Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 7. oktober 2010

Rødgata er like ved Gulskogen-senteret. Det året jeg var russ i Drammen, så hendte det jeg fikk ligge over, hos Jan Snoghøj, som bodde i Rødgata

rødgata er like ved gulskogen senteret

PS.

Jan Snoghøj er min far, Arne Mogan Olsen, sin stesønn.

Jan er kanskje åtte år eldre enn meg.

Noe sånt.

Men det var faren min, Arne Mogan Olsen, som sa at jeg fikk lov til å ligge over der.

Så det var nok faren min, og Haldis (Humblen), som eide den leiligheten i Rødgata.

Som var et nedlagt bedehus, av noe slag.

(Som ble lagt ned midt på 80-tallet, mener jeg å huske.

Rundt 1986, eller 87, kanskje.

Jeg husker at faren min leste om det, i Drammens Tidende, og prata med Haldis om å kjøpe det, mener jeg.

En gang jeg var i Drammen, og dro innom dem, i vannsengbutikken da.

Så sånn var det).

Mer da.

Jo, når jeg lå over hos Jan og dem.

Så hadde vel han to soverom, mener jeg å huske.

Men, jeg sov sjelden på det minste soverommet.

(Dem pleide ofte å ha flere gjester vel).

Men, jeg sov oftest på en madrass, som dem la fram for meg, på gulvet i stua da.

Så sånn var det.

Som enten Christell eller Jan la fram da.

For Christell bodde også mye der, av en eller annen grunn.

(Det første året hu gikk på videregående).

Men de hadde også 'Haldis-huset', på Bergeråsen da.

Men det huset stod nok mye tomt, det året der.

Men men.

Eller ihvertfall nesten tomt.

Det ble vel brukt litt innmellom, tror jeg.

Uten at jeg hadde helt oversikten.

For jeg bodde jo oppe i Leirfaret 4B, eller i 'Erik-huset', som jeg har begynt å kalle det, på bloggen.

Grunnen til at jeg lå over hos Jan og dem.

Det var det ikke jeg som hadde spurt om.

Men faren min sa det.

Sånn helt uten videre vel.

At jeg kunne ligge over der, en gang i blant vel.

Så om faren min bestemte over Jan?

Hva vet jeg.

Mer da.

Jo, og de ganske få gangene jeg sov over der.

(Noe som skjedde kanskje 5-10 ganger, det skoleåret).

Det var fordi, at jeg skulle tidlig på jobb, på CC Storkjøp, annenhver lørdag.

Og den første tida, så hendte det, at jeg ble tilbudt å sove over hos Jan.

Faren min og Haldis, de pleide å la meg sitte på, bakerst i varebilen, til Bergeråsen.

Etter at jeg var ferdig, på jobb, på CC Storkjøp.

Faren min ble sluppet inn av vakta, på CC, og maste til meg, (hver gang, vil jeg si), mens jeg satt og telte kassa, om at jeg måtte kjappe meg.

Så jeg sa jo noen ganger det videre, at faren min venta på meg.

Og da ble nok CC-sjefene sure.

Men jeg ba ikke faren min om å hente meg.

Jeg ville gladelig tatt bussen hjem jeg.

(For det var jo som en krig, i vår 'familie', omtrent, da jeg bodde ute på Berger, og de andre også bodde der).

Så dette var noe faren min gjorde av seg selv.

Og lagde stress for meg, på CC da.

Kanskje for å få meg til å miste jobben?

Hva vet jeg.

Eller for å få sjefene der sure på meg.

Kanskje de prater dritt om meg der, hvis noen ringer, pga. dette?

Kanskje dette maset fra faren min, gjorde at jeg ble upopulær blant CC-sjefene, og de begynte å hakke på meg.

Hva vet jeg.

Ihvertfall var det sånn det var, at faren min slapp inn på CC, etter stengetid, for å mase på meg.

Men jeg hadde ikke bedt han om å hente meg.

Men men.

Så sånn var det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter