Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 22. september 2010

Her kan man se at jeg ikke tuller, men at jeg faktisk var konfirmant, i Berger kirke, i 1985, (og under mitt formelle navn, siden 1976, Erik Ribsskog)




Gmail - Attest for konfirmasjon mm.










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Attest for konfirmasjon mm.











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Sep 22, 2010 at 8:58 AM




To:
Bodil Haukaråsen <bodil.haukaraasen@svelvik.kirken.no>






Hei,

ok, det var kjempefint!

Tusen takk for hjelp!

Det var mest fordi at de andre gutta i klassen, fortalte om at man fikk mye penger og gaver osv., hvis man konfirmerte seg.


Og nesten alle i klassen skulle det så.

Jeg var så glad i penger, (og er vel kanskje det fortsatt), så da ville jeg gjerne konfirmeres da, når jeg hørte hvor mye penger, som de eldre brødrene, til noen av gutta i klassen fikk i konfirmasjon osv. da.


Men men.

Så jeg var kanskje litt sleip.

Men det var liksom sånn alle gjorde det der da, å konfirmere seg, mener jeg.

Nesten alle, ihvertfall.

For jeg var ikke kristen, selv om jeg fikk 'S' i Kristendom, osv.


Jeg var vel bare sånn, at jeg hadde litt klisterhjerne kanskje.

Også sendte mora vår, Karen Ribsskog, meg og søstera mi, på søndagsskole, noen ganger, mens vi bodde nede i Østre Halsen og Larvik, etter at mora vår, tok med meg og søstera mi, og flytta fra faren min, på Bergeråsen, i 1973, var det vel.


Men men.

Nå skal jeg slutte å skrive så mye rundt grøten her.

Eller hva man skal si.

Tusen takk for hjelp ihvertfall, må jeg si, og fortsatt god helg etterhvert, heter det kanskje.


Selv om dere kanskje jobber på søndager.

Bare tuller.

Mvh.

Erik Ribsskog


2010/9/22 Bodil Haukaråsen <bodil.haukaraasen@svelvik.kirken.no>




Jeg kan bekrefte at Erik Ribsskog er innført som konfirmant
11/85 i Berger kirke i kirkeprotokollen. Det er ikke mulig å gi deg en kopi, så
du må ta dette som en attest.




Med vennlig
hilsen


Bodil Haukaråsen


Kirkeverge Svelvik menighet









Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 22. september 2010 09:38

Til: Bodil Haukaråsen

Emne: Re: Attest for konfirmasjon mm.




Hei,






okey, men står det ikke i kirkeboka da?






Kan dere ikke bare sjekke hva det står i kirkeboka tenkte jeg, for jeg har sett
i sånne digitale kirkebøker på nettet, og vet at konfirmanter, i kirkesognet,
blir skrevet opp i de bøkene.






Men jeg kalte meg nok Erik Olsen, på den tida der, (i 1985), for farfaren min,
Øivind Olsen, han ville at jeg skulle hete Olsen.






Det sa han i et slags familieråd vi hadde, i en pause i arbeidet, for faren min
og onkelen min og farfaren min da.







Men faren min glemte å skifte navn, på meg, (som da var ni
år), i Folkeregisteret.






Så der het jeg Ribsskog da.






Men på skolen, så kalte jeg meg Erik Olsen.







Og jeg var ganske bestemt ofte, i tonen, som barn, for jeg
var vant til at foreldrene mine, behandlet meg urettferdig.






Så jeg var vant til å si fra litt, til voksne folk.







For foreldrene mine var urettferdige ofte, vil jeg si, og
også uansvarlige da.






Men men.






Så hadde satt pris på om dere kunne sende en kopi av kirkeboka om dette.






For det vet jeg at dere skal ha liggende, så ikke prøv å lur meg. :)







Mvh.






Erik Ribsskog









2010/9/22 Bodil Haukaråsen <bodil.haukaraasen@svelvik.kirken.no>




Hei igjen,


Det er dessverre ikke noen attest for
konfirmasjon, kun for dåp som du har fått tilsendt før.


Dine andre spørsmål, vet vi ikke noe om
og kan derfor vi ikke svare på det.



Med vennlig
hilsen


Bodil Haukaråsen









Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 21. september 2010 20:01

Til: Bodil Haukaråsen

Emne: Attest for konfirmasjon mm.






Hei,






jeg
har overhørt at jeg er forfulgt i Oslo, av noe som kalles 'mafian', i 2003.






Og jeg ble forsøkt drept, i Larvik, i 2005.






Men jeg får ingen av mine rettigheter, fra myndighene.






Så jeg bor som en flykning, i England, (men jeg får ikke lov å være flyktning,
av myndighetene her).






Men men.






Jeg driver å skriver noe memoarer, om alt jeg har gjort, hele livet.






Jeg lurte på, er det mulig å få en attest, på at jeg ble konfirmert, i Berger
kirke, våren 1985?







(Jeg
vet at jeg allerede har fått en dåpsattest av dere, og at jeg nok maser fælt).







Men
men.







Min
fars foreldre, Ågot Mogan Olsen og Øivind Olsen, de ville heller bli begravet i
Svelvik kirke, enn i Berger kirke.






Enda de bodde på Sand, som hører til Berger, på den måten, at de som bor på
Sand, de må gå på Berger skole, osv.







Og
enda begge mine fars foreldre, hadde bodd i mange år på Berger, og jobba for
Jebsen.






Min farfar som snekker, (som senere startet eget verksted, på Sand da), og min
farmor som tjenestepike, på Berger gård da, var det vel, (ihverfall for
Jebsen).







Men,
vet dere i kirken i Svelvik, hva det kom av, at de heller ville begraves i
Svelvik kirke?






Min far, Arne Mogan Olsen, han ville ikke kjøre meg helt fram til Berger kirke,
da jeg skulle konfirmeres.






Og han ville ikke være med i konfirmasjonsmiddagen, som bestemor Ågot stelte
til, i huset sitt på Sand.







Var
dette fordi at Berger kirke har noe lignende av stavkirke-design?






Stemmer dette, at arkitekturen, på Berger kirke, minner om stavkirkene, i
designen, synes dere?







Vet
dere noe om hvordan dette hang sammen?






Jeg har kuttet kontakten med min far, og hans familie, etter at han lot meg bo
alene fra jeg var ni år, og også har seksuelt misbrukt min søster, Pia
Ribsskog, sa hun, i 1989, og etter at min far 'bølleringte' mye, til meg her i
Liverpool, og ringte til alle døgnets tider, i fjor, var det vel.






Så derfor spør jeg dere om disse tingene.






Håper dette er i orden.






Jeg fikk faktisk 'S' i kristendom et år, (selv om jeg meldte meg ut av
statskirken ifjor, var det vel, siden jeg har noen innpåslitne vel, Jehovas
Vitner i slekta, Inger Olsen fra Sande osv., er min filletante, gift med min
fars yngste bror, Runar Mogan Olsen.







Og
min fars stedatter, Christell Humblen, har en halvbror, på Vestlandet, Bjørn
Humblen, som er ny-utmeldt, av Johanitterordenen.






Men de har ikke engang fortalt meg, at noen i deres slekt, hadde forbindelse
til den ordenen.






Så da fikk jeg litt noia her, da jeg leste om det i Aftenpostens arkiv,
tilfeldigvis, gitt.






Men men.








sånn er det.






På forhånd takk for eventuelt svar!







Mvh.







Erik
Ribsskog




















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter