Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 10. oktober 2010

Enda fler sender tulle e-poster. Denne var for dum, så den tok jeg bare som en spøk




Gmail - Re: Sølvkrus som var gave fra danskekongen, til min tipptippoldefar, Lauritz Christian Nyholm










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Re: Sølvkrus som var gave fra danskekongen, til min tipptippoldefar, Lauritz Christian Nyholm











Rudolf Bering
<rudolfberingkoben@gmail.com>



Sun, Oct 10, 2010 at 8:33 PM




To:
eribsskog@gmail.com






Hej Erik,



tilbuddet lyder jo ret spændende. Det glæder mig at du vil donere dit

sølvkrus til museet. Du skal sende det til:



Bangsbo Museum

Dr. Margrethes Vej 6

9900 Frederikshavn

Danmark



Pas bare på emballagen, så det ikke bliver skadet under forsendelsen!

Det ville jo være synd.



Med venlig hilsen

Rudolf Bering

On 10 Oct 2010 21:23 Bangsbo Museum <bangsbo@bangsbo-museum.dk> wrote:

> hej rudolf, gider du kigge på den her henvendelse? kirsten

>

>

> ---------- Forwarded message ----------

> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

> Date: 10 Oct 2010 4:31 PM

> Subject: Sølvkrus som var gave fra danskekongen, til min tipptippoldefar,

> Lauritz Christian Nyholm

> To: bangsbo@bangsbo-museum.dk

>

>

> Hei,

>

> jeg er tipptippoldebarn, av Lauritz Christian Nyholm, som eide

> Bangsbo, og var Hofjægermester der.

>

> (Jeg er barnebarn av Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, fra Danmark).

>

>

> Jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian'.

>

> Og ble forsøkt drept, i Kvelde utenfor Larvik, i 2005.

>

> Men jeg får ikke mine rettigheter fra politiet, så jeg vet ikke engang

> hvilken mafia dette er snakk om.

>

>

> Så jeg lever som flyktning og arbeidsledig i England.

>

> Til min 34 årsdag, i 2004, så fikk jeg L. C. Nyholm sitt sølv-ølkrus,

> i gave av min mormor.

>

> Det var visst en gave fra danskekongen til Nyholm.

>

>

> Kanskje dere vil ha det, i museet deres?

>

> Det ligger i en oppbevaringsbod, hos City Self-Storage.

>

> (En tagg på kronen til løven, ble litt skadet, for bestemor Ingeborg,

> hun bare stappet kruset oppi bagen min, i Nevlunghavn, så den taggen

> brakk, da jeg prøvde å bøye den tilbake igjen.

>

>

> Men men).

>

> For jeg er redd for at City Self-Storage, i Oslo, skal kaste tingene mine.

>

> Eller gi de bort.

>

> For jeg får ikke lov å være flyktning, i England, men får bare lov å

> være arbeidsledig.

>

>

> Så jeg har ikke råd å betale City Self-Storage-regninga.

>

> Men, jeg prøver å redde det kruset.

>

> (Som har ligget der siden 2004).

>

> Kanskje de har det kruset enda, tenker jeg.

>

>

> Er dere interessert i det kruset.

>

> Det burde vel kanskje ikke være i England?

>

> Det er vel ikke så lett å ha i en vanlig bolig.

>

> Det kan jo bli stjålet.

>

> Kanskje det kan stå på museum, tenkte jeg.

>

>

> Jeg får ikke svar fra City Self-Storage, så jeg tenkte at de kanskje

> svarer, hvis dere spørr de.

>

> For jeg blir bare tullet med av alle lands myndigheter, virker det som for meg.

>

>

> Kanskje fordi at min grandtante, i Danmark, Unse Heegaard f. Trock

> Jansen, er direkte etter Karl den Store og Odin osv?

>

> Hvem vet.

>

> Så tullet politiet med meg, pga. dette?

>

>

> Noe er det nok ihvertfall.

>

> Så jeg prøver desperat å komme meg ut av denne fellen, (må man vel

> kalle den), som alle lands myndigheter, (virker det som ihvertfall),

> driver og plasserer meg i, (virker det som).

>

>

> Noe sånt.

>

> På forhånd takk for eventuelt svar!

>

> Mvh.

>

> Erik Ribsskog

>









PS.

I Fredrikshavn, så var jeg ganske ofte, under oppveksten min, på 70 og 80-tallet.

Både med mora og faren min, (og seinere aleine).

(For vi pleide ganske ofte å dra dit med danskebåten, enten fra Oslo eller Larvik.

Og det syntes jeg var veldig artig som barn og tenåring.

På 70 og 80-tallet da.

Men det ble liksom sånn at fra 90-tallet av, så hadde jeg vært på så mange reiser med danskebåten, og med ferje til England og Tyskland.

Så etterhvert, så var ikke dansketurer så artige lengre.

Men men).

Det var egentlig greiest å reise med faren min, (skal jeg være ærlig), for han var mye mer 'laid back', enn mora mi da.

Hu kunne være veldig slitsom, å reise sammen med.

Eller å være sammen med, må man vel si.

Hvis jeg skal være helt ærlig, sånn som jeg husker det, når jeg tenker tilbake.

Og i Fredrikshavn, (husker jeg), så har de sånne kiosker, eller godtebutikker, som jeg har på nettet nå.

Hvor de også selger vin og sprit osv.

Så jeg tror jeg får sikte meg inn på de godtebutikkene, som de har i Danmark.

At Godtebutikken.net, får være som en dansk godtebutikk.

Av den typen jeg husker de hadde i Fredrikshavn, på 80-tallet.

Siden jeg er kvart dansk, (etter min mormor Ingeborg Ribsskog), så burde det være greit, mener jeg.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter