Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 22. desember 2010

Man kan se at tante Ellen også har hatt kunstutstilling, i Larvik, i 2007, på Fritzøe Brygge, (det er et sånt 'Rimi-Hagen-sted' nesten det, tror jeg)

tante ellen kunstutstilling

http://www.op.no/kultur/article3106195.ece

PS.

En av min onkel Martin Ribsskog, sine kamerater, i Kvelde, fra da jeg jobba på gården til Grete Ingebrigtsen, i 2005, han het Trond, og pleide å være mye hos Thor, som leide ei hytte på gården.

Og han Trond, (som var der et par ganger, og drakk, hos han Thor, samtidig med at onkelen min, Martin, også hadde dratt meg med, til han Thor Borgersen).

Han Trond, han jobba som dørvakt, på utestedet Fritz, på Fritzøe Brygge, (hvor tante Ellen hadde kunstutstilling).

Han Trond han spurte meg også en gang, om jeg ville være med ut i båten, på Farris vel, med Martin osv.

(Som fikk låne båten til Trond).

Men det gadd jeg ikke, jeg var jo på den gården som flyktning, så jeg fikk nesten prøve å markere det litt og, etter den her flyinga, ned til han Thor, fra onkel Martin, noe han midt i arbeidet plutselig kunne finne på, å dra meg med bort til han naboen, kirkegraveren Thor da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Tante Ellen kaller seg Ellen Savoldelli-Ribsskog.

Men det blir vel litt rart, med bindestrek, i det etternavnet.

Savoldelli, det er et navn hun har etter sin eksmann, Reto Savoldelli, i Sveits.

Så hvorfor hun bruker det navnet enda, (nå som hun har vært skilt, siden 80-tallet vel), det vet jeg ikke.

Men mora mi, Karen Ribsskog, het jo Karen Olsen, i et par år, etter at hu skilte seg fra min far, Arne Mogan Olsen, så.

Men hu kalte seg aldri Karen Olsen-Ribsskog, såvidt jeg veit.

Men men.

Så det var vel litt spesielt, vil jeg si.

Men men, det kan være at det er jeg som er dum og.

Det er mulig.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 3.

Hvorfor jeg synes at 'Fritzøe Brygge' virker som et 'Rimi-Hagen-sted'?

Det er for det første fordi at jeg tror at det ligger ganske nærme den herregården, som Rimi-Hagen og Mille Marie Treschow, har ved Langestrand, eller Raet, eller hva den delen av Larvik heter.

(Ut mot Nevlunghavn der, fra Larvik Sentrum da).

Og også fordi at en stor industrikjempe, i Larvik-området, (som eier mye av skogen), pleide å hete, (hvis de ikke heter det enda), Treschow-Fritzøe.

(Dette lærte vi blant annet om, i samfunns og næringslære-timene, i 2. klasse, på Sande Videregående, husker jeg, skoleåret 1987/88.

Men da klarte jeg å svare riktig, på spørsmålet fra læreren, til klassen, om hvem den skogeieren var.

(Som jeg også lurer på om er den skogeieren, som eier skogen, som grenser til den gården Løvås, hvor jeg ble forsøkt myrdet, i 2005.

Så det er kanskje mulig at Rimi-Hagen stod bak det mordforsøket mot meg, i 2005.

For jeg overhørte det, at de som kom på den gården for å drepe meg.

At de gikk gjennom tinga mine, og ropte ut, at de hadde funnet et brev fra Rimi-Hagen der.

('Det er til og med et brev fra Rimi-Hagen her', var det vel dem sa.

Det var gratulasjonsbrevet, fra da jeg vant Rimi Gullårer, som butikksjef, for Rimi Langhus, for 2. halvår, i 2001)).

Fordi at da jeg bodde hos mora mi, i Larvik, på 70-tallet, så husker jeg at vi, (min mor Karen Ribsskog, min stefar Arne Thomassen, min søster Pia Ribsskog og meg selv), kjørte opp til noe galleri-greier, eller noe, en gang, oppå en høyde der, ved det Raet da.

Og jeg husker også at stefaren min da, Arne Thomassen, han begynte da å prate om Treschow og Fritzøe da, og at det var et kjent/stort/rikt firma, mens vi kjørte langs den elva, som går mellom Farris og Larvikfjorden vel, (som jeg så på Wikipedia nå, at heter Farriselva), husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se).

Og da ser man at Treschow og Fritzøe-familiene samarbeidet.

Og Rimi-Hagen er jo gift med Mille Marie Treschow.

Så derfor forbinder jeg Fritzøe Brygge med Rimi-Hagen.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 4.

Det Raet, i Larvik, det er visst det samme som Bøkeskogen nesten, (som ble skjenket som friområde, av Fritzøe-familien):

http://no.wikipedia.org/wiki/B%C3%B8keskogen_(Larvik)

PS 5.

Og oppå det Raet, det er også der, som fotballaget Larvik Turn, spiller sine hjemmekamper, på Louisenlund Stadion.

(Men jeg holdt mest med Fram Larvik, og spilte faktisk en kamp for de, som holder til ned mot Vestfoldbanen og Larvikfjorden da, på Fram Stadion).

Så sånn var det.

PS 6.

Det er noe rart med det Raet også.

En gang, som vi besøkte bestemor Ingeborg i Larvik, rundt 2001 eller 2002 kanskje.

(Hvis det ikke var onkel Martin, i Kvelde, som vi besøkte).

Så ville søstera mi Pia Ribsskog, absolutt at vi skulle dra til Bøkeskogen.

Så kjørte jeg innom Bøkeskogen.

Og da begynte høytalerannlegget, på Louisenlund Stadion, å spille høye bil-racer-lyder.

Uten at det var noen folk der.

Og det tror jeg at kan ha vært søstera mi, og Illuminati/djeverdyrkerne(?) sin 'mobbings' av meg.

Siden jeg hadde kjørt litt rundt, for å orientere meg, ved Gurvika, i Nevlunghavn, sommeren 2002 vel.

På bestemor Ingeborgs runde fødselsdag.

Og da, så begynte søstera mi Pia Ribsskog, å skrike i bilen, om hvorfor jeg kjørte rundt der.

Men jeg hadde jo ikke da vært på Gurvika, siden fem år tidligere, på min mormors forrige runde fødselsdag, i 1997.

Og da tok vi jo tog til Larvik, og taxi fra Larvik til Nevlunghavn, med min mor, Karen Ribsskog, som spanderte taxien og hotell i Nevlunghavn havn da.

Så jeg var ikke så kjent, i Nevlunghavn, at jeg huska hvor parkeringsplassen, til Gurvika var.

(Jeg hadde vel kanskje mer lyst til å parkere, der de 'normale' folka parkerte.

Men jeg måtte gi meg for søstera mi, og heller parkere der hvor de 'mongolide' folka parkerte da.

Jeg vil vel kanskje markere det, at vi ikke var der, fordi at noen i familien var 'mongo' da.

Men men).

Så jeg kjørte litt forbi innkjørselen til Gurvika der, for å se da.

(For jeg syntes ikke at det var naturlig for meg, å bare kjøre rett ned der).

Og da begynte søstera mi, Pia Ribsskog, å skrike inne i bilen.

Så hu er helt sånn motbydelig i oppførselen sin, noen ganger, vil jeg si.

Og jeg hadde en kamerat, Glenn Hesler, som var så glad i hasj.

Og vi var jo en kunstnerfamilie, som min mormor sa noen ganger.

Så søstera mi, Pia Ribsskog, hu fikk tak i hasj.

Og Glenn ville at jeg skulle skaffe til han, gjennom søstera mi.

Så det lå fem gram hasj i hanskerommet på den leiebilen, fra søstera mi, til Glenn Hesler, som jeg hadde lagt ut pengene for, og gitt til søstera mi.

Men den hasjen ble borte på den reisen.

Og jeg mener å huske at søstra mi, Pia Ribsskog, spurte om bilnøkkelene.

Så jeg lurer på om søstera mi og tante Ellen, er i noe Illuminati, for eksempel sammen med Rimi-Hagen?

Hvem vet.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 7.

Jeg tror at Larvik Turn må være 'kortskallene' da, som bor ved elva og i innlandet kanskje.

Og også er Fram for 'langskallene', som bor ved fjorden/sjøen/havet.

Er det sånn det fungerer?

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 8.

I Svelvik, (like ved Berger), hvor jeg er fra, så er det jo også et Ra, (som blir kalt sandtak, eller Storsand).

En endemorene, fra istiden.

Og hvis vi da sammenligner Svelvik, med Larvik.

Så blir Drammensfjorden, fra Svelvikstrømmen til Drammen, det blir som Farris, og er da altså egentlig nesten en slags innsjø.

Svelvikstrømmen, det blir som Farriselva, og er da altså en elv.

Mens Drammensfjorden, fra Drammensfjorden, til den munner ut i Oslofjorden, ved Berger og Rødtangen, det blir da den egentlige Drammensfjorden, vil jeg si.

Så sånn er nok muligens det.

Men jeg får tenke mer på det her.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 9.

Så dem kunne ha mudra ut Farriselva.

Og så hadde Farris blitt som en del av Larvikfjorden nesten.

Og så kunne dem ha bygd en by, innerst i Farris, på grensen mellom Vestfold og Telemark.

Så hadde det nesten blitt som en hovedstad, i Norge, vil jeg si.

Hvis dette hadde skjedd, (for mange år siden), på samme måte som at Svelvikstrømmen vel har blitt mudra opp, og Drammen har blitt bygget.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 10.

Her kan man se det, at hvis man hadde mudra opp den Farriselva.

Så hadde Kvelde blitt hovedstaden i Norge.

Og da hadde den gården Løvås, som jeg har hevd på, blitt mye verdt.

Det var en eng der, på den gården, som jeg lurer på om har vært noe gammelt hov, eller ting.

Så kanskje den gården var hovedstaden i Norge, i gamle dager.

Hvem vet.

PS 11.

Her er mer om dette:

kvelde hovedstad i norge

PS 12.

Men da må man kanskje også forrandre litt på Lågen.

Sånn at den går inn i Farris, istedet for å renne ut ved Halsen der.

Men men.

For å få det likt som i Drammen, mener jeg.

Men men, jeg bare tuller litt her, som min forfar, L.C. Nyholm, Hofjægermesteren, var det vel, som jeg mener at jeg har lest, at har drevet med noen lignende slags prosjekter, (som vel ikke ble gjennomført), i Danmark, for noen hundre år siden.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter