Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 8. juli 2010

Pia levde et solo-liv, da hu bodde sammen med meg og Glenn Hesler, med fler, i Ungbo-bofelleskap

Pia hadde liksom ikke noe interesse, av å ha noe felleskap, virka det som for meg.

Ikke at jeg var sånn kjempe hippie akkurat.

Men vi var jo liksom søsken også da.

Og jeg hadde jo latt henne bo, på rommet mitt, i flere måneder, (fra sommeren 1993), til hu fikk eget rom der, etterhvert.

Men hu var ikke sånn, at hu tok opp med meg, hvis det var noe problemer der.

F.eks. så syntes hu at dusjforhenget var møkkete, eller fullt av fett.

Det hadde ikke jeg lagt merke til, kanskje fordi jeg ikke dusja så lenge av gangen.

Men bare ble ferdig fortest mulig.

Noe sånt.

Men det tok hu opp med Ungbo-dama, på Ungbo-møte, uten å ha tatt det opp med noen andre, av de som bodde der.

(For jeg husker at jeg ble overraska, i Ungbo-møtet, og ikke kjente meg igjen i det søstra mi prata om).

Så Pia levde i en solo-verden.

Hu var ikke noe sånn typisk Ungbo-boer.

Det var Pia først, og så Pia og så Pia igjen vel.

Noe sånt.

Bare sånn for å prøve å forklare.

Selv om jeg kanskje ikke klarer å forklare det her bra nok, hvordan det var å bo på Ungbo der, mens søstra mi også bodde der.

Men Pia sa seinere, mens hu Hildegunn var der vel.

At hu ikke hadde bodd på rommet mitt, i begynnelsen, på Ungbo.

Men det stemmer jo ikke.

Så Pia, hu er sånn, at hu kan juge, og liksom bare kynisk kjøre over folk, som en bulldoser da.

Pia, (søstra mi), er litt sånn bulldoser-typen, tror jeg.

Samtidig som at hu er inneslutta, og kanskje spekulerer i å være inneslutta og knytt, når det passer henne.

Andre ganger kan hun være aggressiv.

Taus.

Mens andre ganger kan hun prøve å være hyggelig.

Så kan hun være sånn at hun bare sier noe ut av lufta, som ikke passer inn i sammenhengen.

Når hun finner på sosiale ting, så er det ikke hyggelig likevel.

Som da vi skulle ut med Ungbo, jeg og henne og Glenn Hesler, (på bowlinga på Strømmen Storsenter, for å spille biljard).

Og en gang dro hun med meg og broren min, på Aker Brygge, for å spise pizza på Peppes.

Dette var vel begge gangene, etter hennes initiativ.

Men det var liksom sånn, at dette ikke var noe Pia hadde lyst til.

Det virka så falskt.

Så dette var noe hu hadde prata med noe nettverk om kanskje.

Hun er vel sosialist/kommunist og vel også mer eller mindre anarkist.

Så det er kanskje like greit å bo i et annet land, når man har en søster som henne.

Jeg tenkte ikke så mye på det her, da jeg bodde i Oslo.

Men nå som jeg bor i England, og tenker tilbake, så tenker jeg at hu søstra mi, Pia, er helt forferdelig.

Og en pine å ha som søster.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter