Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 19. november 2010

Jeg sendte en e-post til en som ikke bryr seg slektsforskning, men som likevel har et slektsforsknings-nettsted




Gmail - Slektsforskning










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Slektsforskning











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Fri, Nov 19, 2010 at 7:07 PM




To:
Jacob Holdt <JacobHoldt@american-pictures.com>






Hei,

okey, den er 'all-bings'.

Rett skal være rett vet du, som vi sier i Norge.

Det kan være litt forskjell om man er etter profeten Muhammed, eller ikke, spesielt hvis man har noen muslimer som arbeidskollegaer kanskje, mener jeg.


Men men, vi lever jo i det frie Vesten, så det velger man vel selv, hva man bryr seg om.

Men alle som forviller seg inn på din webside blir jo villedet da.

Men da har jeg ihvertfall sagt fra, at det kanskje var en feil der.


Lykke til med å integrere deg med de levende mennesker!

Med slektsforsknings-hilsen

Erik Ribsskog


2010/11/19 Jacob Holdt <JacobHoldt@american-pictures.com>






Amerikanske Billeder!





















Kære
Erik


Det er 12 år siden
jeg lavede slægtsforskning. Det interesserer mig ikke
mere. Nu prøver jeg at integrere mig med de levende
mennesker.


Jeg finder at hver
gang nogen finder små fejl i det jeg dengang fandt frem
til, er der talrige andre veje at nå til antikkens
konger og kendte folk, men orker ikke at sætte mig ind i
det igen.


De kærligste hilsner

Jacob
Holdt
Gernersgade 63
1319 København
K
Danmark
Tlf. : +45 33 124412
Mobil: +45 20 32
44 12
E-mail:
Jacob@Holdt.us
og
JacobHoldt@american-pictures.com

Facebook: Facebook.com/Jacob.Holdt




Hvis mit e-mailsvar var for kort og
ikke-fyldestgørende grundet travlhed, kan du finde
uddybende materiale på mine 22.438 hjemmesider
under:


www.american-pictures.com


Min
kalender
hvor du kan se om et af mine foredrag er i
din omegn eller - hvis du ønsker at arrangere et - om
jeg er ledig på en ønsket dato.


Liste over mine ca.
6.500 tidligere foredrag
opdelt efter gymnasier, højskoler,
AOF, navne på arrangører, lande osv. samt topscorerne
indenfor de enkelte skoletyper.


Min bog Amerikanske
Billeder

sat op som verdens
største online billedbog.


Mine artikler og
kronikker

gennem årene om alt fra racisme, Tibet, ulandshjælp,
bibel- og oldtidshistorie, vold, spionage, byplanlægning
osv.


Videoer og
dokumentarfilm
om
mit arbejde med racisme og integration.


Anmeldelser af mine
forestillinger

- dog kun fra amerikanske aviser. Efter 21 års turneer
og 1500 foredrag i Danmark er showet Amerikanske
Billeder endnu ikke blevet anmeldt i en dansk
avis!


Mit
fotogalleri
-
for forlag, tidsskrifter og museer, der ønsker at bruge
mine billeder fra USA, Bolivia, Nepal, Guatemala,
Nicaragua, Thailand, Haiti, Namibia og
Kosovo.


Om mit nyeste
show:

"Inkaernes børn - med prins Joachim hos Bolivias
Indianere" med masser af billeder af Joachim og sågar en
"fanside" for ham.


Og lidt fra min megen "spildtid" som
foredragsholder ude på de lidet underholdende
landeveje:


Slægtsforskning med et klikbart stamtræ rummende over
10.000 af min families direkte forfædre gennem 150
generationer eller 4.100 år tilbage i tiden. Klik dig
fra mine børn direkte tilbage til deres x-tipoldefædre
Augustus, Herodes, Alexander den Store og 1100 andre
konger, kejsere og faraoer.


Kendte
forfædre:
Eller
se min families slægtskab med de personer, som i levende
live snakkede med eller var venner med Jesus, Johannes
Døberen, Paulus, Sokrates, Platon, Sofokles, Perikles,
Kleistenes (demokratiets opfinder) og andre som formede
den moderne humanisme..... ja, sågar brevvekslede med
Jesus:


Kendte
danskere:
Eller
gransk vort slægtskab - eller måske dit eget - med dem
som formede Danmarkshistorien, den danske kunst,
litteratur og videnskab såsom Grundtvig, Brorson, Hans
Tausen, Blicher, Tordenskjold, Niels Ebbesen, Regnar
Lodbrog, Absalon, Tycho Brahe, H.C. Ørsted, Niels Bohr
og interessante kvinder som Leonora Kristine, Marie
Grubbe og Den Hellige Birgitta.


Er man ikke blevet til meget selv, kan man
jo altid pynte sig med lånte fjer!


Vore
slotte:
Mit
nyeste tidsfordriv i den megen spildtid på landevejen
består i at "tilbageerobre" de hundredvis af danske
slotte og herregårde, som jeg kan dokumentere har
tilhørt min familie. De er jo fortrinlige
overnatningssteder på mine turneer !!!


Glorie: Og skulle du sluttelig - efter denne
e-mail - have lidt svært ved at se min helgen-glorie, -
ja, så vil jeg også forsøge at pudse denne lidt op ved
at vise hvor meget helgenblod, der løber i min families
årer - direkte nedstammende fra over 30 helgener og
endog enkelte af paverne, som kanoniserede
dem!!!







Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 19. november 2010 08:01
Til:
JacobHoldt@American-Pictures.com
Emne:
Slektsforskning


Hei,


min danskfødte mormor, Ingeborg Ribsskog, var etter de danske konger
Christoffer I og Erik Glipping, blant annet, (via sin mormor Mary Eva Carla Fog,
som var etter Foss og Løvenbalk, blant annet).


Derfor søkte jeg litt på Google, om dette, og fant ditt nettsted.



Jeg ser at du finner at Dronning Berengaria av Danmark, (som var prinsesse
av Portugal), var etter profeten Muhammed.


Men jeg finner at Theresa, hertuginne av Portugal, var etter Ximena Moniz, og ikke
etter Zaida:






(Dessuten mener noen at Zaida ikke var etter profeten Muhammed, mens andre
mener det).



Jeg driver også med slektsforskning, siden jeg overhørte, i Oslo, i 2003,
at jeg var forfulgt av 'mafian', og siden jeg ble forsøkt myrdet, på min onkel
Martin Ribsskog, sin samboer, Grethe Ingebrigtsen, sin gård, i Larvik, i
2005.


Men politiet i Norge vil ikke engang fortelle meg hvem denne 'mafian'
er, og vil heller ikke etterforske mordforsøket.


Enda jeg aldri har vært kriminell, eller lignende, men er kun en
tidligere butikksjef og datahøgskolestudent, fra Oslo.



På forhånd takk for eventuelt svar!


Mvh.


Erik Ribsskog









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter