Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 12. september 2010

Er det min fars stedatter, Christell Humblen, som tuller?

de elskende på Pont-Neuf

http://www.dvdhuset.no/lydogbilde/dvdhuset.filmforklaring?VareID=10637

PS.

Som jeg har skrevet om på bloggen tidligere.

Så bodde min fars stedatter, Christell Humblen, i Oslo, på den tiden, som jeg var ferdig i militæret, (sommeren 1993).

Og da fikk jeg dimme-penger da, (som det kalles), når jeg var ferdig der.

Og det var kanskje 5-6.000 da.

Som skulle holde til jeg fikk lønn/arbeidsledighetstrygd.

Så ville søstera mi, Pia Ribsskog, bo sammen med meg, på den tida jeg var ferdig, i militæret, sa hu.

Hu ville at vi skulle overta Christell Humblen og Hege Snoghøj sin tidligere leilighet, ved Terningen matcafe der, i Oslo sentrum.

Jeg fortalte søstera mi, at jeg hadde kun dimmepenger, og ikke hadde råd til depositumet der, som var på 9.000, eller noe.

Søstera mi var blakk hele tida, hu var arbeidsledig.

Men hu maste på meg, om jeg ville være med.

For vi behøvde ikke å overta leiligheten til Christell og dem, mente hu.

For vi kunne bare ta det som noe sosialt, eller noe trivielt, eller som noe som ikke var så nøye, mente søstera mi.

Så jeg ga etter for maset til søstera mi, og ble med ned for å være med søstera mi, (som maste), mens han gårdeieren var i leiligheten til Christell og dem, (av en eller annen anledning da, antagelig i forbindelse med at Christell og dem skulle flytte ut).

Og da måtte jeg jo fortelle det da, at jeg ikke hadde penger til depositum, til den leiligheten, like etter militæret og studietid og alt.

Jeg har jo aldri hatt noe kapital, i løpet av livet mitt, for faren min bare heiv meg ut, mer eller mindre, da jeg var 18-19 år, og det var det.

Noe sånt.

Så jeg har jo aldri fått noe sving på økonomien min, for jeg har jo aldri hatt noe startkapital, for å starte et firma innen programmering/systemutvikling, for eksempel.

Som jeg ellers kunne ha gjort da.

Og noen dager etterpå, så skulle Christell ha meg og søstera mi ned i den leiligheten igjen.

For å se på filen 'De elskende på Pont-Neuf'.

Som Christell mente var så bra.

Selv om Christell er som en amerikansk 'prinsesse'-jente, og den filmen er fransk og om to bomser i Paris.

Og Christell selv, hun skulle ikke være tilstede, i leiligheten sin, den helgen.

Gårdeieren, (som var en kar i 50-årene vel), fortalte også meg, at Hege og Christell hadde vært ganse fine og uproblematiske, å ha som leieboere, stort sett.

Med unntak av at de hadde spraya ned hele trappeoppgangen der, i sin etasje og ned til etasjen under da, med et brannslukningsapparat, (for morro skyld!)

(Og jeg husker også at Christell fortalte en gang, at hu og en elsker hun hadde, hadde klart å ødelegge stuebordet der, ved å ha sex oppå bordet, sånn at en glassplata, (det var et salongbord av glass da), knuste, sånn at elskeren hennes begynte å blø fælt, men da fortsatte de bare på soverommet, med blod og alt da.

Fortalte Christell, sommeren 1993, med masse venner av henne tilstede da).

Så de ødela kanskje stuebordet og der.

Hva vet jeg.

Hvis de ikke eide møblene selv da.

Det skal jeg ikke si sikkert.

Men men.

Men, jeg har jo funnet i Aftenpostens arkiv, (som jeg har skrevet om på bloggen), at Christells bror, på Vestlandet, er ny-utmeldt, av Johanitterordenen.

Johanitterordenen er det samme som Malteserordenen.

Og de skal visst stå bak firmaet Blackwater, (har jeg lest på nettet), som vel har vært en stor maktfaktor, i krigen i Irak osv.

Er det sånn, at Malteserordenen styrer mye av hva som foregår i politikken i Verden, f.eks?

Har de mye makt i Norge?

Er det sånn at min fars stedatter, Christell Humblen, tuller med meg, pga. det her med at jeg ikke ble rik, av dimmepengene fra militæret?

Uansett hvor dumt dette kan høres ut for vanlige norske folk.

Men Christell Humblens to eldre brødre, (som også bodde i 'Haldis-huset', på Bergeråsen), de var jo danske statsborgere, så de var vel aldri i militæret.

Og jeg husker at Christell prata om, ved julemiddagen, (som jeg var invitert til, på Bergeråsen, i 'Haldis-huset'), julaften 1992, at militæret, det var et sted, hvor noen bekjente av henne, (fra Drammen vel), ble 'feite'.

Så Christell hata meg kanskje fordi jeg var i militæret, hvor hun nok trodde jeg ble 'feit' da, i motsetning til hennes to danske brødre, Jan Snoghøj og Viggo Snoghøj aka. Viggo Snowhill, som slapp unna, siden de bodde i Norge.

Så har hun, gjennom sitt nettverk i Johanitterordenen, kanskje sperret for at jeg skal få meg noe bra jobb, osv.

Og bra inntekt.

Er det sånn det henger sammen, lurer jeg på nå.

Christell er jo ikke kjent for å være så særlig smart.

Hu må vel ha vært den siste, i klassen sin, som lærte å lese undertekstene på TV-en.

En gang, som jeg var på besøk, i 'Haldis-huset', da Christell kanskje var 12-13 år, så satt hu bare i stua, og ropte, 'hva stod det', for hver undertekst, på et program fra USA, med Erik Disen, eller hva han het.

Hvor han dro i alle fornøyelsesparkene der, (på 80-tallet da).

Noe sånt.

Og datteren hennes, er vel heller ikke så smart, tror jeg.

Så det kan vel være fordi at mora ikke er så smart.

For da jeg ringte, til Christell, (på Konnerud, i Drammen), ifjor, (eller om det var i forfjor), for å høre om Christell kunne hjelpe meg, og prate ut om noen ting som hadde skjedd i familien vår, og på Bergeråsen osv., i 'gamle dager', altså på 80-tallet da.

Så tok hu eldste dattera hennes telefonen.

Også spurte jeg om å få prate med Christell.

(Som av en eller annen grunn ikke tok telefonen selv).

Så spurte hu dattera, "er det pappa'n våres?"

Enda faren deres er svensk, og heter Mattias, eller noe, og er fra Stockholm.

Men hu dattera til Christell, hu måtte vel ha hørt det, at jeg ikke var svensk.

Men men.

Det ligger vel i familien da, at dem ikke er så skarpe.

Men men.

Bare noe jeg tilfeldigvis tenkte på nå.

Så jeg blir litt irritert, hvis det er sånn, at Johanitterordenen og Christell Humblen osv., tuller med meg.

Sånn at jeg ikke har råd til å kjøpe meg en sofa, som jeg kan strekke ut beina på, engang.

Og ikke kan få meg familie og sånn, sånn som besteforeldra mine og foreldra mine, hadde før meg.

Så da blir jeg litt irritert, og litt trist og lei meg.

Spesielt siden jeg har skrevet om alt som foregår, i over tre år nå, og publisert om det, på den her bloggen, på internett.

Jeg lurer på hva det er med folk, siden dem lar sånn her maktmisbruk bare passere.

Det er helt jo håpløst.

Det er helt tragisk, vil jeg si.

Folk må i Norge må stort sett nok være like dumme som Christell Humblen og slekta hennes, tror jeg.

Og sånne folk, (som er litt dumme da, men som kanskje har makt), dem driver nok da og tuller med meg, (vil jeg tippe på).

Og alle som leser bloggen, de bare lar det skure.

Så det er en elendighet, i verden, det er helt sikkert.

Så sånn er det.

Det finnes kanskje en underklasse i Norge, som er, mer eller mindre, umulig, å komme ut av?

Siden Johanitterordenen, driver å kontrollerer landet?

Det kan nesten virke sånn for meg, ihvertfall.

Men men.

Så dette må være noe religiøst, tror jeg.

Så dykk får sitt og glo.

Som Monica Lyngstad, fra Røyken, nok kanskje antagelig ville ha sagt det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Og ikke nok med at Christell Humblen og hu Hege Snoghøj.

Ikke nok med at de spraya ned trappeoppgangen, med brannslukningsapparat, våren 1993 vel.

Der de bodde i Oslo sentrum, nederst i Maridalsveien ca.

Ved Terningen matcafe der.

Joda, de hadde en slags kavaler der, Christell og hu Nina.

En som ikke jeg kjente igjen, og som jeg vel ikke ble fortalt hvor var fra.

(For de her folka var litt ovenpå da.

Og jeg hadde ikke så mye med Christell å gjøre, på 90-tallet.

Det var mest på begynnelsen av 80-tallet.

Så jeg var ikke helt på bølgelengde, med de her folka, mens de bodde i Oslo.

(Og heller ikke seinere).

Så sånn var det).

Mer da.

Jo, da spurte han kavaleren til Christell og Hege Snoghøj meg.

Om ikke jeg skulle vaske trappa for dem.

Men da sa jeg plent nei, altså.

For jeg mente det var en ting, at jeg hadde vært i militæret og at jeg måtte vaske der.

Men å vaske etter min stesøster, eller min fars stedatter.

Og hennes venninne, fra Gulskogen, i Drammen.

Som var jevnaldrende, omtrent, med meg.

Nei, det ble for drøyt, mente jeg.

Altså, var de så fine på det, at de ikke kunne vaske opp etter seg selv?

Skulle liksom jeg være en sånn, som var den lavt betalte 'slaven' deres, og rydda opp etter griseriet deres?

Nei, det bydde meg imot, så det droppa jeg.

Det ble også å blande jobb og privatliv da, mente jeg.

Siden Christell var i slekta mi osv.

Så det sa jeg "nei" til, må jeg innrømme.

Så sånn var det.

Så her er det sånn, at Christell nok er noe lignende av Rimi-Hagen da.

Også prøvde dem å få meg til å bli noe lignende av Rimi-Hagens sjåfør da kanskje.

Eller noe.

Så Christell og 'Haldis-familien', de behandler meg nedlatende.

Som om det var et slags apartheid, i familien.

Jeg er som Askeladden.

Og Christell er som dattera til Rimi-Hagen, liksom.

Noe sånt.

Så derfor var det at jeg var så lysten til å flytte inn til Oslo.

For å komme meg unna dette apartheidet/klasseskillet, som var i 'Haldis-familien' da.

Hvor jeg var med i utkanten av.

For jeg var sønn til faren min, Arne Mogan Olsen, som var samboeren til Haldis da, og som bodde i 'Haldis-huset'.

Så sånn var det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 3.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter