Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 6. august 2010

Nordmenn er som eskimoer

Da jeg jobba for Bertelsmann, på vegne av Microsoft, og aktiverte Windows og Office mm., for kunder i Norden, i 2005 og 2006.

Så var det ingen som var treigere enn eskimoer, tørr jeg nesten å påstå.

(Eller som grønlendere eller inuitter, som det så fint heter nå).

Det var ikke så ofte man fikk prate med eskimoer.

Kanskje en gang i måneden, eller noe sånt.

(Og noen ganger kunne det også hende at noen dansker ringte fra Grønland.

Og de kunne noen ganger være litt kjappere.

En sa at det begynte å komme is på fjorden, på Grønland, der han var da.

Det må vel ha vært høsten 2006 da.

Så sånn var det).

Men men.

Men eskimoer, de var så godt som alltid, veldig trege.

Og de virka litt inneslutta, synes jeg.

Men jeg prata ikke med så mange.

Så det er mulig jeg tar feil.

Men jeg syntes de virka så trege, så jeg syntes nesten synd på dem.

Og sånn er nordmenn og, vil jeg si.

Jeg tror det må være kulda, under vintermånedene, som gjør at folk blir litt treige.

For nå har jeg skrevet på den bloggen her, i snart tre år, blir det vel.

Om at jeg blir tulla med i Øst og Vest, og i hytt og pine.

Og _ingen_ gjør noe.

Nei, det er her for dårlig altså.

Den eneste forklaringen jeg kan komme til.

Det er at nordmenn er super-treige, i nøtta, og nesten ikke klarer å skjønne noen ting.

Pga. de lange, kalde vinterne.

Som også gjør at eskimoene blir trege, virker det som for meg.

Så jeg lærte ihvertfall en ting, da jeg jobba for Microsoft.

Og det er at dess lenger nord man kommer, og dess kaldere det er, dess treigere blir folk.

Både i måten de prater på og hvor treigt de tenker.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg har klart å finne ut her i Liverpool.

Så om 284 år, så begynner nok noen i Flekkefjord-traktene, eller et annet sted på Sørlandet, å lure om hva som foregår med Erik Ribsskog i England, og hvorfor han ikke får rettighetene sine.

Så det blir nok en gledens dag for verden.

Det blir da i år 2294.

Så det blir artig.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter