Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 16. september 2010

Jeg sendte en klage på HV02, til Vernepliktsverket




Gmail - SV: Klage på HV 02










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




SV: Klage på HV 02











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Sep 16, 2010 at 11:42 AM




To:
vpv.kontakt@mil.no


Cc:
"Brenden, Svein Erik" <svbrenden@mil.no>






Hei,

dere får se på det her dere da, hvis ikke Forsvarsdepartementet vil se på det.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/9/16
Subject: Fwd: Klage på HV 02
To: svbrenden@mil.no



Hei,

og forresten så har ingen sagt til meg, at jeg ikke er i HV lenger.

Mine slektninger i Norge, de sender meg ikke post videre.

De gir meg heller ikke arv, etter min mormor, som døde ifjor sommer.


Jeg synes ikke det er riktig at HV02 ikke skal svare telefonen i kontortiden.

Når man først har et sentralbord, så burde det være betjent.

Jeg har jobbet i Norsk Hageselskap, og selv passet sentralbordet der, når de hadde møte, (jeg var praktikant fra arbeidsformidlingen).


Så jeg vet det, at det er mulig å passe et sentralbord, selv om man har møte.

Så her er det noe lureri, mistenker jeg.

Mvh.

Erik Ribsskog




---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/9/16

Subject: Fwd: Klage på HV 02

To: svbrenden@mil.no


Hei igjen,

altså jeg kontakta dere om noe arvesølv, dvs. et sølvølkrus, fra danskekongen, til min tipptippoldefar som var hofjegermester der.


For det lå sammen med tinga mine fra HV.


Jeg er flyktning i England, så det lå hos City Self Storage, i Oslo, Colusseum.

Men de vet visst ikke hvor de har gjort av tinga mine nå.

Jeg overhørte at jeg var forfulgt av noe som ble kalt 'mafian', i Oslo, derfor dro jeg til utlandet.


Jeg hadde dårlig tid, derfor dro jeg ikke innom Lutvann først med HV-tinga.

Men politiet gir meg ingen rettigheter, og i England får jeg ikke lov å være flyktning.

Men noe sølvvase, det kjenner jeg ikke noe til, det var snakk om et sølvølkrus, som har vært i Gjedde-familien, fra 1700-tallet, blir det vel.


Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/9/16
Subject: Re: Klage på HV 02
To: "Brenden, Svein Erik" <svbrenden@mil.no>


Hei,

jeg har kontaktet vernepliktsverket, og de ga meg mitt militære rulleblad, og der stod det at jeg var reserve i HV.


Jeg mener at en klage på HV02 ikke skal behandles av HV 02.


Det blir som bukken som passer havresekken.

Dette lukter det råttent av, mener jeg.

Vennligst send det til enheten som er over HV02.

Mvh.



Erik Ribsskog


2010/9/16 Brenden, Svein Erik <svbrenden@mil.no>



Hei

Viser til din mail. Har sjekket og det stemmer at du kontaktet HV-02 for en tid tilbake vedr en sølvvase etc.

Sentralbordet tar telefon mellom kl 0800-1600. Dersom ingen svarte var det sikkert pga møte etc.

Kan også informere deg , som du også sikkert vet, om at du ikke lenger er disponert i Heimevernet.

Du er tilbakeført til Vernepliktsverket og dit kan du rette din henvendelser som omhandler tjenestlige forhold .



Svein Brenden

Major

G-1/HV-02



________________________________



Fra: HV-02 Kontakt

Sendt: to 16.09.2010 08:30

Til: Brenden, Svein Erik

Emne: VS: Klage på HV 02









________________________________



Fra: FST SEKR LSS [mailto:fstlse@mil.no]

Sendt: to 16.09.2010 08:20

Til: HVST KONTAKT (postboks)

Kopi: HV-02 Kontakt

Emne: VS: Klage på HV 02







Denne saken behandles av Heimevernet.







Petter Lysholm



Oberstløytnant



FST/Sekr/Lederstøtteseksjon



Telefon: 23 09 67 12 (0510-6712)



Mob: 990 96 712







________________________________



Fra: Solli, Britt

Sendt: 15. september 2010 13:07

Til: FST SEKR LSS

Emne: VS: Klage på HV 02















Med vennlig hilsen



Britt Solli



Ktr.led/ FD I



Tlf 23096111



________________________________



Fra: Postmottak FD

Sendt: 15. september 2010 09:25

Til: 02 Alle i FD I Sekr

Emne: VS: Klage på HV 02















________________________________



Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 15. september 2010 05:23

Til: Postmottak FD

Emne: Klage på HV 02



Hei,







dette har jeg ikke hatt helt klart for meg, hvor jeg skulle sende klage til om.





Men nå tenker jeg sånn, at det er sikkert dere som er over HV 02.







Jeg ringte HV 02, ifjor, var det vel, angående at jeg er en flyktning, i England, etter å ha overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i Oslo.





Men jeg har aldri vært kriminell, jeg har vært butikksjef i flere Rimi-butikker i Oslo-området, og har en grad i IT, fra HiO IU.







Den første gangen jeg ringte, så sa jeg at navnet mitt var 'Ribsskog', til sentralbordet, og da sa hu dama, at jeg trengte ikke å stave navnet, for det kom opp automatisk, hvis hu skreiv navnet mitt feil.





Det syntes jeg hørtes litt rart ut men, jeg som har grad i IT osv.





Men men.







Og den nesten gangen jeg ringte, innenfor kontortiden, hos HV 02, så svarte ikke sentralbordet.





Så jeg tenkte det var noe galt hos dem.





Ettersom at jeg har overhørt at jeg er forfulgt osv.







Så dette ville jeg gjerne klage på.





Jeg synes at organisasjoner som HV 02 burde svare på sentralbordet, under kontortiden.







At man i det minste fikk en telefonsvarer.





Og stemmer det hu sa, jeg synes det hørtes rart ut, at de ikke trengte å stave navnet mitt riktig.





Kanskje dette burde undersøkes?







Jeg skrev om dette på Facebook, for jeg huske ikke helt hvem som var over HV02:







http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=2308296860&ref=ts







Jeg lurte faktisk på, om jeg ble tulla med av noe Stay Behind, eller noe, i HV, når dette tullet stod på som verst.





Også fordi, at da jeg ble innkalt, til Lutvann, for å bli med i HV, i 1996, så hadde jeg et avrevet korsbånd, i kneet.





Og det opererte jeg seinere i 1996, men det har det vært komplikasjoner med.





Så nå kan jeg f.eks. ikke spille fotball eller badminton, for kneet er så ustabilt.





En norsk lege skulle egentlig operere, på Aker, i 1996.





Men plutselig ble der forrandret til Dr. Bjerre, en dansk lege.





Og min fars stedatter sin halvbror, på Vestlandet, han heter Bjørn Humblen, og er ny-utmeldt, av Johanitterordenen.







Og min mors foreldre har jeg mistenkt at kan ha vært i noe sånt og.





Så jeg lurer på om han Dr. Bjerre har tullet med meg, på vegne av Johanitterordenen.





For jeg ringte han, etter at jeg ble innkalt til HV.





Og han Dr. Bjerre, han syntes ikke at en korsbånd-skade, som ikke var biltt helt bra, var grunn til å slippe unna HV.







Så jeg tror han kan ha villet med ondt, for å si det sånn.





Og den skaden ble slått opp, under fotball-trening med IT Akademiet, på Voldsløkka, i 2002, var det vel.





Og fastlegen min, på Bentesebrogata legesenter, han sa 'har du ikke fått nok nå da'.



Når jeg ville fikse kneet igjen.





Så han kan også ha vært i Johanitterordenen, mistenker jeg.







Da tok jeg MR-røntgen, og det er slitasje på noe bein i kneet og vel, (uten at jeg husker akkurat hva det heter).





Så jeg synes det var rart, at jeg havna i HV og Støtte-området, som var en slags elite-avdeling, for HV, i Oslo.





Ikke bare er jeg egentlig fra Vestfold, (jeg vet ikke om det har noe å si), men jeg hadde jo et avrevet korsbånd i kneet, og det var derfor veldig ustabilt, på det tidspunktet som jeg ble medlem i HV.







Men jeg har jo vært i Geværkompaniet på Terningmoen, så HV er egentlig bare barnemat for meg, kan man kanskje si.





Så derfor tenkte jeg det, at jeg fikk bare være litt forsiktig med det kneet, så gikk det nok bra.





Men det gikk etterhvert en del ut over jobb, for jeg var travel butikksjef i Rimi, fra 1998 til 2002, og fikk krøll med distriktsjefer osv., virker det litt for meg, (bak ryggen min da. Jan Graarud osv.), når jeg tenker tilbake på det her.





Men men.





Så jeg lurte på om det var noe rart med det.





Vil HV's eliteavdelinger ha folk med avrevne korsbånd i knea da?







Jeg synes det virker litt rart ihvertfall.





Så jeg tenkte jeg kunne ta med om det, i samme slengen.







Når jeg først skulle klage om HV, osv.







Så sånn er det.





Beklager at dette tok litt tid, å få sendt, (forhåpentligvis) riktig.





Mvh.



Erik Ribsskog

















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter