Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 24. oktober 2010

Liverpool, (hvor jeg nesten tilfeldigvis har havnet), det er et sted hvor mange går tilbake til norske vikinger. Det har jeg ikke vært fult klar over

sted med mange norske vikinger

http://www.nottingham.ac.uk/-sczsteve/

PS.

Det vikingskipet, som jeg fant, under den puben, ute på the Wirral.

Det skipet har det visst vært om, ved UIO før.

(Jeg sendte jo e-post om denne oppdagelsen, til Kulturhistorisk Museum, ved Vikingskipmuseet eller UIO, eller hva det var).

Her er mer om dette:

vikingskip vært ved uio før

http://www.nottingham.ac.uk/~sczsteve/MeolsBoatTeam.htm

PS 2.

Og det ble visst bare bestemt, at de skulle bare la det vikingskipet forbli nedgravd.

De hadde visst spurt English Heritage og Liverpool Museum.

Men jeg tror at the Wirral, må ha sitt eget museum, til å ha det vikingeskipet i.

For selv om Liverpool og the Wirral, er på hver sin side av den kjente elven the Mersey.

Så betyr ikke det at Liverpool og the Wirral er det samme stedet, (mistenker jeg ihvertfall).

Selv om begge er i Merseyside.

Så hvis det skal bli noe ut av det prosjektet, så tror jeg at the Wirral må ha det vikingskipet i sitt eget museum.

Og kanskje få hjelp av kulturhistorisk museum, i Oslo, til å grave opp skipet.

Og Vikingskipmuseet i Oslo, kunne kanskje gitt råd, til the Wirral, angående hvordan vikingeskip-museet deres burde være osv.

Når det gjelder temperatur og sånn, sånn at ikke skipet skal bli ødelagt.

Sånne ting.

Når man har med for mange byer.

Sånn som Gøteborg, Stockholm, Oslo, Nottingham og Liverpool, (som i PS-et ovenfor).

Da må det jo nesten stokke seg da.

Man vet jo det, at de svenske vikingene, de dro østover de.

Så hvorfor var svenskene med som rådgivere her?

Når det vikingskipet nok er fra Norge?

Nei, jeg håper at Kulturhistorisk Museum, tar kontakt med den puben, (the Railway Inn, i Meols).

Kanskje de kan bygge et museum, i tilknytning til puben der.

På naboeiendommen, eller noe.

Sånn som jeg husker det, (fra en klassetur til Oslo, med Svelvik Ungdomsskole, en gang på 80-tallet), så var ikke Vikingskipmuseet, på Bygdøy, så stort heller.

(Og heller ikke så spennende syntes jeg.

De kunne kanskje gjort mer ut av det, liksom.

Men men).

Så det burde kanskje vært mulig.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Her kan man se det.

At det slags 'supperåd' vel.

(Hvis man får lov å være litt slem).

Har bestemt det, at det vikingskipet.

(Jeg får håpe at det faktisk er et vikingskip nå da, og ikke noe lignende av en Nordlandsbåt, eller noe).

Men men.

Det 'supperådet', har bestemt det, at det vikingskipet, bare skal forbli nedgravet.

For det holder seg visst så bra i leire.

Men, Vikingskipmuseet, på Bygdøy, de kunne vel ha gitt råd, (skulle man vel tro), om hvordan de kan bevare det skipet.

Det er nok britene avhengig av.

Sånne råd.

For å eventuelt kunne gravd opp det skipet.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

For dette er jo også en norsk sak, mener jeg, siden det antagelig var norske vikinger, som hadde det skipet, under parkeringsplassen til den puben, på the Wirral.

Så sånn er nok det.

PS 4.

Her er mer om dette:

supperåd

http://www.nottingham.ac.uk/-sczsteve/MeolsBoatCurrent.htm

PS 5.

Enda mer om dette:



PS 6.

Og grunnen til at jeg leste om dette nå?

Jo, for jeg kom på det, at det er jo en sånn viking-festival, som foregår i Chester, nå i høst.

Og Chester, dit kan man komme seg til, fra Liverpool, med lokaltog.

Og det koster bare ca. £5 for en tur-retur billett, (for budsjett-billetter da, utenfor rush-tiden, med retur samme dag).

Og der har de nå blant annet en stor museums-utstilling, av ting fra vikingtiden, som er funnet på the Wirral osv.

Den foregår fram til desember vel.

Og det er også en viking-konferanse, og en viking-sightseeing tur, for å se på viking-steder i Chester.

Og mye annet på programmet.

Som foregår fram til ut i desember da.

Så jeg lurer på om jeg skal dra og se på noe av det.

Vi får se om jeg klarer å komme meg dit.

Vi får se.

(Jeg var jo også i Chester og så, ifjor sommer, var det vel, som jeg også skrev om på bloggen.

Jeg skal se om jeg klarer å finne det igjen).

Vi får se.

PS 7.

Her er mer om Vikingfestivalen i Chester, som foregår denne høsten:

vikinge festival i chester

http://www.nice-festival.com/2010/08/viking-festival-heritage-chester/

PS 8.

Her er mer fra ifjor sommer, da jeg dro til Chester, (som er en veldig fin by vel, med artig og særegen arkitektur, synes jeg, og som vel også virket ganske trivelig).

(Selv om jeg bare har vært der en gang).

Men vi får se om jeg klarer å komme meg dit igjen.

Vi får se.

PS 9.

Her er mer om dette:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/07/fler-bilder-fra-chester-mm-in-norwegian.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter