Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 3. september 2010

Jeg har skrevet om på bloggen, at jeg er fra det tradisjonelle distriktet Strømm. Og sånn her ser Strømm ut, (hvis jeg har klart å få det riktig)

strømm

PS.

Jeg har også laget en Facebook-gruppe for Strømm, (mens jeg dreiv og leste om det her, i Aftenpostens arkiv, og skrev på bloggen om dette, osv):

facebook gruppe strømm

http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=157850854228364

PS 2.

Egentlig er nok da Strømm og Hurum et distrikt.

(Siden de pleide å være i samme kirkesogn.

Og siden nok Strømm, må være et navn, som er gitt av noen fra Hurumlandet, (mener jeg å ha lest, eller ville jeg ihvertfall ha trodd).

Nok sentrert rundt den morenen, ved Svelvik da, siden det er der Svelvikstrømmen er, som har gitt navn, til Strømm.

Her er mer om dette:

strømm og hurum

PS 3.

Og dette passer vel også med 'Noah-teorien', som jeg har skrevet litt om, på bloggen.

Nemlig at Noah kom til Enebakk, (og at Dørumsgaard, som min oldemor het, (Helga Dørumsgaard), muligens stammer fra dem).

Og at disse da spredde seg utover, i flere retninger sikkert, fra Enebakk.

Nordmennene da, eller hva man skal kalle dem?

Hvem vet.

Vaner eller æser, eller hva det blir.

Noe sånt?

I motsetning til finner kanskje?

Hvem vet.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 4.

Så 'langskallene', de kom med Arken, mistenker jeg.

På slutten av istiden, antagelig, når alt smeltevannet oversvømte Bosporus-stredet, osv.

Må det vel bli.

Mens 'kortskallene', de overlevde nok, oppe i fjellene.

Der hvor det er daler nå.

Sånn som oppe i Geilo osv.

Ved å klatre opp, helt øverst på fjellryggene da kanskje.

Så slapp de kanskje unna alt smeltevannet.

Kan det ha vært noe sånt, som har foregått.

Hm.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter