Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 25. oktober 2010

Nå skjønner jeg det. Etter Kong David av Israel og Batseba, så ofres den eldste

Sånn må det nok være.

For Kong David og Batseba, de ofret sitt eldste barn, til Herren, siden de bedrev urett mot Uriah, som fikk en Uriahs-post, hvor han døde.

Dette står på Wikipedia.

Men familiene etter Kong David og Batseba, må ha gjort dette, i alle årtusener senere.

At det var derfor mora mi ble så dårlig behandlet av min mormor osv., og de skulle ha det til at hun var sinnsyk.

For hun var den eldste, som skulle ofres, eller noe.

Derfor blir jeg dårlig behandlet.

Og derfor blir min søster Pia sin sønn Daniel dårlig behandlet, for han er Pias eldste barn.

Og derfor blir min kusine, hva heter hun da, Liv Kristin dårlig behandlet, for hun er min onkel Martin sitt eldste barn.

Så om de er jøder da?

Eller nazister?

Hva vet jeg.

Men den eldste blir tulla med, mener jeg.

Se bare på han som ble nominert til Nobels Fredspris, i 1931, min mormors grandonkel, som jeg arvet memoarene til, på 80-tallet.

Det var han Didrik Galtrup Gjedde Nyholm.

Han var dommer i Egypt og i Folkedomstolen i Haag, og som en far, for sine 12 søsken, var det vel.

Men han døde barnløs, etter å ha ofret seg for familien da.

Så den eldste, (som meg), den skal ofres, skjønner jeg.

I slekten etter Kong David og Batseba og Kong Waldemar Seier av Danmark og av Løvenbalk osv.

Sånn virker det ihverfall for meg nå.

Derfor har det nok vært sånn, at min familie ikke har fortalt meg, at jeg er etter Odin og Kong David av Israel osv.

For i slekten etter Kong David av Israel, og Batseba.

Så skal den eldste ofres og tulles med, er visst tradisjonen da.

Etter Kong David og Batsebas eldste barn ble ofret, eller ihvertfall døde, for mange tusen år siden.

Så derfor er det nok smart av meg, å kutte ut familien min.

Sånn som jeg har gjort.

For det her er Batseba-linjens forbannelse, vil jeg si.

Den eldste i hver generasjon må ofres, for å bote for uretten mot Uriah.

Sånn forstår jeg det nå.

Men det står nok ikke det i bibelen.

Men det står nok kanskje i Talmud, eller noe.

Hvem vet.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

straff fra gud

http://no.wikipedia.org/wiki/Batseba

PS 2.

Jeg har tenkt på det her.

At jeg er jo bare ca. en tusendels jødisk.

(Som jeg har skrevet om på bloggen, tidligere idag).

Så jeg har tenkt litt sånn, at jeg sier det sånn, (tenker jeg), at det bare er forhuden min som er jødisk.

Og hvis jeg tar av den, så blir jeg jo jødisk eller muslim nesten.

Og det vil jeg jo ikke.

For jeg er jo norsk.

Så jeg tror jeg glemmer alt om det her jøde-greiene.

Og bare er norsk, som jeg alltid har vært.

For det er jo bare forhuden min likevel, liksom.

Så 'who cares' liksom.

Jeg er jo norsk og forhuden min er jødisk.

(Sånn tenker jeg det ihvertfall).

Men hvis jeg tar av forhuden, så blir jo jeg jødisk og forhuden min norsk, kanskje.

Og det er jeg jo ikke så veldig interessert i dessverre.

Jeg er veldig stolt av å være etter Odin, nemlig.

Så jeg driter i det her jøde-greiene.

Og også i det muslim-greiene.

Jeg er ikke muslim heller, selv om jeg er direkte etter profeten Muhammed, (ihvertfall hvis det jeg fant på internett her i forrige uke stemmer).

Så sånn er det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 3.

Men hvis man skal være litt snobbete.

Så høres det kanskje dumt ut, at forhuden er jødisk.

Så jeg tenkte litt mer på det her.

Og jeg kan jo si det sånn, at den tanna, som jeg måtte ofre, i 2006, var det vel.

Den tanna, som jeg ikke fikk fiksa, før den var for ødelagt, til å bli reparert.

Siden jeg hadde overhørt at jeg var forfulgt av 'mafian', osv., og fokuserte på det.

Vi kan jo si at den tanna var etter Batseba da.

Så er det bare Kong David igjen.

Men det har jeg også tenkt på.

Jeg skal finne mer om dette.

Vi får se om jeg klarer det.

Vi får se.

PS 3.

Her kan man se at den delen av meg, som var etter Batseba, er borte:

Photo 2175 etter batseba

PS 4.

Og da jeg var i militæret, så mista jeg også den delen av meg, som var etter Kong David, da jeg fikk en frostskade på øret.

Jeg skal se om jeg finner mer om det.

Vi får se om jeg klarer det.

Vi får se.

PS 5.

Og her kan man se at jeg har mistet den delen av meg, som var etter Kong David av Israel.

Da jeg fikk en frostskade, på øret, da jeg var i militæret, i Oppland Regiment, i skoleåret 1992/93.

Her er mer om dette:

Photo 2177 etter kong david av israel

PS 6.

Så nå er jeg altså ikke noe jødisk, i det hele tatt.

Så sånn er det.

PS 7.

Og da må det kanskje bli forhuden min da, som er etter profeten Muhammed da.

Men da blir det det samme, som tidligere.

At jeg er jo norsk, og hvis jeg tar av forhuden, så blir jeg jo muslim, eller noe, og forhuden min blir norsk.

Og da synes jeg det er bedre, at jeg er norsk, og at forhuden min heller kan være etter profeten Muhammed.

For jeg er jo også etter guden Odin.

Og det er jo veldig fint.

Å være etter en gud.

Husk at for eksempel dagen onsdag, er oppkalt etter Odin, min direkte stamfar.

Også på engelsk faktisk, Wednesday, etter 'Woden', som er et annet navn på Odin.

Så det er jeg veldig stolt av, å være direkte etter Odin.

En onsdag jeg kom på det, her i forrige uke, eller uka før vel, så ble jeg faktisk kjempestolt.

Så sånn var det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter