Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 5. desember 2010

Sånn her mener jeg at mitt slektskap med ØA må bli







Andre søskenbarn











Deg Arne Mogan Olsen Ågot Mogan Olsen Ingeborg Zachariassen (Mogan) Reidun Andersen (Zachariassen)


din far

hans mor

hennes søster

hennes datter


Øystein Andersen

hennes sønn

Viste denne profilen

Øystein Andersen







Tilbake til slektstreet




Født:
(Adoptert fra Korea)







Inviter Øystein til å bli med på familiesiden






Inviter



Bilder



Nærmeste familie



Kai Andersen

Hans far
Reidun Andersen (Zachariassen)

Hans mor









PS.

Det som var, var jo at to gutter i klassen min.

Det var Karl Frederik Fallan.

Og enten Ulf Havmo eller Espen Melheim.

(Alle Nedre-folk, (på byggefeltet Bergeråsen), Havmo og Melheim bodde i Havnehagen.

Og Fallan bodde i Ulvikveien).

Dem dro meg med, for å plukke jordbær, en sommer, hos familien Sand, på Sand.

Men, jeg skjønte at familien min ikke likte det så særlig.

Men dette her var noe Nedre-greier, og noe greier som hadde med klassen min å gjøre, mente jeg.

Siden de to gutta som dro meg med dit, begge gikk i klassen min, og begge bodde på den samme delen av Bergeråsen, (nemlig Nedre felt), som meg.

Så dette var ikke det noe Sand-greier.

Men dette var noe Bergeråsen-greier, for meg.

Og noe med klassen min.

For jeg bodde jo på Bergeråsen og ikke på Sand.

Men men.

Men familien min hadde jo snekkerverksted på Sand.

Og jeg trengte vel egentlig ikke pengene, fra jordbærplukkinga.

For jeg fikk penger av faren min, omtrent så ofte jeg ville, til mat, eller 'mat', (les potetgull og cola osv).

Jeg bodde aleine, og kunne bruke mat-pengene på hva jeg ville.

Og det hendte aldri at faren min ikke ga meg en hundrelapp, når jeg spurte om penger til mat.

Det skjedde 2-3 ganger i uka, at jeg fikk en hundrelapp til mat, på 80-tallet.

Selv om jeg oftest spiste middag hos Ågot.

Så Ågot fikk også penger av faren min til mat, (for meg).

Men men.

Men hverken Ågot eller faren min, har nok likt det, at jeg plukka jordbær for familien Sand.

(Av en eller annen grunn, som jeg ikke skjønte.

For jeg hadde jo bodd hos mora mi i Larvik, fram til jeg ble ni år.

Men men).

Jeg lurer på om faren min er djeveldyrker.

Han prata om midgardsormen og fenrisulven en gang.

Og han tror ikke på gud.

Kanskje han er sjamanist?

Hva vet jeg.

Og Ågot var kristen, men hu prata altså om svarteboka, en gang.

Jeg var ikke kristen, men jeg prata aldri om svarteboka heller.

Jeg er ikke religiøs, for å si det sånn.

Men jeg tror ikke på midtgardsormen heller, for å si det sånn.

Eller djevelen.

Jeg er vel ateist.

Men men.

Men hu Live Bruserud, som er tremenningen min, på en gård i Sande, hvor dem hadde jordbær, på 70/80-tallet, (ihvertfall hvis jeg husker riktig).

Hu så jo ut som ei 'heks' nesten syntes jeg, på Facebook-bildet.

(Hvis man ser i den forrige bloggposten).

Så slekta til Ågot er kanskje djeveldyrkere, tenker jeg nå.

Inkludert faren min kanskje.

Men så har vi min fars stedatter Christell.

Er hun også djeveldyrker?

Hun har en halvbror på Vestlandet, Bjørn Humblen, som er nyutmeldt av Johanitterordenen.

Hm.

Men jeg husker det, at da et TV-program av Black Adder ble sendt.

Et spesielt program, hvor Edmund fikk hjelp av mora si og en dame, som var hekser.

Så gjorde søstera mi og Ågot seg til, og lagde pizza eller noe, den kvelden.

Og så gåtefulle ut.

Så de visste kanskje hva programmet handlet om, og ville fortelle meg at de var hekser.

Var det sånn det var.

Det var det kanskje.

Kanskje onkel Håkon også er djeveldyrker?

Det var han som prata så rart om matvarelogoer og Stabburet Ketchup osv., når jeg var snørris.

Og som sa at vi måtte lage pustehull, i syltetøyglassene, som vi ble sendt for å fange humler i, på jordet til Lersbryggen.

Og mora mi sa at hu skjønte nyhetene på samisk.

Så hu var kanskje også sjamanist?

Dette er nok de svarte, i jing og jang.

Mens han Bjørn Humblen var i Johanitterordenen, altså de hvite i jing og jang.

Men men.

Så har familien min sendt inn Iron Maiden-fan, og vel kanskje djeveldyrker/illuminist da, Øystein Andersen, adoptert fra Korea.

Gjennom å lure meg med i jordbæråkeren til familien Sand, en andre sommer.

For jeg måtte være en slags 'støttekontakt', for fetteren min, Ove Olsen, den sommeren, da han ville plukke jordbær, på Sand, enda han var fra Son.

Og da har kanskje Kjetil Holshagen vært med på dette.

Ihvertfall var Øystein Andersen i den samme åkeren, til familien Sand, det året.

Så ble Øystein nesten som en klegg på meg, på Bergeråsen.

Og i skoleåret 1987/88, så sneipa han en røyk, i hånda mi.

Så jeg har arr enda.

Og jeg boikotta han i et halv år.

Og heiv ut søstera mi og Kjetil Holshagen, (som satt og så på det her), fra leiligheten 'min', (som jeg bodde aleine i), i Leirfaret 4B.

Så her har vi djeveldyrkere, som tuller med meg, er jeg overbevist om.

Så de prøver nok å få kverka meg, på forskjellige snedige måter.

Så sånn er nok det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Så grunnen til at familien min, lot meg bo alene, og ha gamle klær og være uklippet og tynn, osv.

Det er nok for å få kverket meg.

Ved hjelp av f.eks. fascister.

Sånn at jeg så ut som en som facsister hater.

Er f.eks. folk som Espen Melheim, Annika Horten, Anne Uglum, Christell Humblen, Karl Frederik Fallan, osv.

Er noen av de fascister tro?

For jeg kan jo finne et bilde av meg selv som guttunge, som led av omsorgssvikt, fra djeveldyrkerne og de andre i familien min.

Jeg ser vel her, som 13-åring, ut som et lett bytte for fascister og andre?

Her er mer om hvordan jeg så ut, rundt den tida, som jeg plukka jordbær for familien Sand:

nevlunghavn19833 (1)

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter