Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 22. juli 2010

Olavsgård het det der jeg var på smilekurs, med Matland/OBS Triaden. Jeg blanda det litt med Dørumsgaard. Så jeg kjente ikke min mors familie så bra

olavsgård smilekurs

http://www.dagbladet.no/2010/07/22/nyheter/innenriks/hjemmesykepleien/12638835/

PS.

Jeg bodde jo hos faren min, fra jeg var ni år.

Og hverken før eller etter det, så var det noen som tok meg med, f.eks. og besøkte oldemora mi, Helga Dørumsgaard, fra Leirsund.

Min morfar, Johannes Ribsskog, sin mor.

Ihvertfall ikke som jeg kan huske.

Og min morfar var jo ikke så på talefot, med sin søster Dagny Ribsskog Holmsen, sa hennes datter.

Min morfar tok meg aldri med, for å vise hvor han var fra, (i Leirsund, i Skedsmo).

Og det gjorde aldri noen av mine andre besteforeldre heller.

Selv om faren min, og onkelen min Runar, tok meg med, til Holmsbu, hvor min farfar var fra, og brødrene hans bodde.

(Men min farfar dro visst aldri dit, ihvertfall ikke som jeg kan huske).

Men jeg har ikke sett barndomshjemmene, eller barndomsbyene/stedene, til noen andre av mine besteforeldre.

Så jeg må vel si at jeg er mest i slekt med farfaren min da, som var fra Holmsbu.

Og som faren til var fisker der.

Men farfaren min slo seg opp, meg egen trevarefabrikk.

Så han var selvstendig næringsdrivende da.

Så min fars familie, de var nok middelklasse vil jeg si.

(Hvis man kan bruke det klasse-system-greiene i Norge da).

Nesten som amerikansk middelklasse noen ganger, vil jeg nesten si.

Sånn virka det ihverfall for meg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter