Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 8. november 2010

Jeg sendte en anmeldelse til Politiet i Trondheim




Gmail - Anmeldelse/Fwd: Web-butikk










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Anmeldelse/Fwd: Web-butikk











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Nov 8, 2010 at 4:52 PM




To:
post.sor-trondelag@politiet.no






Hei,

det her tror jeg må være en forrvillet losjebror som har forvillet seg inn på nettet, for å terrorrisere ærlige sjeler der.

Dette ser jeg på som mobbing og trakassering og det som er.


Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: kjartan killi <kjartan.killi@gmail.com>

Date: 2010/11/8
Subject: Re: Web-butikk
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Ok det var synd. Jeg har hørt at det går mest ut på godt framework. Stemmer dette?

Jeg skal ikke si helt sikkert hvor jeg fikk høre om det men det er godt mulig det var på den bloggen du snakker om. Hvis ikke er det godt mulig det var på ett møte med Ribbelosjen i Asker jeg mener vi pratet en del om webdesign og jeg fikk en del tips fra en losjekollega.


i dag har jeg en side som heter www.okseskaft.net

er det mulig for deg å lage en slags midlertidig webshop ala kiosken din?



Jaja.. du får se på det og vurdere.
Mvh.
Kjartan

Den 8. november 2010 17:43 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:



Hei,

jeg kan nok ikke tilby noen sånn design, på det nåværende tidspunkt.


Det får bli etterhvert eventuelt.

Da må du nesten høre med de som har laget det nettstedet.


Jeg lager mest enkle nettsteder, for små og mellomstore bedrifter, som liksom har et krav på seg, å være på nettet.

Det med nettbutikker, er noe nytt for meg.

Hvor har du hørt om det, at jeg lager nettbutikker, hvis det er lov å spørre?


Mvh.

Erik Ribsskog


2010/11/8 kjartan killi <kjartan.killi@gmail.com>



Det beste hadde nok vært å hatt en side uten sikkerhetshull siden det kommer til å være snakk om store transaksjoner som kommer til å gå gjennom betalingssystemet.


Jeg kunne tenkt meg noe i nærheten av dette: http://www.nettflis.no/


Hva er osCommerce?

Mvh.
Kjartan


Den 8. november 2010 17:19 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:



Hei,

takk for samtale nettopp, hvor jeg skulle sende eksempler på webbutikk.

Du sa du hadde lest om meg på Mittoppdrag.no, men jeg regner med at det må være på johncons-blogg, eller noe, siden jeg ikke hadde lært å lage web-butikker, da jeg startet den Mittoppdrag-siden.


Så der nevner jeg ikke web-butikk.

Men men.

Hvis du vil se eksempel på den typen webbutikk jeg forreksempel kan lage, så er dette den siste nettbutikken jeg har laget:



Jeg har også tidligere satt opp webbutikker, med osCommerce, men da var det så mye problem med hacking, så jeg vil nesten anbefale den typen webbutikk, som jeg linker til.


Selv om den er litt mer kronglete å oppdatere, det må jeg innrømme, der er osCommerce bedre, men den har noen sikkerhetshull, sånn som jeg har funnet ut, som er enkle å hacke.

Og så langt inn i osCommerce-verdenen, som å klare å lage de butikkene hacker-frie, det klarer jeg ikke, dessverre.


Men men.

Du/dere får se det an.

Takk for samtalen!

Mvh.

Erik Ribsskog















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter