Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 12. desember 2010

Jeg sendte en oppdatering til Politiet i Steinkjer




Gmail - Oppdatering/Fwd: Skjerpings!










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Oppdatering/Fwd: Skjerpings!











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sun, Dec 12, 2010 at 7:22 PM




To:
post.nord-trondelag@politiet.no








---------- Forwarded message ----------
From: Tantor Andersen <tantor.andersen@gmail.com>

Date: 2010/12/7
Subject: Skjerpings!
To: eribsskog <eribsskog@gmail.com>


Her må det nok litt skjerpings til, Ribsskog.
Det er én ting å ha en psykose med dertil hørende virkelighetsforstyrrelse. Dette kan du jo ikke noe for, så det må vi kunne godta.

Det som derimot ikke er ok, er måten du prøver å legge urimelige premisser for andre, samtidig som du selv blåser i de samme premissene. Du har åpenbart en fullgod forståelse for hva som er god kutyme, men mangler bare gangsynet til å selv følge det.

F.eks. lov og rett. Du anmelder i hytt og pine for det ene og det andre, og krever hevd på de merkeligste ting, noe som gjør det åpenbart at du aldri kan ha satt deg inn i de gjeldende lover og regler for hva du skriver om. Dermed gjør du deg til latter hver gang. Det er jo morsomt et par ganger, men etterhvert blir dine lesere sittende med hoderystende medfølelse.

I tillegg har vi dette med at du krever at alle skal skrive til deg innenfor kontortid. Ikke bare skriver du tilbake til dem til alle døgnets tider, men du lever åpenbart i den villfarelsen at alle følger din idé om hva som er gjengs kontortid. Det fungerer ofte ikke slik i det 21. århundre.

Du faller dessuten i din egen felle når du i en post skriver at du synes det er viktig å skille mellom business and pleasure, for deretter å blande sammen nettopp de to tingene, i det du tar en henvendelse fra en privatperson som en offisiell henvendelse fra vedkommendes arbeidsgiver. Facebook har riktignok en del bedriftsprofiler, men det er i høyeste grad et personlig nettverk, og det meste av det som skjer der er mellom enkeltindivider/privatpersoner, noe du burde ha i bakhodet.


Til slutt et velment råd: slutt å være usaklig. I alle eposter og jobbsøknader jeg har lest, så blander du inn ting som er saken fullstendig uvedkommende. Det er ikke rart du ikke får jobber eller har problemer med å bli tatt alvorlig, så lenge du blander inn all slags tant og fjas. At Stein Erik Hagen er en Forbes-milliardær har f.eks. ingenting med hvorvidt du er skikket for en buttikkjobb å gjøre.


Tantor









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter