Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 10. oktober 2010

Her kan man se det, at min mormor var i slekt med Maren Gjedde og Holger baron Adeler, med flere

min mormor i slekt med holger baron adeler og maren gjedde

http://www.myheritage.no/site-family-tree-380233/onetree-genealogy

PS.

Og han Anders Gjedde Nyholm der, (min tippoldefar).

Han var øverstkommanderende general, (Chef for Generalkommandoen), i Danmark, på 1930-tallet vel, like før krigen.

Så sånn var det.

Og han Lauritz Christian Nyholm, (min tipptippoldefar), han var Hofjægermester, fra Fredrikshavn, mener jeg, og også i det danske parlamentet, for Venstre vel, med mere.

Det er han, som det sølvkruset, (som jeg har skrevet om på bloggen), tilhørte.

Han fikk det visst av danskekongen, (skrev min mormor i sitt testamente).

Antagelig fordi han var danskekongens Hofjægermester, (en som ledet den kongelige jakten, (sikkert ute i Frederikshavn da, selv om mine tipptippoldeforeldre også hadde Højriis Slott på Mors, i Limfjorden, hvor ungene til han og Maren Gjedde, (12-13 stykker vel), vokste opp).

Så sånn var det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Men det jeg tenker på nå.

Det er at min mormor, (bestemor Ingeborg), hun tulla jo i testamentet sitt.

For hun sa, at han som hadde sølvkruset, hadde hett Lauritz Gjedde Nyholm.

Men det var jo kona hans, Maren Gjedde, som het Gjedde, (eller Giedde).

(Det er disse jeg har lurt på, om var 'falske Gjedder').

Min mormor sa de var gammel dansk adel.

'Mye finere enn Løvenskiold og de andre tyske, som kom nordover senere', sa hun, (på telefonen, for et par år siden).

(Selv om jeg ikke skjønte det helt).

Men men.

Jeg skal se hvor langt Sandolin har klart å spore Maren Gjedde, (eller Giedde), tilbake.

Vi får se om jeg klarer det.

Vi får se.

PS 3.

Man kan se det, at han Sandolin, han har ikke engang foreldrene til hun Maren Gjedde/Giedde der.

Det er kanskje litt rart, hvis hun var så fin mener jeg.

Og var fra 'gammel dansk adel', ifølge min mormor, (på telefonen, for et par år siden, noen måneder før hun døde).

Men men.

Her er mer om dette:

ikke foreldre på maren gjedde

PS 4.

Her kan man se det, at bestemor Ingeborg, hun kaller han Hofjægermesteren ovenfor, Lauritz Christian Nyholm, for Lauritz Gjedde Nyholm.

Så dette viser, mener jeg, at man ikke alltid kunne ta det, som bestemor Ingeborg sa/skrev, for 'god fisk'.

Men men.

Hun var kanskje for opptatt av kunsten sin?

Hvem vet.

Her er mer om dette:

testamente hm

PS 5.

Her ser vi at det nok må være snakk om samme Nyholm.

For her kan vi kan se det, at Lauritz Christian Nyholm, (min tipptippoldefar), blant annet var Ingeniøroffiser, som min mormor også nevner i sitt testamente, (selv om hun ikke skriver at han også blant annet var Hofjægermester, (av en eller annen grunn). Men men).

Her er mer om dette:

samme nyholm

http://www.myheritage.no/site-family-tree-380233/onetree-genealogy

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter