Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 9. november 2010

Jeg sendte en ny anmeldelse til Spesialenheten




Gmail - Anmeldelse/Fwd: Hjelp meg å forstå










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Anmeldelse/Fwd: Hjelp meg å forstå











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Nov 9, 2010 at 12:01 PM




To:
post <post@spesialenheten.no>






Hei,

ja jeg mener at denne politimannen kontakter meg på en uformell måte.

Mens andre folk blir kontaktet pr. brev, og får vite hvem i politiet de er i kontakt med.


Så da mener jeg at jeg blir trakassert her.

Og trakassering, det er kriminelt, har jeg lært i forbindelse med at jeg har drevet med en arbeidssak, her i Storbritannia.

Så denne kriminelle trakasseringen ønsker jeg gjerne å anmelde.


Mvh.

Erik Ribsskog


2010/11/9 post <post@spesialenheten.no>



Det vises til Deres e-post av 8. november 2010.



Spesialenheten for politisaker har som oppgave å etterforske
saker som gjelder spørsmålet om ansatte i politiet eller påtalemyndigheten har
begått en straffbar handling i tjenesten. Om De mener at
politiet/påtalemyndigheten har gjort noe straffbart, kan dette anmeldes
til Spesialenheten for politisaker. De må i så fall tydeliggjøre at det er en
anmeldelse, hva De mener er straffbart og angi dette så konkret som mulig.



Om De ønsker å anmelde straffbare handlinger begått av andre, må
De anmelde dette til det politidistrikt hvor den straffbare handlingen har
skjedd. De må i en eventuell anmeldelse til politiet klargjøre at det er en
anmeldelse, og også være så konkret som mulig med hensyn til hva De mener har
skjedd, samt begjære påtale og straff for forholdet, og at De er kjent med anmelder-
og vitneansvaret.



Vi kan ikke se at De beskriver et straffbart forhold begått av
politiet i Deres e-post, og tar e-posten kun til etterretning. Eventuelle
e-poster De sender til andre etater/personer, og med kopi til Spesialenheten,
vil ikke bli registrert som anmeldelse hos oss. Disse tas kun til etterretning.



Det vises for øvrig til at Spesialenheten har behandlet en rekke
saker De har anmeldt til oss. De har blitt underrettet om disse vedtakene pr
post. Spesialenheten har vurdert og behandlet alle saker De formelt har anmeldt
til oss. Det vises også til en rekke tidligere e-poster med generelle
tilbakemeldinger.



Vennlig hilsen


Spesialenheten for politisaker


Postboks 792, Sentrum, 0106 OSLO


Sentralbord: 62 55 61 00


www.spesialenheten.no



SpesEnhet_logo





Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 8. november 2010 02:13

Til: post

Emne: Fwd: Anmeldelse/Fwd: Hjelp meg å forstå




Hei,






en som påstår han er 'vestfoldsnut', i e-post adressen sin,
driver å sender meg trakasserende e-poster, og sier jeg er gal osv.







Sånn som jeg har merka det på dere, synes jeg, hos
Spesialenheten, så liker dere mest å la politiet gjøre hva de vil omtrent, mer
eller mindre.






Dere har ihvertfall ikke gjort noe spesielt på bakgrunn av det jeg har sendt
dere, (som begynner å bli mange saker).







Så jeg vet ikke om det er vits å sende om dette til dere,
men jeg gjør det nå mest av gammel vane.







Med litt skuffet hilsen






Erik Ribsskog









---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/11/8

Subject: Anmeldelse/Fwd: Hjelp meg å forstå

To: post.sor-trondelag@politiet.no





Hei,






jeg
har overhørt i Oslo, i 2003, at jeg er forfulgt av noe som blir kalt 'mafian',
og ble forsøkt drept, på min onkel Martin Ribsskog sin samboer, Grete
Ingebrigtsen, sin gård, i Kvelde, i 2005.






Jeg får ingen av mine rettigheter fra norsk politi og norske myndigheter.






Jeg har derfor en blogg, (johncons-blogg, etter mitt nick, fra chat og
debattforum, på internett), hvor jeg skriver om alt som skjer, i min kamp, for
å få mine sivile rettigheter, fra myndighetene i Norge, og for å bekjempe
maktmisbruk mm., mot vanlige folk, når dette forekommer i samfunnet.






Jeg får mye hat e-post og trakasserende e-poster.






Bak av hver av disse sitter det nok ofte en galning, eller en hat-kriminell
person.







Og
jeg mener at jeg ikke har gjort noe galt, og at jeg har mitt navn og mitt rykte
ganske uplettet.






Så jeg vil ikke finne meg i å bli trakassert og ærekrenket på denne måten.






Derfor vil jeg anmelde senderen av den videresendte e-posten for
trakassering/æreskrenking.







Jeg
ønsker gjerningsmannen tiltalt og straffet, (som dere har opplyst meg å ta med,
som en påtalebegjæring, heter det vel).







Mvh.






Erik Ribsskog







PS.






Jeg sender dette til dere hos Politiet i Drammen, siden jeg er fra
Drammensområdet.






Jeg er født i Drammen, døpt i Svelvik kirke og konfirmert i Berger kirke.






Så selv om jeg har bodd i Larvik og Oslo også, i Norge, så er det vel
Drammensregionen som jeg er mest knyttet til.






Håper dette er i orden!







PS
2.






Jeg prøver nå å sende dette til politiet i Trondheim.






Ikke fordi jeg er fra Trondheim.







Men
fordi at politiet i Oslo og Drammen ikke svarer.






Kanskje politiet i Trondheim er interessert i at landet skal fungere, å ha noe
rest av ære, tenker jeg.






Håper dette er i orden!








---------- Forwarded message
----------

From: Tormod Bråten <vestfoldsnut@hotmail.com>

Date: 2010/11/8

Subject: Hjelp meg å forstå

To: eribsskog@gmail.com





Hva er egentlig agendaen din, Erik? Er det å drite seg ut
mest mulig? Jeg skjønner ikke at du tør å sende alle disse epostene fulle av
galskap og konspirasjonsteorier til folk. Har du virkelig ingenting imot at
folk skal tro du er splitter pine gal?


















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter