Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 11. november 2010

Jeg sendte en ny e-post til Ultras 1912




Gmail - Tabelltips for 2011, ditt tips er ønsket for 200 kr










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Tabelltips for 2011, ditt tips er ønsket for 200 kr











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Nov 11, 2010 at 12:13 AM




To:
Ultras 1912 <post@ultras1912.no>






Hei igjen,

jeg tror jeg må melde 'pass' jeg altså.

Alt tatt i betraktning, så skjønner jeg ikke så mye av hva Ultras-kulturen står for.

Så jeg tror jeg får se det an litt, før jeg har noe med noen Ultras-grupper å gjøre.


Eller før jeg lar noen Ultras-grupper linke til eller ta innhold fra johncons-blogg.

Om et par år kanskje.

Jeg er litt 'skeptisk' vet du, sånn som de sier i den reklamen, dessverre.


Jeg er konservativ, og har vært på møter i Høyre osv., så jeg får prøve å bremse litt med sånne nymoderne ting, tror jeg.

Men uansett takk for forespørselen!

Håper dette er i orden!


Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/11/11
Subject: Re: Tabelltips for 2011, ditt tips er ønsket for 200 kr
To: Ultras 1912 <post@ultras1912.no>


Hei,

ja, det er vel greit det, tenker jeg.


Det har vel ikke noe med mafia å gjøre dette, selv om det er fra Italia?

Jeg har overhørt, i Oslo i 2003 nemlig, at jeg var forfulgt av 'mafian'.


Jeg bor jo i England, og her har jeg ikke sett noe av Ultras.

Så jeg kan ikke si noe klart for eller imot, om jeg støtter Ultras.

Jeg har egentlig bare vært på en håndfull kamper i den øverste divisjonen, i Norge og England.


Jeg var tippeansvarlig, på Rimi Bjørndal, på slutten av 90-tallet, og da fikk jeg et sånt tippekommisjonær-bevis, fra Norsk Tipping.

Og jeg bodde i Rimi-leilighetene på St. Hanshaugen, så det hendte jeg dro på Bislett, for å se Vålerenga, på den tida som Drillo var trener der, og Carew spilte der.


(De fikk som oftest bank likevel.

Men men).

Så jeg er mer sånn at jeg likte å se på tippekampen, som var på norske tv-skjermer på 70 og 80-tallet, og vokste opp i Larvik, på 70-tallet, hvor de vanlige tinga gutter gjorde, var å samle fotballkort, (og/eller frimerker), og å drive med klinkekuler.


Så jeg var bare en av gutta, som var interessert i fotball, og mora mi hadde vært i England, og sa jeg burde holde med Everton, og det var samme dag som de vant 6-0 over Coventry, i en tippekamp, på Norge, som det het da.


Så jeg er ikke noe sånn Ultras akkurat jeg.

Men jeg kan kanskje passe på å distansere meg litt til Vålerenga.

For selv om jeg så noen Vålerenga-kamper, i Oslo, så var ikke sånn kjempe-fan.


Jeg vokste opp på 70-tallet, og da var det nesten bare Vålerenga eller Lillestrøm, på Østlandet, av bra fotballklubber.

Så det var litt hipp som happ, om jeg holdt med Vålerenga eller Lillestrøm.


Det var noen i klassen min, på Østre Halsen, som holdt med Lillestrøm, som hadde besteforeldre der vel, og kunne se ned til Åråsen, fra der de bodde.

Så Lillestrøm var liksom opptatt, så da ble det Vålerenga for meg.


Men det var liksom Berger og Larvik-lagene først da, og så Everton.

Så det var ikke sånn at jeg var i klanen, eller noe, da jeg bodde i Oslo.

Selv om min kollega, fra Rimi Munkelia, Terje Sjølie, (nazisten og drapsmannen), var på 'blåbussen', en nazi-buss vel, sa vår butikksjef, Leif Jørgensen.


Men men.

Jeg har jo også en fotball-blogg, selv om den ikke er på langt nær så populær, som johncons-blogg:



Så jeg kan sikkert prøve å tippe på tabellen.

Jeg trenger penger til noen domenenavn og, som jeg har tenkt å kjøpe, så det er sikkert greit.

Men en ting først, er dere noe politiske, hos Ultras 1912?


Jeg leste at det kunne være ekstremister, i Ultras-klubbene.

Og enda en ting.

Hørte du Lars Bohinen, og en annen, diskutere norsk fotball, så sa de at en trønder-ultras gruppe, 'ødela for fotballen'.


Hva mente de med det?

(Det var da de snakka om 'negere' osv., noe som ble stort slått opp, i nettavisene ihvertfall, for et par uker siden).

Mvh.


Erik Ribsskog




2010/11/10 Ultras 1912 <post@ultras1912.no>


Hei Erik, det er reflekterte spørsmål du stiller, og om det er greit
for deg vil jeg gjerne ta dem med i artikkelen også. Det kan jo være
det er flere der ute som lurer på det samme.



At du ikke følger med på norsk fotball er ikke så farlig,
tabelltipset er mer eller mindre gjetting og synsing uansett om man
er "ekspert" eller en folkelig enkeltperson.



Ultras er en definisjon på de som gir absolutt alt på kamp, som
synger, hopper og flagger selv om de kanskje har en dårlig dag eller
er slitne. Og, de synger, hopper og flagger selv om laget taper og
alle andre er demotiverte. Ultraskulturen er – som du sier –
inspirert av italiensk tribunekultur. Når man inspireres av noen kan
man også velge ut hvilke elementer man ønsker å ta med seg videre.



Hooligans og casuals er begreper for menneskene som får sine kick ut
av å sloss med likesinnede, eller bare lage bråk. Mange av disse er
nok også fotballinteresserte, men ultraskulturen distanserer seg fra
dette med slossingen. Selvsagt finnes det enkelte som blander
kortene, men dette er ikke noe stort problem i Norge.



Kan jeg, i løpet av neste uke, sende deg hvilke lag som deltar i
eliteserien 2011, også bare setter du dem i en ca-ca rekkefølge?



Takk for hjelpen, når vi har tabellen fra deg skal jeg sende over
pengene.



Jeg har også lest en del på bloggen din, vil du ha en lenke til den
fra tabelltipset når det er ferdig?



Peder



en 10.11.10 20.49, skrev Erik Ribsskog:
Hei,



jeg følger ikke så mye med på norsk fotball, dessverre.




Jeg tror at Rosenborg nok vil havne høyt.



Og Molde vil nok nok være en spennende 'joker' nå som de har
Solskjær som trener og flere Røkke-millioner.




Jeg forstår egentlig ikke hva dette med Ultras er.




Jeg vet at de har Ultras i Lillestrøm også.




(Ultras felt C vel).



Men hva egentlig Ultras er, det vet jeg ikke.




Men det er noe nytt som har kommet de siste årene, i norsk
fotball, skjønner jeg.



Fra Italia, stemmer det?



Jeg har en blogg, som heter johncons-blogg, (og også en
fotball-blogg).



Kanskje leserne av johncons-blogg er nysgjerrige på hva dette
med Ultras egentlig er.




Hvorfor kan dere ikke bare synge, slik som f.eks. Klanen til
Vålerenga?




Er dere slik som de såkalte 'casuals', fra avisene, at dere
møter gjenger fra Bergen osv., og slåss med de?




Hva er forskjellen mellom Ultras og Hooligans?



Hvem/hva brakte Ultras til Norge?




Mvh.



Erik Ribsskog






2010/11/10 Ultras 1912 <post@ultras1912.no>

Hei Erik



I forkant av tippeligaen 2010 er det mange som setter seg
ned og tipper hvordan tabellen ser ut når sesongen er over.
Som supportere ønsker vi også å gjøre det, men vi ønsker
ikke tips fra disse såkalte ekspertene.



Vi lurer derfor på om du kunne tenke deg å sette opp
tippeligaen slik du tror den ender i 2011. Det handler bare
om å sette lagene i en viss rekkefølge, og kort begrunne
hvorfor et lag blir seriemester, og hvorfor de som rykker
ned gjør det dårlig.



Vi er supportere av yrke og har derfor ikke mye penger, men
om du har en bank- eller paypalkonto skal du få 200,- kr for
jobben.



Tabelltipsene vi samler inn vil komme i en artikkel på
Ultras1912.no, vår hjemmeside.



Ta kontakt hvis dette er interessant for deg.



Morten, Peder og Janne




















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter