Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 6. desember 2010

Jeg sendte en oppdatering til Politiet i Drammen




Gmail - Oppdatering/Fwd: Anmeldelse/Fwd: Arbeidssak mot min far Arne Mogan Olsen










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Oppdatering/Fwd: Anmeldelse/Fwd: Arbeidssak mot min far Arne Mogan Olsen











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Dec 6, 2010 at 8:00 PM




To:
post.sondre.buskerud@politiet.no


Cc:
epost@nito.no, bjorn.kolby@lo.no






Jeg ble også satt til å passe på min døve kusine Lene, i en ferie, mens hennes foreldre var på Rhodos, sammen med min farmor og farfar.

Dette var mens faren min bodde nede hos Haldis Humblen.


Dette var mens jeg bodde i Hellinga 7B, hvor jeg flytta fra, til Leirfaret 4B, før jeg fylte 11 år.

Så dette var mens jeg var 9-10 år.

Så måtte jeg jobbe som døve-barnepasser, i en drøy uke vel, uten betaling.


Så det vil jeg si var barnearbeid.

Og omsorgssvikt, siden det ikke var noen voksne der.

Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/12/5
Subject: Anmeldelse/Fwd: Arbeidssak mot min far Arne Mogan Olsen

To: post.sondre.buskerud@politiet.no


Det her kan kanskje anmeldes for barnearbeid også?

Med hilsen

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/12/5
Subject: Arbeidssak mot min far Arne Mogan Olsen
To: bjorn.kolby@lo.no
Cc: epost@nito.no



Hei,


mens jeg driver med arbeidssaker, så har jeg også en arbeidssak, mot min far, Arne Mogan Olsen.

Han tvang meg, til å være som en slags støttekontakt, for min fetter, Ove Olsen, som ville plukke jordbær, hos familien Sand fra Sand, selv om han var fra Son.


Så da måtte jeg bli med han i jordbæråkeren, (enda jeg var lei, siden jeg plukka mye jordbær, sommeren før), for å støtte fetteren min Ove, som var fra Follo.

(Dette var i Nordre Vestfold).


Og dette var støttekontakt-jobb, 24 timer i døgnet, i en eller to uker.

For jeg måtte bo på samme rom som Ove, hos vår farmor, mens plukkinga varte.

Jeg fikk ikke lov å bo hjemme på Bergeråsen, i Leirfaret 4B.


Og dette var noe faren min tvang meg til å gjøre.

Så dette var ulønnet slavearbeid, vil jeg si, når jeg var støttekontakt, for Ove.

Dette var vel sommeren etter 9. klasse, og det var nok sommeren 1986 da.


Familien Sand fra Sand har kanskje regnskapene enda, som viser at Ove og jeg plukket jordbær.

De husker kanskje hvordan det var og, for jeg var ikke motivert den sommeren, og det var også mye mindre bær å plukke, og mye mer jordbærkasting, i åkeren.


Så dette var kanskje et slags b-lag, når det gjaldt jordbærplukkere?

Tremenningen min, Øystein Andersen, (som jeg ikke kjente da), var ihvertfall fæl til å kaste bær i åkeren, husker jeg.


Men han var kanskje litt bortskjemt og umoden.

Han var kamerat av min kamerat, Kjetil Holshagen, fra Bergeråsen, som også var i åkeren, den sommeren, enda han vel oftest jobba for Aass bryggeri, hvor mora hans jobba, med å stable tomflasker.


Noe sånt.

Jeg sender om dette og, siden jeg sender om masse andre arbeidssaker.

Selv om dere er som Tause Birgitte, og ikke svarer.

Erik Ribsskog











Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter