Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 29. oktober 2010

Jeg sendte en ny e-post til One.com





Til One.com Danmark : Erik Ribsskog

Added 29. oktober 2010 06:05

Hei,
ja, jeg blir bare så irritert, når det nettbutikken blir hacket, enda
jeg har et veldig langt passord.
Og det har vært så mye hacking nå, så jeg mistet litt besinnelsen, tror
jeg.
Men nå har jeg kjøpt et nytt domene hos dere, som heter Isbre.net, så
kanskje jeg kan bruke et langt passord fra starten av, så kanskje det
hjelper.
Vi får se.
Det er ergerlig med all denne hackingen synes jeg.
Den har satt tilbake webbutikken min med mange måneder.
Og det er så ergerlig.
Men mange takk for svar ihvertfall!
Mvh.
Erik Ribsskog

Til One.com Danmark : Support - krk

Added 28. oktober 2010 12:20

Hej Erik
Tak for din henvendelse. Vi køre ikke Windows servere hos os. Alle vores
servere køre på Linux - Debian, og endnu er det ikke lykkedes nogen at
komme ind via vores backend. Dog er der mange webhoteller der desværre
bliver hacket dagligt. Dette sker pga. en af følgende grunde:
1: Den lokale computer er blevet inficeret med en virus (trojansk hest,
keylogger eller lign.) som opfanger den FTP kode der benyttes, når der
forbindes til webhotellet med FTP. Hvis det er af denne vej, så er det
underordnet hvor god din kode er, da den bliver opfanget.
2: En anden metode at blive hacket på, og som nok er den mest
sandsynlige i dit tilfælde, er at der er installeret et CMS eller anden
installation på serveren som er behæftet med sikkerhedsfejl, som hackere
kan udnytte, og af den vej komme til at "overtage" systemet og hacke
indholdet. Derfor er det også vigtigt at hvis der er en sådan
installeret på webhotellet at det hele tiden holdes opdateret, og fri
for sikkerhedsfejl.
3: I enkelte tilfælde er det også sket at kunden har lagt en textfil op
på webhotellet med FTP koden, som så er blevet udnyttet, når Google har
været forbi og indeksere siden.
Men som sagt er det endnu ikke sket, at nogen er kommet igennem vores
backend. Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at vende
tilbage.
 

Med vennlig hilsen / Best Regards
SUPPORTEN
----------------------------------
One.com
Web-site: http://www.one.com
---------------------------------

Til One.com Danmark : Erik Ribsskog

Added 27. oktober 2010 20:07

Hei,
nå har jeg blitt hacket igjen.
Og nå vil jeg ikke høre, at det er pga. mitt passord.
Nå har jeg skiftet til verdens lengste passord, med hundrevis av
symboler,
bokstaver og siffer.
Hvem er det dere slipper inn?
Er det politiet som tuller med meg?
Hva 'holdkeftman' er det her?
Nå får dere undersøke loggen deres og svare meg på en ordentlig måte hva
som
har foregått.
Hvor har dere forresten ikke Unix-servere?
Dere har Windows-servere, som er et enkelt mål for hackere, fordi
Windows
har så stor kjerne.
Jeg har hatt faget E-Commerce, ved University of Sunderland, Faculty of
Applied Sciences, 3rd year, Bachelor of Science Hons.
Og da lærte jeg dette, at Windows er mye mer sårbart, mot trusler som
hacking, enn Unix/Linux er, av en amerikansk foreleser, ved
universitetet
der, som het Dr. Erwin.
Bare et velment råd.
Det er så plagsomt å bli hacket vær dag.
Er dette noe tull fra One.com og/eller Politiet, lurer jeg.
Hva er det som foregår?
Kan dere være så vennlig å undersøke/etterforske dette, på en ordentlig
måte, ved å gå gjennom loggen deres og på en slik måte, som dere
vanligvis
undersøke slike episoder.
På forhånd takk for deres hjelp der i kongens København.
Mvh.
Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter