Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 3. september 2010

Er det noen sammenheng, mellom Johannes-losjene, (innen frimureriet), og Johanitterordenen, og Illuminati?

TV 2, de har jo publisert en online database, over alle frimurere i Norge:

http://www.tv2nyhetene.no/prosjekt/frimurer

Men disse frimurerne, de er visst i forskjellige typer, av losjer, eller foreninger, blir det kanskje, på vanlig norsk.

Noen kalles Johannes-losjer.

Noen kalles Andreas-losjer.

Og noen kalles Steward-losjer.

Men hva er forskjellen på disse?

Er det f.eks. en link mellom Johannes-losjene og Johanitterordenen?

Hvorfor skriver ikke TV2 om dette?

Jeg prøvde å søke om hva Johannes-losjer egentlig var nå.

Og jeg fant noe på Wikipedia, som jeg synes at får det til å se ut som, at det kanskje er en link mellom Johannes-losjene og Illuminati.

Kan dette stemme?

Døm selv, fra det jeg fant, i full fart, om dette, på Wikipedia nå.

Vi får se om jeg klarer å finne igjen disse to nevnte sidene, fra Wikipedia nå.

Vi får se om jeg klarer dette.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er et av eksemplene jeg fant, da jeg prøvde å søke om hva Johannes-losjer egentlig er, på Google, nå nettopp:

johannes losje illuminati 1

http://no.wikipedia.org/wiki/St_Johanneslosjen_Absalon_til_de_tre_brennesler

PS 2.

Her er det andre eksempelet, på en mulig link mellom Johannes-losjene og Illuminati:

andre eksempel

http://no.wikipedia.org/wiki/St_Johanneslosjen_Anna_Amialia_til_de_tre_roser

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter