Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 10. oktober 2010

Nå har jeg endelig fått postet dagens bestillinger. Bedre seint enn aldri, sier jeg

Photo 2072

Photo 2074

Photo 2075

Photo 2076

Photo 2077

Photo 2078

Photo 2079

Photo 2080

Photo 2081

Photo 2082

Photo 2083

Photo 2084

Photo 2085

Photo 2086

Photo 2087

PS.

Selv om det bare var to bestillinger idag, så tjente jeg en del penger faktisk.

Jeg skal gå gjennom begge ordrene og se hvor mye jeg tjente igjen.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her kan vi se dagens PayPal-transaksjoner:

dagens paypal-transaksjoner

PS 3.

Den første orderen, (som var på 4 ting vel), den var på 175.60.

Og da tok PayPal 9.65 i gebyr.

Så da var det igjen 165.95.

Og det overførte jeg til pund, (siden jeg bor i England).

Og det ble £17.39.

Så måtte jeg betale porto.

Og det var £6.60 vel.

Og da satt jeg igjen med £10.79.

Og hvor mye betalte jeg for de varene?

Da må jeg sjekke ordren.

Og det var dette:

1 x Jelly Snakes Jelly Snakes 0% 39.90Kr. 39.90Kr. 39.90Kr. 39.90Kr.
1 x Maynards Wine Gums Wine Gums 0% 38.90Kr. 38.90Kr. 38.90Kr. 38.90Kr.
1 x Haribo Trick or Treat Mini Mix Trick or Tre 0% 44.90Kr. 44.90Kr. 44.901Kr. 44.90Kr.
1 x Cadbury Santa Medium Selection Box Santa Medium 0% 51.90Kr. 51.90Kr. 51.90Kr. 51.90Kr.



Da må jeg sjekke prisene jeg betalte.

(Jeg kjøpte disse varene i budsjett-butikker og på tilbud, (two for one, (to for prisen av en)), osv.

Jelly Snakes, de kosta 71 pence, på tilbud.

(Jeg skriver ikke butikk-navnene, (som varierer ganske mye) i tilfelle de blir 'sure').

Maynards Wine Gums de kosta 62 pence, på tilbud.

Haribo Trick or Treat Mini Mix kosta 1 pund på en budsjett-butikk.

Og Cadbury Santa Medium, kosta £1.50 på en budsjett-butikk.

Så de varene, de kostet meg tilsammen £3.83.

Og hvor mye satt jeg igjen med igjen, etter porto?

Jo, £10.79 var det vel.

Og hvor mye er £10.79 minus £3.83?

Jo, det er £6.96.

Så sånne store leveringer, de tjener jeg penger på.

Mens hvis kundene bare kjøper en ting, så tjener jeg bare et par kroner, kanskje.

Men jeg tjente altså nesten syv pund da, på den første pakka.

Men jeg må trekke fra litt, på emballasje.

For den pakka brukte to konvolutter, a 33 pence.

Så det blir 66 pence.

Pluss litt printerblekk.

Skal vi si cirka et pund?

La oss si at jeg tjente 6 pund da, på den første pakka.

Hvor mye hadde jeg trengt å tjene hver dag, for å få nok penger til husleie og mat osv?

Ja, det hadde vel holdt lenge, med 30 pund om dagen, her i England.

Så hvis jeg kan klare å komme opp på 5-6 store pakker hver dag.

Eller 10 mellomstore.

Noe sånt.

Da ville det gått rundt.

Og jeg ville også klart meg med litt mindre, for det er noe som heter 'Income Support', her i England.

Og den andre pakka tjente jeg nok også penger på.

(Nå orker jeg ikke å regne på det nå vel).

Men la oss si at jeg tjente 7 pund da, på den andre pakka, (som var en litt større ordre).

Da tjente jeg tilsammen 13 pund idag da.

Det er ikke så værst.

Ihvertfall ikke for en hobby.

Og det her er jo bare i startfasen.

Så jeg får se om det er mulig å leve av den her nettbutikken.

Vi får se.

Takk til de som kjøpte varer ihvertfall!

Så det er bare å bestille varer, hvis det er noen som har lyst til det.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 4.

Men jeg merker nå.

At jeg blir litt sliten i arma, osv.

For det er mye skriving av tolldeklarasjonsskjema, osv.

Og pakking og innlegging av varer, og logge inn på PayPal og skrive ut fakturaer osv.

Så jeg tror jeg må øke påslaget litt.

Nå, så legger jeg sammen porto og innkjøpspris.

(For en vare).

Også plusser jeg på 10 kroner.

Som skal dekke avgift til PayPal, lønn til meg, og utgifter til emballasje og printerblekk, osv.

Men, jeg lurer på om det er litt lite.

For jeg merker at jeg blir sliten av bare to pakker på en dag.

(Selv om jeg har lagt inne mye varer idag og).

Nå tar jeg 10 kroner påslag for godteriet.

15 kroner påslag for sigarettene.

Og 30 kroner påslag for spriten.

(Siden sigaretter og sprit er dyrere, så selger det nok mindre i stk., pr. ordre, har jeg regnet ut).

Men jeg tror jeg må oppjustere de påslagene litt.

Sånn at man får, (rundt regna), fire godteri for 200 kroner, og ikke fem pakker.

(Dessverre).

Men men.

Så da må jeg ta 20 kroner påslag på godteriet, tenker jeg.

Og så 25 for sigarettene da.

Eller kanskje 20, for de er enkel å sende, og bruker lite emballasje.

Og kanskje 35 for spriten da.

Jeg får se litt mer på det imorgen, tror jeg, når jeg er litt mer uthvilt og litt mindre trøtt.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 5.

Nå så jeg på det igjen.

Og da fikk jeg nye påslag her.

Og det jeg kom fram til nå.

Det var 20 på godteri, (og potetgull/tortilla chips).

25 på røyk.

Og 45 på sprit.

(Siden sprit og røyk er så dyrt, så da blir det nok færre stykk, pr. forsendelse, for jeg regner med at folk vil prøve å komme under grensa for tollfri handel på 200 kroner, osv).

Men men.

Så får jeg se hvordan jeg gjør det med magasiner og sherry-en.

Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på de fotball-magasinene, som dem trykker her i Liverpool.

Et for Everton og et for Liverpool, hver uke.

Jeg får se om jeg tørr å kjøpe begge de samtidig.

Det ser sikkert litt dumt ut.

Men men.

Vi får se om jeg tørr det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter