Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 9. oktober 2010

Nå har jeg vært på Lidl og, for de har så god ferdigpizza der, og jeg kjøpte selvfølgelig også med noe til nettbutikken min

Photo 2034

Photo 2035

Photo 2036

Photo 2037

Photo 2038

PS.

Jeg kan ta med prisene, siden jeg pleide å jobbe på Rimi.

To sånne gode pizzaer, koster £2.50, eller ca. 11-12 kroner stykket.

(De tyske budsjett-butikkene, som Aldi og Lidl, er ganske bra, synes jeg.

Der har de billig og god mat, vil jeg si.

Man kan si mye om tyskerne, (at de har starta kriger osv).

Men flinke med mat, vil jeg si at de er.

Så sånn er nok det.

Den marsipanen, den var på nesten 200 gram, og kosta ca. 8 kroner da.

Den er veldig god.

Det er marsipanbrød med mørk sjokolade da.

Det smaker nesten som norsk julemarsipan, som man kan kjøpe i butikkene i Norge.

(I Storbritannia, så jukser de ofte litt med maten, synes jeg det virker som.

Så det tyske godteriet smaker enda litt bedre, synes jeg.

Og jeg har jo vært i Tyskland, i noen dager, da jeg var på flukt, fra 'mafian'.

Og de har mye god og minst like billig mat, i Tyskland og, har jeg lagt merke til.

Men her i England, så kan man faktisk få både engelsk mat, og også tysk mat da, på Lidl og Aldi.

Så jeg som er så glad i mat, har det som fisken i vannet her borte.

(Selv om jeg har litt dårlig råd).

Det er helt sikkert.

Men men.

Den Iron Brew-en og den Cola-en, det er 2. liters flasker.

Og de er også ganske/veldig gode.

(Jeg er ikke så vant med dem enda).

Mer da.

Men de er billige.

De koster 3-4 kroner, pr. flaske, som er på 2 liter.

Jeg er jo arbeidsledig.

Så jeg prøver å kjøpe billig mat.

Så jeg kjøpte ikke f.eks. Coca Cola og Irn Bru, men jeg kjøpte kopi-varene på Lidl da.

Siden jeg er på budsjett.

Men men.

Vodkaen, den er på 37.5 prosent.

(Så jeg kjøpte ikke den sterkeste, på 50% vel).

Men men.

Men den er på 0.7 liter og kosta £7.99 vel.

Dvs. ca. 70 kroner.

Så koster PayPal-avgift kanskje 10 kroner.

Emballasje kanskje 15-20 kroner.

Og porto kanskje 60(?) kroner.

Da kan jeg klare å få klemt den under 200 kroner.

Og da kanskje den selger.

Vi får se om jeg klarer det.

Jeg tenkte jeg skulle ta noe bobleplast rundt og ta den vodkaen oppi sånne rør.

Da burde vel den komme fram helskinnet til Norge, får jeg håpe på.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Den vodkaen kan kanskje være fin, for de som bor langt unna der det er butikker og pol osv., tenkte jeg på nå.

For det er vel ganske enkelt å bestille fra den nettbutikken min.

Men men.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 3.

Men den vodkaen, den så jeg nå, at den må jeg sende med vanlig bakkepost.

Hvis ikke så blir bare portoen ca. 150 kroner.

Så jeg får se mer på det her.

Kanskje jeg burde sende alt med bakkepost, så blir det litt billigere.

Men da må jeg lage tolldeklarasjonsskjemaene selv.

(For da får jeg ikke tak i de fra PayPal).

Men det klarer jeg vel.

Jeg får tenke litt mer på det her.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 4.

Her er mer om dette:

Photo 2039

Photo 2040

Photo 2041

Photo 2042

Photo 2043

PS 5.

Jeg blingsa litt i stad, når jeg skrev om portoen på vodkaen.

Jeg så på prisene for 'resten av verden', (utenfor Europa).

Så jeg leste feil pris.

Den kommer ikke på ca. 150 kroner i flypost.

Men ca. 70-80 kroner vel.

Så da sender jeg nok forsatt alt med flypost, med 'PayPal'-frimerker.

For enkelthets skyld.

Så beklager at jeg roter litt her.

Jeg har kanskje vært i for mange butikker i dag.

Vi får se om jeg klarer å skjerpe meg.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter