Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 14. august 2010

Både mora og faren min, var slemme/ekle mot meg, under oppveksten

Mora mi var sånn at hu var slem/ekkel, og mobba/erta meg, hvis hu klarte det.

Og prata dritt om meg, og lo av meg, og sånn.

Så hu var egentlig ikke noe hyggelig mor, vil jeg si.

Og faren min, han var sånn, at han ikke lot meg bo der han bodde, (hos Haldis).

Og jeg fikk heller ikke lov til å jobbe sammen med han og broren hans, Håkon, på verkstedet.

Det var ikke sånn, at faren min lærte meg opp, til å jobbe på trevarefabrikken, som han og broren hans, Håkon, eide.

Men faren min sa aldri hva dette kom av.

Så mora mi var mer direkte slem/ekkel.

Men faren min var vel sjelden det.

(Bortsett fra en sjelden gang, i fylla).

Men han var sånn at jeg måtte bo alene osv. da.

Men det kan vel også ha vært onkel Håkon kanskje.

Tja.

Det var vel faren min som hadde ansvaret for meg.

Men faren min var kanskje redd for onkel Håkon?

Hva vet jeg.

Faren min er nesten litt umoden noen ganger, vil jeg nesten si.

Mora mi, hu var sånn, at hu sa hva hu mente hvis vi krangla.

Og sa at jeg ikke måtte gjøre sånn og sånn.

Men faren min, han kunne trekke seg, i diskusjoner/krangler med meg.

Av en eller annen grunn.

Så faren min, han ville ikke si, hva som var galt.

Så det vet jeg fortsatt ikke.

Han ville bare gjøre noe greier, i hemmelighet, bak ryggen min.

Og aldri si fra til meg, hva som var galt.

Mens mora mi, hu ville oftere klage direkte til meg da, hvis jeg gjorde noe galt.

Men hu var også veldig streng da, så hu kunne klage for alt mulig, og overreagere, vil jeg si.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter