Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 18. august 2010

Jeg sendte en oppdatering til PFU




Gmail - Oppdatering, klage på Aftenposten










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Oppdatering, klage på Aftenposten











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Aug 18, 2010 at 2:44 AM




To:
PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>






Hei,

jeg har tidligere sendt en klage, på Aftenposten, om at de 'romantiserte' en artikkel om min morfar og mormor og huset deres i Nevlunghavn.

Det ble ren diktning.


Nevlunghavns største hus, ble til 'et lite skipperhus', osv.

Og Aftenposten skrev at porten stod åpen, men de hadde aldri porten åpen, som jeg kan huske det.

Sånne ting.


Det var som at de prøvde min morfar ned, synes jeg, og han døde ikke lenge etterpå.

Og også da min morfar fylte 70 år, så skrev Aftenposten en sånn notis, som de gjør, for folk som er relativt kjente, når de har bursdag.


Men de valgte et rart bilde, hvor min morfar, som var veldig konform osv., så litt rar ut, med en rar hatt.

Og, de skrev at adressen hans var et hotell i Portugal.

Men det var nok bare for å få han til å se dum ut og miste lysten til å leve, mistenker jeg.


Som del av noe illuminati, eller noe, som kanskje min mormor var med i.

Hvem vet.

For han eide fortsatt huset i Nevlunghavn, det store huset med åtte rom i, som Aftenposten kalte lite.


Det ligger i Blombakken, i Nevlunghavn.

Og det husker jeg, den siste sommeren, som Johannes levde, at han ikke var så blid og glad.

Jeg mistenker at bestemor Ingeborg og nettverket hennes tulla med han.


Han måtte kjøre på en gård for å kjøpe en sekk poteter osv., enda han handla for bestemor på Nanset Marked, flere ganger i uken vel.

Sender med dette bursdags-notiset, fra da min morfar, Johannes Ribsskog, fylte 70 år, i Aftenposten.


Mvh.

Erik Ribsskog





4689016161_9d3a661e73_b.jpg
354K








PS.

Her er vedlegget:

johannes ribsskog 70 år

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter