk, før jeg dro i militæret.

Men jeg prøvde å ta kontroll da, etter militæret.

Og da klarte jeg å spare opp penger, og etterhvert kjøpe bil og ta lappen.

Og jeg brukte heller pengene mine, på sunn mat, som biff og koteletter og kjøttdeig og sånn.

Som jeg nok trengte, siden jeg alltid hadde de tyngste arbeidsoppgavene, på Rimi Nylænde.

Jeg var den som alltid la opp smøret og osten, som var den tyngste arbeidsoppgaven der.

Og jeg la også nesten alltid opp melet og sukkeret osv.

Og poteter, som var i 15 kg. sekker osv.

Så det var nesten som å trene på Sats, for meg, å jobbe på Rimi Nylænde, på midten av 90-tallet.

Så derfor gikk det en del penger til mat, med proteiner osv., som biff og kjøttdeig da, for kroppen krevde det liksom.

Jeg fikk liksom sansen for sånn mat, siden jeg jobbet hardt da, med kroppsarbeid.

Så derfor gikk mye penger til det.

Men da kutta jeg ut cola og røyk, så da klarte jeg meg fint likevel.

Før jeg fikk lappen og bil da, da gikk det jo en del penger til det.

Men men.

For Rimi-lønna var ikke så høy.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Jeg må vel si takk da, selv om gaven var anonym.

Kanskje det bare er noe tulle-mobbing?

Hvem vet.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Og hva var det med Glenn Hesler, som jeg glemte å skrive, i PS-et ovenfor?

Jo, han klarte bare å kjøpe Grissini med hvitløksmak.

Istedet for Grissini med pizza-smak.

Så det var ikke noe særlig.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter