Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 24. oktober 2010

Nå har jeg hørt på råd fra leserne av johncons-blogg, og har investert i domenet johncons-kiosken.net. Men det kan ta litt tid å få mye varer der




Gmail - johncons-kiosken.net @ One.com










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




johncons-kiosken.net @ One.com











sales@uk.one.com
<sales@uk.one.com>



Sat, Oct 23, 2010 at 11:51 PM




To:
eribsskog@gmail.com























www.one.com







Kjære Erik Ribsskog


Velkommen til One.com og takk for at du valgte One.com som din internettleverandør for domenet johncons-kiosken.net.


Vi vil opprette ditt webområde innen 24 timer og vil da sende deg dine koder og informasjon om ditt nye webområde.



Link til faktura:


http://www.one.com/invoice.do?ocode=tOcKzrBtZRvUQjRe




Ordredetaljer:

Dato: 24.10.10


Ditt ordrenummer er: 1923483
















Du har bestilt følgende:Pris
Webhotell Small a 12 måneder10,80
- Rabatt - Webhotell Small-10,80
Årlig domeneavgift (.net)9,00
- Avslag - Årlig domeneavgift (.net)-9,00
Opprettelse9,00
+17,5% mva.1,58
Totalt i GBP:10,58

Fakturaadresse:









Navn:ERIK RIBSSKOG
Evt. firma:
Land:UNITED KINGDOM
Adresse 1:FLAT 3
Adresse 2:5 LEATHER LANE
Postnr. + by:L2 2AE LIVERPOOL
Telefon:1512363298
Mobilnummer:(Sensurert av johncons-blogg)

Support hele døgnet, alle ukens dager

Hvis du har spørsmål kan du chatte med One.coms it-support hele døgnet, alle ukens dager.


Klikk på "Live Help"-ikonet på www.one.com og få svar på dine spørsmål med én gang.


Vi takker for din bestilling.


Med vennlig hilsen



One.com

1 Ropemaker Street

London, EC2Y 9HT UK




Faks nr. +44 (0) 208 895 4001













PS.

Her er mer om dette:

meningsmåling johncons kiosken

PS 2.

Det tok litt tid for meg, å få til å kjøpe dette domenenavnet.

For jeg har hatt litt lite penger, i det siste.

For jeg har brukt litt mye penger på domenenavn og feilinnkjøp av varer, (som vodka og sigaretter osv., som jeg seinere fant ut om, at det ikke var lov å selge på nettet til Norge, og den aviskiosken jeg kjøpte sigarettene i, ville f.eks. ikke gi retur på de, for de gir ikke retur på sigaretter, ble jeg fortalt i dag, hos en avisbutikk som heter Supernews, eller noe. Noe sånt. Men men.), til nettbutikken.

Så sånn er det.

Så det kan også ta litt tid, å først få laget den nettbutikken, og så få bygget opp noe særlig varebeholdning der.

Men jeg tar en ting av gangen, ved siden av alt det andre.

Så det skal nok gå seg til, forhåpentligvis.

Det blir nesten litt som Samvirkelaget det her, synes jeg, siden alt skal hete noe med johncons.

Men jeg har jo jobbet på OBS Triaden, (som er i Forbrukersamvirket, som er det samme som Samvirkelagene/COOP), i et par år, på begynnelsen av 90-tallet.

Så jeg får vel tåle det.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Jeg har forresten tenkt ut en ny kalkyle, for nettbutikken.

Og det er hvis at en vare koster £1.00.

Så ganger jeg det med 10, (for enkelhets skyld, siden kronekursen ligger et sted rundt der).

Så blir det 10 kroner.

Så plusser jeg på 10 kroners avanse, (for handling, drift av webbutikk, pakking, sending, emballasje, skriving av tolldeklarasjonsskjema etc.).

Så plusser jeg på frakten.

Frakten har jeg nå på 13 kroner pr. vare.

(For varene veier vanligvis pluss/minus 200 gram).

Så hvis gjennomsnittsbestillingen er på 4 varer, så koster det ca. 52 kroner å sende, fant jeg ut.

Så nå ligger frakt, på 13 kroner, i kalkylen jeg bruker.

For jeg må jo starte med et tall.

Men frakten, den må jeg se an.

På hvor bestillingene kommer til å havne.

Hvis det blir mye små bestillinger, så må jeg legger på frakt pr. vare.

Og hvis det blir mye store bestillinger, så trenger jeg ihvertfall ikke å legge på.

Da kan jeg kanskje gå ned til 10-12 kroner pr. vare, i frakt.

Vi får se hva som skjer.

Jeg får fortsette å skrive om kalkyle og sånn og tror jeg, siden dette er et johncons-blogg-prosjekt nesten nå.

Selv om det er jeg som er eier osv. da.

Men jeg kan jo ta om det på bloggen, for det er kanskje noen som synes det er artig, med webbutikk.

Det er mulig.

Sencia, (hvor jeg går på møter, siden de skal hjelpe meg å få en jobb, siden jeg er arbeidsledig), er også involvert.

De, (David Ellis der), sa at de kanskje ville støtte webshopen med penger til markedsføring.

Og det følger også med Google Adwords-kontoer, med de domenenavnene, som jeg kjøper fra One.com.

Men nå venter jeg med markedsføring, til jeg er fornøyd med nettbutikken.

Jeg har også sendt e-post til Fox-fabrikken, (de som lager isbre-mint, i engelsk versjon, 'Glacier Mint').

For å høre om jeg kan kjøpe varer direkte fra de.

Men jeg har ikke fått noe svar fra de enda.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 4

Nå blir det litt surr.

Med masse bytting på priser og sortiment og butikk-navn osv.

Men som jeg har skrevet om før, så har jeg jobbet i Rimi/Hakon-gruppen, som leder, i mange år.

Og der dreiv de også og surra sånn, med priser og sortiment og navn på butikkene, osv.

Så da synes jeg, at jeg må liksom markere det, at jeg har jobba mye i Rimi, og surre en del sånn jeg og.

Men men.

Neida, det var bare en fleip, det med Rimi, ovenfor der.

Men jeg er helt fersk, på det her med webbutikk osv.

Når jeg jobba i Rimi, så fikk jeg ordre om alt sånt ovenfra.

Som priser på varer, sortiment og navn på butikken, osv.

Så jeg bare drev butikken.

Men her må jeg liksom styre alt mulig.

Det er mer å styre med, enn da jeg jobba i Rimi.

Men den webbutikken er jo ikke så tungrodd, som en Rimi-matforretning, med masse kunder og ansatte, osv.

Men jeg får jo klage e-poster, og sånn, som om jeg var en av de største kjedene i Norge, virker det som, noen ganger.

Men dette er altså en helt ny virksomhet.

Så jeg synes jeg må få lov å prøve og feile litt også.

I begynnelsen.

Til jeg liksom får svingen på det.

(Forhåpentligvis).

Men det er jo ikke alle firmaer/virksomheter som blir vellykkede heller.

Så jeg må også passe på det, at jeg ikke gambler for mye.

Og kjøper varer jeg ikke har råd til, f.eks.

Jeg må passe på at jeg prioriterer å betale husleie, strøm-regning og alt sånt.

Før jeg bruker penger på varer til webbutikken.

Så derfor kan det kanskje ta litt tid, å få økt varebeholdningen.

Men jeg skal prøve å få skilt ut webbutikken.

Sånn at jeg bruker pengene jeg får inn, på den, til å kjøpe nye varer.

Vi får se om jeg klarer det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter