Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 12. august 2010

johncons-blogg - en suksess

antall lesere på bloggen siden 2008

PS.

Ovenfor, så kan man se hvordan antallet lesere på bloggen, har utviklet seg, siden jeg startet med StatCounter-målingene, i mai 2008.

Man kan se at i forrige måned, så skjedde det et kraftig byks oppover.

Og, man kan også se det, at siden mai 2008, så har det vært over 495.000 sidevisninger, av johncons-blogg, først og fremst i Norge, men også i andre land, verden over.

Og nå ligger det på rundt 2000 sidevisninger pr. dag.

Så om et par dager, så vil johncons-blogg ha nådd milepælen 500.000 sidevisninger, i StatCounter.

Så da tror jeg nok av vi kan si det, at johncons-blogg har blitt en suksess.

Selv om resultatene kanskje lar vente litt på seg.

Men antall lesere og sidevisninger, er ihvertfall greie.

Så nå håper jeg det, at disse som tuller med rettighetene mine, i offentlig forvaltning, og andre steder, snart tar til fornuften, og skjønner det, at de ikke må tulle og tøyse så fælt, men heller gjøre jobben sin.

Var det i mai 2008, som johncons-blogg startet, lurer kanskje noen på nå.

Nei, det mener jeg var i 2007, at johncons-blogg startet.

Som et svar på, at ting jeg skrev, om en klage på Lifestyle Gym, her i Liverpool, ble slettet fra Liverpool-avisa Daily Post, sitt debattforum.

Jeg skal se om jeg klarer å finne ut på nøyaktig hvilken dato, som johncons-blogg startet igjen.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her kan man se det, at det var den 15. september 2007, at johncons-blogg startet her på Blogger, opprinnelig som en back-up blogg.

Men så ble den originale bloggen, (som vel var på en norsk server), slettet, og jeg måtte begynne å bruke Blogger backup-bloggen, som hovedblogg, for den var den eneste, (mer eller mindre), som ikke ble slettet.

Selv om http://johncons.blogspot.com/, allerede var opptatt, (av en eller annen rar grunn).

(Siden johncons jo er et nick jeg har funnet på selv mener jeg.

Så det er vel rart kanskje, at andre også bruker det).

Hvor mange som leste på bloggen fra september 2007 til mai 2008, (når StatCounter-målingene begynte), det vet jeg ikke dessverre.

Men det var nok en del trafikk da og, for jeg skrev vel en del på debattforum osv.

Og reklamerte på irc, for johncons.com osv., som var et nettstedet jeg hadde, men hos en vert, hvor det var ganske dyrt å leie, så den siden ble automatisk droppet etterhvert, en måned jeg var litt sein med å betale leia.

Men men.

Men jeg hadde jo fremdeles johncons-blogg da, så da dette skjedde, så fokuserte jeg bare mer på bloggen, istedet.

Men men.

Så 500.000 sidevisninger, det tallet er nok egentlig passert for lenge siden.

Det tror jeg nok sikkert.

Her kan man se mer, om når johncons-blogg startet:

johncons blogg startet 15 september 2007

PS 3.

johncons var jo et nick jeg begynte å bruke, (under formen john_cons), på den norske quiz-kanalen #quiz-show, på ef-net, på irc, på begynnelsen av 1997, må det vel ha vært.

(For jeg hadde litt dilla på sånne tegneserier, som var for voksne folk da.

Som Sandman, f.eks.

Jeg begynte å lese en del tegneserier (igjen), som Sin City osv., het vel den serien, i militæret, (jeg var i Geværkompaniet, Terningmoen, 1992/93), hvor tegneserie-blader, som Magnum, eller hva de het, lå og fløyt på brakka.

Så like etter militæret, var det vel, så begynte jeg å lese Sandman da, av Neil Gailman.

Og jeg leste også Ringens Herre, (altså da boka, og ikke tegneserien), da jeg var sykmeldt, etter å ha operert en korsbånd-skade i kneet, våren 1996.

Og jeg fikk internett, høsten 1996, var det vel.

Og da begynte jeg å bruke nicket Frodo.

Men i begynnelsen, så fant jeg ikke de norske chatte-stedene.

Så jeg chatta på noen amerikanske chatte-steder, og da var det noe som sa at nicket Frodo, var 'dorky'.

Så da, så tenkte jeg det, at når jeg skulle chatte på irc.

(Noe som vel stod forklart, hvordan man kunne gjøre, i en brosjyre som fulgte med på internett-abonnementet mitt, som jeg kjøpte fra Schibsted Nett).

Så tenkte jeg det, at jeg kunne finne på et nytt nick, når mirc-programmet, spurte meg om nick.

(Jeg hadde også en kamerat, som het Frode (Kølner), fra den tida jeg bodde hos mora mi i Larvik, på 70-tallet.

Så også av den grunnen, så ville det kanskje ha blitt litt rart, å fortsette å bruke det nicket Frodo, ihvertfall når jeg skulle begynne å chatte på norske chatte-kanaler).

Og da prøvde jeg meg jo med nicket Sandman da.

Men det nicket var opptatt, dessverre.

Men, i en Sandman-episode, så var en som het John Constantine, med, i en birolle, heter det vel.

Så da Sandman-nicket ikke funka.

Så ville jeg fortsatt ikke ha Frodo-nicket, og bli kalt 'dork' og det som var.

Men så tenkte jeg på han som var nesten 'i slekt' med Sandman, (sånn som jeg tenkte på det nesten, når jeg skulle finne på et nick, mer eller mindre i full fart, før jeg fikk testet det chatte-programmet mirc), nemlig John Constantine.

Så prøvde jeg å skrive det.

Men, i en brosjyre som fulgte med internett-abonnementet mitt, i 1997, så stod det om nettiquette, og at man burde være forsiktig, med å bruke store bokstaver.

For da var jeg jo ny på nettet, og internett var fortsatt litt 'skummelt', og jeg ville være litt forsiktig da, så lenge jeg ikke skjønte meg så særlig på hva dette med internett var, eller kanskje heller, at jeg visste hvem de folka jeg møtte på internett, egentlig var.

Så sånn var det.

Så det var nok derfor at jeg skrev nicket med små bokstaver.

For man ble advart, i brosjyrer fra Scibsted Nett og i avisene osv., mot å bruke store bokstaver for mye.

For det ansett for å være ufint da, på nettet, kunne man lese mange steder.

Så da skulle jeg skrive john_constantine da.

Men, det var ikke plass til hele nicket, på ef-nett.

Så da ble det bare john_cons gitt.

Og da prøvde jeg å oppføre meg bra, med det nicket.

(Ihvertfall så bra som jeg klarte, mer eller mindre, ihvertfall).

Så det var aldri sånn, at det nicket ble noe særlig 'bannet' eller noe sånn.

Og det var heller ikke sånn, at jeg fikk mange uvenner, på irc.

(Ihverfall ikke sånn som jeg skjønte det).

Så jeg behøvde aldri å bytte nick, fra john_cons.

For det var ikke sånn, at jeg 'ødela' det nicket noen gang, ved å være bajas liksom.

(Ihverfall ikke sånn som jeg skjønte det selv).

Så det nicket har jeg brukt fra 1997 til dags dato.

Altså i over 13 år nå.

(Og på formen johncons, på web da, siden tegnet '_', kalt 'underscore', kanskje ser litt dumt ut, brukt på web, synes jeg.

Det tegnet brukte jeg jo på irc, for å symbolisere mellomrom.

Men jeg brukte det som brukernavn, på web, og da synte jeg 'john cons', eller 'john_cons', ikke passa så bra.

Jeg skreiv det vel bare raskt inn, som 'johncons'.

Når jeg registrerte meg på blogger osv.

For, jeg var ikke så glad, i å bruke mitt eget navn, på dette, mer eller mindre, skumle internettet.

De første årene jeg var på nettet.

Så derfor pleide jeg å skrive navn som 'johncons', eller noen ganger også tullenavn, som 'Ante Valente', eller 'Vegar Beider'.

For internett, det gikk liksom for å være litt useriøst, og kanskje litt skummelt, på 90-tallet osv., syntes jeg.

Det var liksom en sånn 'prøve seg fram'-tid og 'bli vant til'-tid, på internett, på 90-tallet, synes jeg.

(Ihvertfall for min del).

Og som gradvis kanskje slutter, etterhvert som folk blir mer og mer vant til dette internettet.

Som jo er et nytt medium i norske og utenlandske hjem, siden det begynte å ta av, på midten eller slutten av 90-tallet.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet, når jeg tenkte at jeg skulle få meg Blogger-blogg, i 1997.

Og jeg da så at en annen 'johncons', hadde 'rappet' navnet johncons, på Blogspot, et par-tre år tidligere.

Dette lurer jeg noen ganger innimellom forsatt på om er noe lureri.

Jeg skal prøve å finne linken til den siden så kan folk eventuelt dømme selv.

Vi får se om jeg klarer det.

Vi får se.

PS 4.

Sånn her ser den bloggen ut, til han som grabba til seg johncons-navnet, på Blogger/Blogspot, før meg.

Men den bloggen her har jeg ikke noen som helst forbindelse til, i det hele tatt, bare så jeg har tatt med om det og.

I tilfelle noen skulle finne på å tro det.

Dette er nok snakk om en helt annen johncons, dessverre.

Bare så det er klart.

Her er mer om dette:

rappa johncons på blogger

http://johncons.blogspot.com/

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter