Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 19. september 2010

De kom jo tilbake igjen de e-postene til Märtha, så da måtte jeg sende de på nytt. Søren alts




Gmail - Til Märtha










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Til Märtha











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sat, Sep 18, 2010 at 11:49 PM




To:
kurs@astarte-education.com








---------- Forwarded message ----------
From: <isvw@slottet.local>
Date: 2010/9/15
Subject: Mail delivery failure
To: eribsskog@gmail.com



****** Message from InterScan VirusWall 6 ******



Sent >>> DATA

Received <<< 550 5.7.1 Command not allowed



Could not deliver mail to this user.

maertha@slottet.no



***************** End of message ***************



---------- Forwarded message ----------
From: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>
To: "maertha@slottet.no" <maertha@slottet.no>

Date: Wed, 15 Sep 2010 20:59:20 +0100
Subject: Spørsmål om bestemor Ågot som døde i år 2001 vel
Hei,

bestemor Ågot, (som var nesten som en mor for meg, under oppveksten), hu nevnte/trua en gang, om svarteboka.


Hvorfor prata bestemor Ågot om svarteboka, når hu var kristen, og stemte KRF osv?


På forhånd takk for svar!

Mvh.

Erik Ribsskog












PS.

Her er mer om dette:




Gmail - Til Märtha 2










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Til Märtha 2











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sat, Sep 18, 2010 at 11:53 PM




To:
kurs@astarte-education.com








---------- Forwarded message ----------
From: <isvw@slottet.local>
Date: 2010/9/15
Subject: Mail delivery failure
To: eribsskog@gmail.com



****** Message from InterScan VirusWall 6 ******



Sent >>> DATA

Received <<< 550 5.7.1 Command not allowed



Could not deliver mail to this user.

maertha@slottet.no



***************** End of message ***************



---------- Forwarded message ----------
From: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>
To: "maertha@slottet.no" <maertha@slottet.no>

Date: Wed, 15 Sep 2010 23:09:32 +0100
Subject: Spørsmål om min mor, Karen Margrethe Elisabeth Ribsskog, som døde i 1999
Kjære Märtha,

jeg sender også om min mor, Karen Ribsskog, som døde i 1999.


Kan du spørre henne, om hvorfor hun var så uhygenisk?

Der hun bodde da hun døde, i Drøbak, så brukte hun ikke oppvaskmiddel.


Det var et tjukt lag med fett, på glass og tallerkner, (så jeg ble nesten kvalm av å tenke på å dra dit).

Kan du være så snill å spørre henne om dette?

Kan du også spørre om hvorfor søstera mi, (Pia Ribsskog, som var arbeidsledig da, og derfor hadde tid å ordne med begravelsen, i motsetning til meg, som var travel Rimi-butikksjef), bare kjøpte en gråstein, (må jeg vel kalle det), til gravstein, til mora vår, og om hvorfor hu valgte kremering og ikke kiste, for mora vår.


På forhånd takk for eventuelt svar.

Jeg kommer også til å sende en e-post til, om min mormor, men av respekt for de døde, så må vi vel bare sende om en avdød i hver e-post.

Synes ikke du også det, (av respekt for de døde, mener jeg)?


Mvh.

Erik Ribsskog












PS 2.

Her er enda mer om dette:




Gmail - Til Märtha 3










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Til Märtha 3











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sat, Sep 18, 2010 at 11:55 PM




To:
kurs@astarte-education.com








---------- Forwarded message ----------
From: <isvw@slottet.local>
Date: 2010/9/15
Subject: Mail delivery failure
To: eribsskog@gmail.com



****** Message from InterScan VirusWall 6 ******



Sent >>> DATA

Received <<< 550 5.7.1 Command not allowed



Could not deliver mail to this user.

maertha@slottet.no



***************** End of message ***************



---------- Forwarded message ----------
From: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>
To: "maertha@slottet.no" <maertha@slottet.no>

Date: Wed, 15 Sep 2010 23:23:38 +0100
Subject: Spørsmål om min mormor, Ingeborg Ankerita Ribsskog f. Heegaard, som døde ifjor sommer
Hei igjen,

jeg sender e-post med spørsmål om min mormor, Ingeborg Ribsskog, som nevnte i forrige e-post.


Hvorfor ga min mormor meg skylden for at min søster Pia fikk en farget/svart unge?


Jeg var jo i militæret da Pia traff Keyton fra Somalia.

Bare spør Løvenskiold, som var i samme tropp som meg, i Elverum.

Jeg satt på med Løvenskiod og Øverland og de, var det vel, ned til Oslo en gang, og gikk av ved Furuset senter, for jeg bodde på Ellingsrudåsen, på Ungbo der.


Hvordan kunne jeg da ha kontroll, på hva søstera mi gjorde, på Øvre Grunerløkka, i Christies gate, hvor hu bodde det året?

Bare spør Løvenskiold om han tror jeg kunne ha klart det, fra Elverum og Ellingsrudåsen.


(Han Løvenskiold som er ca. 39-40 år, med svart hår, vil jeg si, ca. 1.75 høy kanskje.

Han var 12-7 ener, som det het, i miltæret.

Men men).

Det er greit at jeg lot søstera mi bo på rommet mitt, på Ungbo, etter militæret.


Men det var jo bare fordi at jeg var redd for at hu skulle havne på Plata, eller noe, for foreldrene våres var så uansvarlige.

Og venninnene hennes flytta tilbake fra Christies gate, til Røyken, og søstera mi måtte også flytte.


Vi er fra Svelvik kommune, hvor broren din og svigerinna di hadde sånn øvelses-bryllup.

(Så du veit kanskje hvor det er).

Men men.

Vi er fra Strømm da, og ikke fra Svelvik.


Men men.

Kan du være så snill å spørre bestemor Ingeborg om hvordan hun tenker når hun gir meg skylden, for at søstera mi fikk en sort unge.

Jeg fikk også sjokk, da søstera mi fortalte meg, at hu var gravid med Keyton fra Somalia.


Så jeg tenkte på bestemor Ågot, osv., og ba søstera mi om å ta abort.

Men til ingen nytte.

Så hvorfor skylder bestemor Ingeborg på meg, for dette, lurer jeg.



Kan du også høre med bestemor Ingeborg, (som er fra fine danske adelsfamilier, som Gjedde, og hun arvet Holger baron Adeler, i 1980 vel), om hva synes om at jeg ikke får min del av arven, etter henne, fra tante Ellen og onkel Martin, som har flytta ned i Larviks-området, etter å ha vært hippier osv., i Sveits og Ås og Oslo, osv.


Men men.

For mora mi er jo død, så jeg skulle jo hatt en tredel av hennes de.

Hva synes bestemor Ingeborg om at de tuller med min arv etter henne?

Kan du også spørre henne, om hvor hun gjorde av de memoarene etter den kjente dommeren, (hennes grandonkel), Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, og bildene av hennes morfar Anders Gjedde Nyholm og danskekongen, osv.


For jeg fikk disse av min mormor i 18-års gave, eller noe.

Men så ville hun plutselig ha tilbake denne gaven, noen år senere.

Kan du spørre henne om hvorfor hun ville ha tilbake gaven.


Og om den gaven, (som vel fortsatt må regnes som min da), er del av boet etter henne.

Og om hva hun synes om at tante Ellen tuller sånn med arven min osv.

Du kan jo spørre bestefar Johannes og, (de var jo gift mener jeg), om det er sant som min farfar Øivind vel sa, (hvis jeg husker riktig), at han, (Johannes), fikk grått hår, av å gå å leite etter tante Ellen i Oslo, når hu forsvant i dagevis, var det vel, fra forsøksgym, i Oslo, på slutten av 60-tallet, da de bodde på Hurum.


På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog










Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter