Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 5. september 2010

Jeg var politimester Bastian, i Larvik

Da jeg var fem år, eller noe, så gikk jeg på en barnehage, oppe mot Tagtvedt, i Larvik, som het Ulåsen, eller Ulefoss, eller noe sånt.

(Dette må ha vært høsten 1975, eller noe sånt, vil jeg tippe på.

Eller på begynnelsen av 1976.

Noe sånt.

Jeg mener det var fint vær, så kanskje våren 1976.

Noe sånt.

Men men).

Selv om vi bodde i Mellomhagen, på Østre Halsen, som da lå i en annen kommune, (dvs. i Tjølling vel).

Men men.

(Det var kanskje fordi at jeg var registrert i Kongegata, i Larvik, hos Folkeregisteret(?)

Har jeg funnet ut seinere.

Men, vi bodde egentlig i Brunlanes, før Mellomhagen.

Men men).

Og da bestemte 'tantene' i barnehagen, at jeg skulle være politimester Bastian.

Enda jeg vel bare var fem år, eller noe.

Og det vel fantes unger, som var så gamle som syv år der, tror jeg.

Og jeg husker at noen av jentene der, de sa, bak ryggen min vel.

At jeg var større/høyere, enn en som var seks år, (enda jeg bare var fem år).

Noe sånt.

(Jeg hadde nettopp bodd langt ute i skogen, i Brunlanes, på en hytte, (uten vannklosett, engang), så jeg sa ikke så mye, den tida jeg var i den barnehagen).

Men men.

Men når jeg var politimester Bastian.

Da måtte jeg si noe.

Og det var, noe sånt som, at 'jeg skal skrive det opp i boka mi'.

Og da var det nok noe galt som hadde skjedd da.

At Kasper, Jesper og Jonatan, hadde gjort noe gæernt, eller noe.

Men men.

Og da, så var bestemor Ingeborg, (som nettopp hadde flytta ned til Vestfold, sammen med bestefar Johannes).

Da var bestemor Ingeborg så stolt, (over at jeg skulle være politimester Bastian), så bestemor Ingeborg, hu blei med mora mi, på barnehagen, under den fremvisningen da.

(Og jeg måtte ha på meg cowboy-hatt, husker jeg.

Så jeg var nok kanskje mer som en sheriff, enn som en politimester.

Men men).

Men min stefar Arne Thomassen, ble ikke med, og heller ikke min morfar, Johannes Ribsskog.

Men jeg tror at lillesøstera mi Pia, var med.

Men hun var for ung til å være i barnehage selv, eller noe.

Så hu var hjemme hos mora mi, om dagene, i huset vårt i Mellomhagen da, (et 2. etasjes vertikalt-delt hus, i Mellomhagen 15, eller noe).

For mora mi jobba ikke.

Så hvorfor jeg, (og seinere søstra mi og), måtte i barnehage, det veit jeg ikke.

Men det er det kanskje noen andre som forstår.

Det er mulig.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter