Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 7. oktober 2010

Jeg sendte en ny Facebook-melding, til lederen for alpingruppa, hos Berger I.L.







Alpingruppa Berger IL






Erik Ribsskog 5. oktober kl. 14:22

Hei,

er det du som er leder av alpingruppa til Berger IL?


Jeg bodde på Berger på 80-tallet, og en gang, da jeg nettopp hadde fylt 18 år, så kom søstera mi opp til meg, (hu var adoptert av min fars nye dame, Haldis Humblen, i Havnehagen, mens jeg bodde aleine, i Leirfaret 4B).


Søstera mi, Pia Ribsskog, klagde til meg, at en som het Kenneth, som gikk tre klasser over henne, hadde gjort et eller annet da, (voldtekt?), med henne, på Berger IL alpin-tur til Hemsedal.

Jeg stod ikke på slalom engang, og bodde aleine, siden jeg var ni år, (faren min Arne Mogan Olsen, han veit jeg ikke hva dreiv med).


Så jeg var en tynn og spe gutt, som nettopp hadde fylt 18 år.

Og jeg kjente ikke søstera mi så bra, for hu var mest nede hos Haldis, så vi var nesten ikke som søsken.

Og jeg vet ikke hvorfor søstera mi ikke sa fra til Alpingruppa eller faren min om det her.


Eller til sin eldre stebror, Jan Snoghøj, som hu bodde i samme hus som.

Eller til bodybuilder Viggo Snoghøj/Snowhill, som hu også hadde bodd i samme hus som.

Nei, av en eller annen grunn, så sa hu fra til meg.


Og hu sa fra veldig vagt, så jeg hadde ikke noe jeg kunne si videre lksom heller.

Og de gutta i klassen over meg, de pleide å sitte oppå meg, på skolebussen, fra Svelvik ungdomsskole, noen år før og.

Så det var liksom ikke så mye jeg, en tynn gutt på 60 kilo vel, som gikk handel og kontor, kunne gjøre.


Så jeg vet ikke hvorfor søstera mi sa det her.

Og hu vil ikke være venn med meg på Facebook, og vi er så forskjellige som personer, så jeg har kutta ut søstera mi nå.

Jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe 'mafian', og har flykta til England.


Mens søstera mi er sånn tøff og driver og røyker hasj og sånn, så jeg har kutta ut henne.

Hu er tøff som en mann omtrent da, og var aldri hjemme under oppveksten, men fløy rundt overalt da.

Hu kjente Helene Sommer i Drammen og sånn, et år eller to etter den episoden.


Men jeg får vel prøve å bli ferdig med det her.

Også han Jens Christiansen, nevnte det her til meg, sånn som jeg husker det.

Han var med den turen, mener jeg han sa, på en fest, i 1988, som Øystein Andersen, min tremenning fra Lørenskog, dro meg med på, ved Berger kafeen.


At det hadde skjedd noe da, mellom søstera mi Pia Ribsskog og han Kenneth da, som gikk i klassen på Berger, for de som var født i 1969.

Så sånn var det.

Bare jeg tenkte jeg skulle advare om at noe skjedde der.


Selv om søstera mi var så vag, at jeg ikke skjønte noe, ihvertfall ikke i 1988.

Men nå skjønner jeg at noe nok må ha skjedd da.

Bare at søstera mi kanskje ikke turte å fortelle hva.

Så dere burde ha bedre kontroll, på de Hemsedal-turene, som dere arrangerer.


For jeg stod ikke på slalom.

Så for meg å få sånne klager, fra min et og et halvt år yngre søster.

Om noe greier som har skjedd i Hemsedal.

Hvor jeg ikke visste at hu hadde vært engang.

Nei, det var ikke noe artig.


Så dere får ha litt bedre kontroll på de Hemsedal-turene deres, synes jeg.

Dette må ha vært vinteren 1987 eller 88.

Men jeg har bodd i Oslo, siden 1989, så jeg har nesten ikke vært ute på Berger etter det.


Men klage ønsker jeg å gjøre, 'åkke som', for det var ikke noe artig å opplevelse, å bli klaga til om noe som skjedde i Hemsedal plutselig, fra søstera mi, som jeg egentlig sjelden så, og også fra folk i klassen over meg, som pleide å sitte oppå meg, på skolebussen osv.


Så det her ville jeg gjerne klage på.

Mvh.

Erik Ribsskog



Terje Langklopp 7. oktober kl. 15:34 Rapporter

Hei Erik!
Beklager at du føler det sånn. Berger I.L. har nok ikke noe med dette å gjøre. Berger I.L. tok over alpinanlegget når Berger alpinklubb bestemte seg for å legge ned. Vi har ikke arrangert, og kommer heller ikke til å arrangere noen turer til Hemsedal. Håper det går bra med deg og søstera di.


Mvh.
Terje Langklopp



Erik Ribsskog 7. oktober kl. 15:49

Hei,

ja det var litt sånn nedtur husker jeg, å få en sånn vel sippende/klagdende lillesøster på døra, som klagde på noe som hadde skjedde på en slalomtur da, som jeg ikke visste at hu hadde vært på engang.


Også sa hu A, men hu turte vel ikke å si B tror jeg.

(Hu var veldig vag da).

Men jeg skjønte at det var et eller annet.

Det var han 'Jensemann', Jens Christiensen vel, fra Øvre, (stesønn av han trailersjåføren), (og som gikk i klassen til han Kenneth), som mente at det var Berger IL, som hadde de turene.


Men det var kanskje Berger Alpinklubb da, som arrangerte den turen.

Jeg husker ikke engang at det var noe som het Berger Alpinklubb.

Jeg var aldri oppe i Fossekleiva der, og stod på slalom, for jeg hadde ikke fått slalom-ski engang.


Jeg var spilte fotball på aldersbestemte lag da, med trener Skjellsbekk og Leiv Moen og faren til Anders Røkås, i noen år.

Og gikk på langrenn, hvis det var skidag.

(Eller de siste skidagene skulka jeg vel, med ungdomsskolen, for de skia jeg hadde, det var noen sånne veldig tråe, smørefrie glassfiberski.


Men vi måtte gå opp i den bua, øverst i slalombakken, sånn at Aakvåg så at vi hadde vært oppe i slalombakken der.

Og da kunne vi gå hjem.

Så sånn var det).

Så jeg har ikke helt hatt oversikten over det her slalom-greiene, skal jeg være ærlig.


Men jeg husker at gutta i klassen, prata om at det vel gikk tøft for seg, på de turene, som vel var noen fylleturer vel.

Jeg har ikke noe imot fyll, men når dem har med unge tenåringsjenter og, så burde kanskje noen voksne, (kanskje helst voksne damer), hatt kontrollen.


For du veit vel ikke hvem som var ansvarlig for den turen som søstera mi var med på i 1987 eller 88 du?

Det er vel kanskje for lenge sida, sånn at det har gått i glemmeboka?

Hvem vet.

Da har jeg ihvertfall uansett sagt fra, at det skjedde noe greier, med søstera mi da, Pia Ribsskog, på en sånn slalom-tur, med folk i miljøet rundt alpinanlegget oppe ved Blindvann.


Så har jeg ihvertfall fortalt om det.

Så veit dere om det, i våre dager, mener jeg.

Takk for svar uansett, selv om dette var noe herk, å plutselig bli 'pappa' for sin 16-17 år gamle søster, i en alder av 18 år.


Og jeg var seint i puberteten og.

Så jeg var ungdom i kanskje et år.

Det kan jeg takke alpin-folka på Berger for, skjønner jeg.

Så det var den ungdomstida.

Jeg skriver det veldig nøyaktig nå, sånn at dere skjønner hva dere har gjort.


(Hvem det nå var, som var ansvarlig for de turene).

Men men, jeg får prøve å ha litt ungdomstid nå da, som jeg er kvitt den yngre søstera mi, (og halvbroren min Axel), som begge bor i Oslo, og jeg har flykta til England, for jeg overhørte at jeg var forfulgt av noe kaller 'mafian' der.


Igjen takk for svar, og beklager at det blir mange meldinger her.

Mvh.

Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter