Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 16. november 2010

Jeg sendte en e-post til Metodistkirken i Larvik




Gmail - Søndagsskole på 70-tallet










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Søndagsskole på 70-tallet











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Nov 16, 2010 at 12:45 AM




To:
pastor@larvikmetodistkirke.no






Den menigheten ovenfor Herregården, er det noe med Johanitterordenen?

De likte ikke meg, for jeg var ikke så begeistra for den tungetalinga.

Min stesøster Christell Humblen, har en halvbror på Vestlandet, Bjørn Humblen, som er nyutmeldt av Johanitterordenen.


Johanitterordenen er vel noe 'danske' greier(?)

Og Herregården er vel noe 'danske' greier, mener jeg.

På forhånd takk for eventuelt svar!


Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/11/16
Subject: Søndagsskole på 70-tallet
To: pastor@larvikmetodistkirke.no


Hei,

var det dere jeg og min søster Pia Ribsskog gikk på søndagsskole hos, på 70-tallet.


Jeg bodde i Jegersborggate, fra våren 1978 til høsten 1979.

Og den nærmeste kirken var liksom en rød murbygning, sånn som jeg husker det, i en sidegate til Jegersborggate, ikke langt fra Posten osv.


Kan dette stemme tror du?

Jeg var en aktiv gutt som sykla rundt i Larvik sentrum.

Vi flytta dit fra Mellomhagen, hvor jeg var mye inne, for vi hadde tre rampete nabogutter.


Og vi fikk ikke mye penger av mora vår, så noen ganger, så skulka vi søndagsskolen og brukte den krona som egentlig skulle gå til kollekt, på godteri da, som Shake-tyggegummi osv.

Men men.


Jeg lurte på en ting.

På våre sykkelturer rundt i sentrum, så bevegde vi oss en gang over Nansetgata, mener jeg å huske.

Og da traff jeg og søstera mi og kameraten vår Frode Kølner, sønnen og dattera til en prest.


I en kirke som var i 2. etasje i en trebygning, tror jeg, i en av sidegatene til Nansetgata, like nedenfor der biblioteket er nå, tror jeg.

Det er jo så mange kirkesamfunn i Larvik, så jeg lurte på om dere vet hvem det er.


Jenta hadde mørkt hår, mener jeg, og gutten muligens lyst vel.

Jeg har blitt tulla med en del, fra politiet og det som er, og noen slektninger, jeg har en tante, Inger Olsen, fra Sande og Son, som er i Jehovas Vitner.


Var det en Jehovas Vitne-sekt?

Vi var jo på søndagsskole på Østre Halsen og, men da vel i statskirken.

Og jeg er døpt og konfirmert og utmeldt av statskirken.


Jeg er ikke kristen, men jeg fikk en gang 'S' i karakterboka, et halvår på ungdomsskolen, sikkert grunnet diverse søndagsskolebesøk osv.

Jeg har funnet ut at jeg er direkte etter Odin, faktisk.


Jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', men politiet vil ikke si hvem dette er.

Og jeg ble forsøkt myrdet på min onkel Martin Ribsskog, sin samboer, Grethe Ingebrigtsen, sin gård, i Kvelde, i 2005.


Men politiet vil ikke etterforske.

Dette at vi gikk på søndagsskole hos dere vel, startet med at mora vår prøvde å finne en kirke å gå til, på julaften 1978 vel.


Men deres kirke var stengt.

Men mora vår var nok ikke så god på dette med kirker osv.

En sønn av hennes venninne dro meg med på en menighet for gutter, ovenfor Herregården.


Er det også noe med Metodistkirken?

Håper dere har mulighet til å svare!

Mvh, (og beklager at jeg brukte en god del av søndagsskolepengene til godteri)


Erik Ribsskog









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter