Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 2. oktober 2010

Arne Treholt, bruker ordet 'hanreien', om en som har en utro kone. Så når Christell sammenligner faren min med Jeppe, så betyr det, at Haldis er utro

tolkning av jeppe på bjerget



PS.

For Christell (Humblen) sa, om faren min, at 'hvorfor drikker Jeppe, Erik', flere ganger, en gang midt på 80-tallet.

Når jeg skulle kjefte på faren min om noe.

Fordi at søstera mi Pia, og stesøstera mi Christell, klagde over et eller annet da.

Så droppa jeg det, å gå ned til Haldis, for å kjefte på faren min.

For det var noe galt da, skjønte jeg på Christell.

(Men jeg har aldri helt forstått, hva det var, som Christell egentlig mente.

Men men).

Og i Jeppe på Bjerget, så står det, at Jeppe drikker, bl.a. fordi at 'Degnen gjør meg hanrei'.

Og det betyr altså, (som jeg også selv har tolka det som, ethvert), at Degnen står i med Mor Nille.

Men Christell sa at faren min var som Jeppe på Bjerget.

Så da blir det sånn, at Haldis var slem og utro da.

Okey, det var sånn det var nede i 'Haldis-huset', ja.

(Jeg bodde jo for meg selv, i 'Erik-huset', (i Leirfaret 4B), så jeg skjønte jo ikke så mye, angående hva det var, som foregikk, nede i 'Haldis-huset' der da, nede i Havnehagen, et par hundre meter kanskje, unna der jeg bodde).

Dette har jeg også skrevet om, i en tegneserie, som jeg kalte 'Berger-tegneserien'.

Vi får se om jeg klarer å finne en link til den tegneserien igjen.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er en link til den nevnte Berger-tegneserien, (fra PS-et ovenfor):

http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/09/na-driver-jeg-lager-berger-tegneserie.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter