Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 13. august 2010

Malteserordenen aka. Johanitterordenen, er mye det samme som Danmark, vil jeg si

malteserordenen flagg mm

http://no.wikipedia.org/wiki/Malteserordenen

PS.

Hvorfor sier jeg at Malteserordenen og Danmark er mye det samme?

Jo, fordi, (som min danske bestemor Ingeborg, en gang fortalte meg), at sagnet sier det, at det danske flagget, 'Danebrog', falt ned fra himmelen.

Og da spurte min mormor, om jeg viste hvor og når dette hadde skjedd.

Men det visste jeg ikke.

Og da smilte min mormor litt lurt, (så hun var nok med i Malteserordenen/Johanitterordenen, vil jeg tippe), og sa at dette skjedde i Estland, deromkring, at den danske kongen Waldemar Seier, var det vel, så at en fane, falt ned fra et fjell.

Og da hadde danskekongen visstnok sagt, at det flagget, det ville han ha som flagg for riket sitt, (som da altså var Danmark).

(Og det var vel der Malteserordenen krigde, for de var nemlig alierte med danskene, i en krig der ved Baltikum, eller hva det nå heter der, (sør for Finnland).

Og da skjønner man jo det, at hvis Malteserflagget, (se bildet ovenfor), spjærer, like ved flaggstanga, så blir det til Danebrog, altså det danske flagget.

Så dermed fikk Danmark sitt flagg, (for mange hundre år siden), som de andre nordiske flaggene er inspirert av.

Og etter dette, så har, (hvis det jeg tror er riktig), så har Danmark og Malteserordenen aka. Johanitterordenen, hatt veldig tette bånd.

(Malteserordenen, var nok iferd med å tape krigen, mot estlenderne, (var det vel).

Da danskene kom til unnsetning, under kong Waldemar den store, eller om det var kong Waldemar Seier.

Og reddet æren til Malteserordenen.

Som da, etter dette, kanskje ble mer som Danmarks private orden.

Eller om det var omvendt, at Malteserordenen, reddet danskene.

Og at de har, mer eller mindre, styrt Danmark siden.

Noe sånt er vel ikke helt umulig, vil jeg ihvertfall tippe.

Men men).

Og Danmark prøver nok å styre mye av Norge, gjennom denne ordenen, (kan man vel ihvertfall kanskje mistenke, vil jeg nok si).

Som jeg skrev om på bloggen igår kveld.

Så har jeg en (eks-)Johanitterordenen i slekta, (min stesøsters halvbror på Vestlandet, Bjørn Humblen).

Og min mormor, mor, søster, osv., var nok også med i denne ordenen, (mistenker jeg ihvertfall).

Kanskje min far og, og min stemor Haldis, osv.

Hvem vet.

Og jeg ble jo tullet med i militæret.

Og det var nok da av denne ordenen, vil jeg tippe.

For noen søkte på Google, (som jeg snappet opp med StatCounter), om at Malteserorden-folk, var i Forsvaret.

Men men.

Og danskene søkte på meg og Mette Marit, i den danske EU-kommisjonen, istedet for å undersøke saken min mot britene, (dvs. sakene mine mot IPCC og the Home Office etc).

Og danskene vil ikke sende meg testamentet etter Holger baron Adeler, enda min mor og mormor arvet han.

Og min mormor ble sur på meg, (og la meg for hat vel), allerede som syv-åring, fordi jeg lærte på Østre Halsen skole, at Danmark ikke var så alrighte mot Norge, under dansketida.

Også turte jeg å ta opp dette temaet da, med min mormor, i min mormor og morfars hus, i Blombakken, i Nevlunghavn.

Og da klikka det nesten for min mormor.

Og etter det, så har vel hun lagt meg for hat tror jeg.

Og hun fikk sikkert ordna det sånn, at jeg måtte bo alene, da jeg flytta til faren min.

At Jan Snoghøj, som har dansk far, fikk min far til å flytte ned til Jan's mor, Haldis Humblen.

Noe sånt.

Eller at dette ble planlagt på et tidligere stadium.

Og søstra mi er også sånn, at hu ikke prater noe norsk dialekt, men pent bokmål/riksmål, nesten aka. dansk.

Så her lukter det Danmark lang vei nesten, vil jeg si.

At Danmark tuller med meg, ihverfall den ordenen da.

Så da må jeg få Grønland, som baroni, mener jeg.

For de tulla nok også, på den tiden som Grønland ble dansk.

For min tippoldefars bror, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, skulle dømme.

Men han døde like før.

Så en annen danske dømte istedet.

Og vi vet hvordan det gikk.

Grønland ble dansk.

(Og nå snakker jeg ikke om Grønland i Oslo).

Nå snakker jeg om det Grønland, som ligger nord for Island.

Så sånn er det.

Så da kan jeg få Grønland som baroni.

Og Norge har også tulla med meg.

Så Norge må betale penger til Grønland, når jeg overtar der.

Så slipper danskene det.

Men da får Norge liksom Grønland tilbake da.

Men Norge har jo mye mer penger enn Danmark, så da må Norge også betale til eskimoene der oppe, osv.

Så sånn er det.

Så da blir det 'årnings'.

Så da blir det Erik Ribsskog, baron Adeler, av baroniet Grønland, tenker jeg.

Det blir vel kanskje bra.

Vi får se.

Så da kommer ikke Danmark/Johanitterordenen unna, med det jukset sitt, i Haag-domstolen.

Men da får Norge Grønland likevel.

Hvis den her planen min går i orden.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter