Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 14. august 2010

I 1989, så gjorde Rimi det riktig. Da var det ikke noen tvil om hvilken butikk som var billigst

i 1989 rimi riktig

PS.

Jeg jobba jo heltid, på CC Storkjøp, i Drammen, sommeren 1989.

Og den butikken var kanskje like billig da.

Det er mulig.

I det skoleåret, som jeg nettopp var ferdig med da, så hadde jeg jo en klassekamerat, som het Magne Winnem.

Som dro meg med på dansketurer osv.

Og han, han jobba ved siden av skolen, på Rimi i Asker.

Og jeg var og så i den butikken en gang, jeg og noen andre fra klassen vel, en gang vi satt på med Magne Winnem vel.

Og jeg var ikke så imponert.

Men så var jeg litt vant med CC Matsenter og sånn da, som var et ganske bra supermarked.

Men jeg hadde egentlig ikke hørt så mye om Rimi egentlig.

Men Rimi Asker, var jo bra, til å være en Rimi.

Til å være en budsjettbutikk.

Men ikke til å være en matbutikk.

Da var jo f.eks. CC Matsenter bedre, vil jeg si.

Men Winnem var så stolt av butikken.

Men jeg så bare en ganske liten Rimi-butikk.

Så jeg syntes ikke det var så mye å skryte av.

Og jeg hadde vel bare vært i en Rimi butikk, før dette, og det var den i Ås.

En del år før dette.

Og da het det Rimi 500, eller noe sånt.

Og det var en veldig kjedelig butikk, med nesten ikke noe godteri i.

Så sånn var det.

Og grunnen til at jeg ikke kjente til butikkjeden Rimi.

(Matbutikk-kjeder, var ikke så vanlige, på 70 og 80-tallet.

Det var mye enkeltstående butikker osv.

Bortsett fra Samvirkelagene da.

Så sånn var det).

Grunnen var, så jeg nå, at Rimi-butikkene, de spredde seg fra Oslo og utover.

Så Rimi de var i Oslo og Akershus.

De hadde ikke kommet fram til Buskerud og Vestfold, i 1989.

Så sånn var det.

Her er mer om dette:

mer om rimi 2

PS 2.

Jeg skrev ovenfor, at den første Rimi-butikken jeg var i, var Rimi 500 i Ås.

Men jeg må ha blanda det.

For onkelen min Runar, han jobba som tannlege i Ås.

Men de bodde ved Vestby.

Så dette må ha vært en gang jeg var med kona hans, tante Inger, og fetteren min Ove og dem, til Vestby, antagelig.

(En gang jeg har vært på besøk hos dem, i Vestby eller Son, som de flytta til seinere).

Så Rimi 500 Vestby, var nok antagelig den første Rimi-butikken jeg var i da.

Ganske tidlig på 80-tallet.

Og som jeg syntes var en kjedelig butikk da.

Som jeg gikk ut av, uten å kjøpe noe vel.

De hadde vel noen sånne sjokoladeblokker med gjennomsiktig plast rundt, eller noe, ved kassa vel.

Men ellers var det ikke noe som frista.

Mye papp og sånn.

Men men, jeg var jo ikke vant med de Rimi-butikkene så.

Kanskje det var derfor.

Hvem vet.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Man kan også se det, på det nest øverste bildet, ovenfor.

At den første Rimi butikken, som jeg var butikksjef i, Rimi Nylænde.

Det var en av de første Rimi-ene.

Så det var litt artig, å ha vært butikksjef i en av de første Rimi-ene.

Men men.

Og Rimi Karlsrud, hvor min klassekamerat fra Gjerdes VGS., i Drammen, var butikksjef, (noen år før jeg ble butikksjef), det var også en av de første Rimi-ene.

Så det var litt artig.

Så det var kanskje litt rart, at ICA nå har solgt begge disse butikkene.

Rimi Nylænde er nå Bunnpris, har jeg sett på Google Maps.

Og Rimi Karlsrud er nå Kiwi.

Så sånn er det.

Så det var kanskje litt rart, at ICA/Rimi har solgt de butikkene.

For de burde vel være ganske A4 å drive vel.

Men men, det er mulig jeg tar feil.

Det er mulig.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter