Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 24. september 2010

Tjøllingvollen, der de har funnet et vikingeskip nå, det er like ved Østre Halsen, (og Mellomhagen), der jeg vokste opp, på 70-tallet

tjøllingvollen

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10036473

PS.

Her er mer om dette:

mellomhagen paint

PS 2.

Så der ute, så er mange folk veldig, (eller ihvertfall ganske), norske, tror jeg.

Og jeg gikk i første klasse, på Østre Halsen skole.

Før vi flytta inn til Larvik Sentrum.

Og da fortalte frøken oss det, at Danmark ikke var så snille, mot Norge, under dansketida.

Men at danskene flytta alt inn til København da.

Og Norge var bare som en svær utkant, under dansketida da.

Og frøken forklarte dette, ved å vise til en oversikt, over hvor mange bibler, det var i Norge og Danmark, under dansketida.

Og det var ti ganger så mange i Danmark, eller noe.

Så jeg ble sinna da, for jeg var også veldig norsk.

Så neste gang, som vi besøkte bestemor Ingeborg og bestefar Johannes, ute i Nevlunghavn.

Så kjefta jeg på bestemor Ingeborg da.

(Med en gang jeg kom inn døra, omtrent).

Siden hu var dansk.

Og hu ble sur på meg igjen da, og mente at bibler, det var ikke noe særlig viktig, uansett.

Eller noe i den duren.

(Og da visste jeg ikke helt, hva jeg skulle si.

For jeg var ikke kristen, eller noe.

Så jeg syntes vel ikke at bibler var så særlig viktig, selv heller.

For å være helt ærlig.

Men men).

Og at Danmark var snille mot Norge.

Så vi ble ikke akkurat enige.

Og hverken bestefar Johannes, eller mora mi, (eller søstera mi), sa noe.

Så jeg og bestemor Ingeborg, vi har vel ikke vært helt perlevenner akkurat.

Jeg har vært norsk, og bestemor Ingeborg har vært dansk bosatt i Norge da.

(Hun døde jo ifjor sommer da, bare for å få med om det).

Så selv om bestemor Ingeborg var fra fine general-familier osv., i Danmark, og hadde overklasse-oppvekst/bakgrunn, med slottsball i København og dyre ferier i utlandet, osv.

Så har ikke jeg vært dansk, i det hele tatt.

Selv om mine norske slektninger ikke var like kjente.

(Selv om noen i Ribsskog-familien var kjente da).

Så brydde jeg meg ikke noe om det.

Bestefar Johannes var jo på radio og på førstesida av lokalavisa, osv.

Så det var jo artig.

Men jeg brydde meg egentlig ikke så mye om sånt, når det gjaldt min egen identitet da.

Da var det nok sport på TV, osv., som betydde mye.

For patriotismen min da.

Og 17. mai da, som vi også feiret i barnehagen faktisk, på Østre Halsen.

På 16. mai, tror jeg.

Så gikk vi faktisk i 17. mai-tog, med barnehagen uti der.

Det var rundt der hvor Bergsli-hallen er, tror jeg, hvor Larvik spiller håndball.

Hvis jeg ikke tar helt feil.

Det er der hjemmebanen til Halsen I.F. er da.

Det husker jeg i hue.

Mens det med håndball-hallen, det er noe jeg har lest om seinere da, i de seinere åra, at den er uti der, den også.

(Hvis jeg ikke tar helt feil).

Så 17. mai står sterkt ute på Østre Halsen, vil jeg si.

Så det tror jeg må være et av de 'norskeste stedene', i Norge.

Hvis jeg ikke tar helt feil.

Så sånn var det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Jeg vil også minne om det, at jeg også har funnet et vikingeskip, her i England, ute på the Wirral.

I en pub der, ved en gammel vikinghavn, som heter Meols, var det vel.

(Vel, egentlig så er det de innfødte, som har funnet det skipet først da.

Men men.

Men de skjønner seg nok ikke noe på sånne ting, der ute, må jeg vel nesten si.

Siden de er fra England, mener jeg.

Så jeg må nesten ta æren for det selv, mener jeg).

Så jeg skal se om jeg finner mer om dette.

Vi får se om jeg klarer det.

Vi får se.

PS 4.

Her er mer om dette:

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/12/blog-post_09.html

PS 5.

Jeg sendte en e-post til Riksantikvaren, hvor jeg spørr om de kanskje kan hjelpe meg, å få gravet opp det vikingeskipet, som jeg har funnet her borte i England.

Vi får se.

Her er mer om dette:




Gmail - Hjelp med å grave opp vikingeskip, i England?










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Hjelp med å grave opp vikingeskip, i England?











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Fri, Sep 24, 2010 at 2:23 PM




To:
postmottak@ra.no






Hei,

jeg bor i Liverpool, og vet at de har funnet noe som sannsynligvis er et vikinge langskip, under en pub, (the Railway Inn), i Meols, på the Wirral, like ved Liverpool, i Merseyside.


Og en professor, Stephen Harding, ved University of Nottingham, har også skrevet om dette vikingeskipet.

Men jeg lurte på om kanskje noen i Norge, kunne hjulpet til, å eventuelt grave opp dette skipet.


For jeg var i den puben, ifjor, og prata med noen som jobba der, og sa jeg skulle skrive om det skipet, på en blogg jeg har osv.

Og det stedet, (hvor norske vikinger dro til, når de ble kasta ut av Irland), altså the Wirral, er vel ikke så stort, så jeg tror ikke de har spesial-kompetanse, på å grave ut vikingeskip.


Det er jo fra oldtiden/vikingetiden, så hvem som helst burde vel ikke gjøre det.

Men jeg tenkte jeg kunne bare komme med en forespørsel.

Så kunne jeg tatt det videre, her i England, med den puben, og han professorer Harding, ved University of Nottingham, som jeg også har vært i kontakt med, angående St. Olavs-kirken i Chester, hvor også norske vikinger bodde da.


Så jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg, å høre om noen i Norge, kunne eventuelt ha tilbudt noe kompetanse, til utgravinger, f.eks?

Kanskje ambassaden i London, eller den britiske ambassaden i Oslo, hadde vært interessert også.


Det er jo felles kultur, som det er snakk om her, mener jeg.

Så jeg tenkte jeg kunne prøve å sende en e-post, siden jeg snakka med de i den puben da, og spurte om det vikingeskipet osv. da, som jeg fikk høre om, da jeg var og så på den gamle vikingehavnen i Meols, og spurte en som jogga forbi, om veien, til der vikingene hadde havnen osv.


Og da nevnte han karen det, at de hadde et vikingeskip, under en pub der og da.

Så da spurte jeg mer i puben da.

Og så leste jeg om lignende, i VG online, i dag, nede i Tjølling, (hvor jeg faktisk bodde på 70-tallet, i Østre Halsen).


Så da kom jeg på dette med vikingeskipet i Meols igjen da.

Så tenkte jeg at jeg kanskje kunne prøve å sende om dette til noen i Norge, eventuelt, siden jeg har prata med de som jobba på den puben, om det skipet da, og sagt at jeg skulle publisere om det skipet, på norsk.


Så kanskje de venter at noen fra Norge, skal ta kontakt med dem, om det skipet nå, tenker jeg.

Så da må jeg prøve å sende om det vikingeskipet, til noen i Norge, som hadde greie på sånt, tenkte jeg.


Så jeg lurte på om dere kunne svare på noe av dette, om hvem jeg bør kontakte, for å få hjelp til å eventuelt grave opp det vikingeskipet, her i England, (hvis den puben er interessert da, jeg må jo også da høre mer med de, om de er interesserte da. Men jeg tenkte, at det skadet ikke å høre ihvertfall).


Men men.

På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter