Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

Monday, 3 May 2010

Hun Camilla Skriung, hun er fra Svelvik. Hun var venninne av søstra mi og Cecilie Hyde. De forlot en fest, på Grønland, i 1989, og la seg på fortauet

camilla svendsen skriung

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3634323.ece

Jeg sendte en ny e-post til Bjørn Humblen




Google Mail - Angående johanitterordenen










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Angående johanitterordenen











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, May 3, 2010 at 9:36 PM




To:
"bjorn.humblen" <bjorn.humblen@online.no>






Hei,

ja, jeg lurte på om mitt medlemskap i statskirken kunne ha noe med at jeg ble tullet med av Jehovas Vitner eller dere i Johanitterordenen.

Så jeg har meldt meg ut av statskirken, for sikkerhets skyld, tidligere iår.


Altså, flertallet av Norges befolkning, er jo i statskirken, men hvis du ser på undersøkelser, så ser man at flertallet av Norges befolkning, ikke er kristne.

Så jeg synes ikke dere skal tulle med folk på sykehusene f.eks.


Jeg tar det som en trussel det du skriver der.

Jeg ble tullet med på Aker Sykehus, i 1996, da jeg skulle operere kneet, og blir tullet med av leger i Norge og England.

Jeg vet at Johanitterordenen også kalles Hospitalordenen.


Og jeg har hørt at de satt i nye vinduer, på Sentralsykehuset i Akershus, (min tremenning Øystein Andersen og hans kamerat Glenn Hesler sa dette), fordi så mange kastet seg ut av vinduene.


Så spurte jeg hvorfor de kastet seg ut, så svarte de ikke.

Min farfar Øivind Olsen, fortalte meg også at han ikke stolte på leger.

Så denne tullingen deres, med folk på sykehusene, den har jeg ikke sansen for.


Jeg tror dere korsfarere tuller med norske, og at det er agendaen deres.

At dere tuller med folk som ikke tror på gud.

Så dette synes jeg ikke noe om.


Dere får smitte hverandre med sykdommer, men hold dere unna folk som ikke liker det sinnsyke greiene deres.

Hils Nadine og slutt å ødelegg vannsenger!


Hvorfor meldte du deg ut av denne ordenen da forresten, er det som en bokklubb omtrent, denne Johanitterordenen, sånn at man bare kan melde seg inn og ut i hytt og pine?

Jeg må ha hørt feil igår da, på telefonen, jeg synes du sa du ville sende attest på utmelding fra Johanitterordenen.


Men jeg mener å huske at du spurte meg, om jeg ville at du skulle sende meg attest på at du hadde meldt deg ut av denne ordenen.

Det er ihvertfall sånn jeg husker det, og det var også det jeg skrev igår, på min blogg, om dette.


Hva skjedde med Haldis da?

Hva skjedde egentlig den gangen hun løp gjennom døra?

Mvh.

Erik Ribsskog


2010/5/3 bjorn.humblen <bjorn.humblen@online.no>



Kjære Erik,


Jeg har meldt meg ut av ordenen, men jeg har ikke
sagt at jeg ville gi deg (eller noen andre) attest for det. Jeg er fremdeles
bundet av troen og ridderskapets prinsipper. Riktignok er det religionsfrihet i
Norge, men ateisme er ingen religion. Staten Norges religion er den
evangelisk-lutherske trosretning i følge Kongeriket Norge's grunnlov. Det norske
flagg er et kristent korsfarerbanner med et blått kors i midten. Om du
er døpt og norsk statsborger eller medlem av Den norske Kirke, så er
du en kristen og har Jesus Kristus som din rette herre og konge enten du
vil eller ikke. Spesielt om du også er konfirmert (bekreftet) i troen etter
din egen frie vilje når du var gammel nok. Mht. sykdom så står
det i 2. Mosebok, k. 15, v. 26; "...og han sa: Dersom du hører på
Herren din Guds røst, og gjør det som er rett i hans øyne, og gir akt på hans
bud, og holder alle hans forskrifter, da vil jeg ikke legge på deg noen av
de sykdommer som jeg la på egypterne; for jeg er Herren, din
lege." Herren lede deg på de rette stier, for sitt hellige navns skyld.
Amen.


Mvh - Bjørn H.


----- Original Message -----



Sent: Monday, May 03, 2010 9:12 PM

Subject: Re: Angående
johanitterordenen


Hei,


jeg mener du sa at du hadde meldt deg ut av johanitterordenen, da jeg
ringte igår.



(Det skrev jeg også i referatet jeg sendte deg).


Og nå forrandrer du på det du sier, og skal ha det til at jeg ikke er
'i lodd'.


Jeg er som sagt ateist, og det er religionsfrihet i Norge, så jeg
gjør som jeg vil, angående religion.


Det var nok et annet par, som lagde hull i vannsenga da.


Det var samme helg som din onkel Jarle Karsten Humblen, var i
middagsselskap, hos min far og Haldis, i Rødgata, på Gulskogen.



Det er nå ikke klart for meg, om du er medlem av Johanitterordenen, eller
ikke.



Men jeg ser på det sånn, at du prøver å tåkelegge om dette.


Jeg skjønner at Viggo begynte å trene, hvorfor ville Haldis løpe
innendørs?



Du sa hun løp gjennom en dør.



Hvorfor ville hun løpe innendørs, det var vel ikke joggebane der.


Eller har dere joggebane innendørs i Bergen?


Med hilsen


Erik Ribsskog





2010/5/3 bjorn.humblen <bjorn.humblen@online.no>



Hei igjen Erik,


Det holder nå. Jeg har aldri lagt i vannseng i
Bergeråsen, og har ikke snakket om attester etter det jeg vet.
Ellers har jeg ikke tenkt å spekulere i faktum. Slik du skriver virker det
jo som du ikke er helt i lodd. Prøv å gå i kirken. Det skal
hjelpe.



Mvh - Bjørn H.



----- Original Message -----






Sent: Monday, May 03, 2010 7:06
PM

Subject: Re: Angående
johanitterordenen


Hei,


ja, jeg er atteist jeg da.



Hvis du ikke kjenner meg, så vet du vel ikke om jeg overdriver, eller
ikke.



Du sier at familiene våre ikke har felles blodsbånd, og det er
sant.


Men min far er jo partner med Christell, (din halvsøster), sin
mor, Haldis Humblen, siden 1980.



Så det blir som ekteskap å regne det, i vår moderne tidsalder.


Jeg synes du lo litt og, når jeg nevnte jeg var forfulgt av
'mafian'.



Hva er denne Johanitterordenen egentlig, jeg synes jeg burde bli
opplyst om medlemskap, når broren til min fars stedatter, er medlem i noe
sånn korsfarer-greier.



Din far bestemte vel i huset til Haldis, på Bergeråsen, også etter at
de ble skilt.


Jeg husker at vi i huset der ble enige om at jeg skulle være som
broren til Christell, i 1980 vel.


Og da skulle vi dele noen single-plater, jeg og Christell, som
Haldis fant på loftet.


Men det sa faren din, etterpå, at det fikk vi ikke lov til.


Så faren din gjorde om på den avtalen, som jeg og Christell
gjorde.


Så jeg tror ikke på herren, men det er tydelig at faren din var
herre i huset til Haldis.



Jeg har hørt det sånn, at Haldis ble kasta ut av vinduet.


Jeg har også hørt det, at Viggo begynte å trene, for å forsvare
Haldis, mot sin eksmann.



Jeg husker også det, at Haldis fikk sammenbrudd, etter å ha vært på
noe business-kurs, på Vestlandet, og møtte noen i slekta til faren din
vel, tilfeldig, etter å ha fortalte om masse personlige ting, i noe slags
personlig utvikling-kurs.



Så jeg er litt skeptisk til den her Johanitterordenen, må jeg
innrømme.



Du ville sende meg attest, på at du har meldt deg ut, sa du.


Hva driver dere med i Johanitterordenen, har du dårlig
samvittighet, for å ha gjort noe galt mot meg, er det derfor du snakker om
å sende attest?



Det var ikke du og ekskona di, som lå i vannsenga mi, på Bergeråsen,
(jeg bodde jo alene fra jeg var ni år), da det var familieselskap i det
nedlagte bedehuset, i Rødgata, på Gulskogen, og det gikk hull i
vannsenga?


Igjen takk for svar!


Mvh.

Erik Ribsskog




2010/5/3 bjorn.humblen <bjorn.humblen@online.no>



Hei Erik,


Takk for hyggelig prat. Bare ett par
presiseringer; Min onkel heter Jarle Karsten ikke Jan K. Han drev
butikken i Bergen sammen med sin 2. kone Turid. Jeg har nok bare truffet
Pia i Havnehagen og i Drammen, men mener hun har vært
med Christell til Bergen. Har pratet ofte med din far Arne, men kan ikke
huske å ha truffet deg før. Det må i så fall ha vært
når du var liten. Christell er ikke medlem av
Johanitterordenen etter det jeg vet. Strengt tatt har ikke vi noe å
gjøre i din families slektstre siden vi ikke har felles
blodsbånd, men familiene kjenner jo hverandre. Nadine er min
fraskilte kone. Hun har hilst på Arne og Pia, men ikke på deg.


Søren Snoghøy er ikke ansvarlig for at
Haldis skadet og ble delvis lam i armen. Har ikke hørt at Haldis har ble
hevet ut av et vindu noen gang, men hun løp i en glassdør
og ble skåret opp da hun knuste denne med armen. Det er
riktig at min far var en på mange måter intelligent, kultivert og
dannet mann, noe han kanskje utviklet til fulle da han var Norges
vise-konsul på Madagaskar. J
eg var ikke
med dit og Christell var jo ikke født da, så det var bare Haldis og
guttene som dro med ham. Man hadde ikke slaver på Madagaskar den gang,
men de kan ha hatt tjenere. Haldis var hjemmeværende og min
far arbeidet ellers for Øst-Afrikalinjen.


Ellers har jeg sett litt på linkene dine og
jeg tror du overdriver med hensyn til interessen for Christell og hennes
familie. Ikke tror jeg mafiaen er etter deg heller. Slapp av, nyt
livet og tjen Herren din Gud med glede.


Mvh - Bjørn H.





----- Original Message -----



Sent: Saturday, May 01, 2010
10:13 PM

Subject: Angående
johanitterordenen


Hei,


takk for telefonsamtale nå.


Du sa du var sønn av Oddbjørn Humblen og halvbror til
Christell Humblen.


Du sa du kjente min søster Pia godt, at hun hadde vært med
Christell til Hordaland osv.


Du sa du hadde meldt deg ut av johanitterordenen, og
Taikwondo-klubben i Knarvik, og flyttet til byen.



Jeg sa at jeg hadde aldri møtt faren din, for det var litt rare
familieforhold hos oss.



Christell og hennes mor Haldis, og min far Arne Mogan Olsen, og
Jan og Viggo Snoghøj og min søster Pia, bodde nede hos Haldis i
Havnehagen, mens jeg bodde for meg selv i Hellinga og Leirfaret, fra
jeg var ni til jeg var 18 år.


Så sånn var det.



Jeg fortalte deg at jeg hadde overhørt at jeg var forfulgt av noe
'mafian' og hadde flytta til Liverpool.



Du fortalte at du sist traff søstra mi i bryllupet til Christell
for en drøyt år siden vel.



Du sa at du hadde en onkel som het Jan Karsten Humblen, og som
kunne være han som jeg traff, i middagsselskap på Gulskogen, i 1989,
som drev butikk i Bergen, og som pleide å dra til Newcastle med Color
Line, eller et annet selskap.


Han hadde vært sammen med to blonde damer, en stor og en
tynn, Sigrid og en annen, ny nå.



Jeg har link til slektsforskinga her:






Og her er artikkelen om at du er med i johanitterordenen:






Er Christell også med i Johanitterorden forresten?


Jeg synes dere burde si fra om sånt, sånn at folk ikke får
sjokk, når man finner at folk i slekta er med i ordener man aldri har
hørt om.



Men men.



Hun Nadine Humblen, hun prøvde jeg å kontakte på Facebook, er det
søstra di da eller?



Mer da.



Jo, var det Søren Snoghøj som kasta Haldis, mora til Christell,
ut av vinduet sånn at hu ble lam i armen.


Det var vel ikke faren din, han virka for sivilisert til det,
synes jeg, siden han var havnefogd og medlem i Rotary i Aalesund Øst
osv.



Og han jobba vel også i Madagaskar?

Bodde ikke Christell
og Jan og Viggo og Haldis i Madagaskar, under oppveksten?



Hadde dere slaver, (for å tulle litt :)?



Sorry at jeg forstyrrer så mye under helgefreden, og takk for
svar på spørsmål om slektsforskning mm.



Mvh.

Erik
Ribsskog











Jeg sendte en ny e-post til Bjørn Ribsskog, om at min halvbrors stemor, Mette Holter, har vært i Ancona-mafiafamillien, i USA




Google Mail - Oppdatering igjen/Fwd: Slektsforskning










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Oppdatering igjen/Fwd: Slektsforskning











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, May 3, 2010 at 8:40 PM




To:
bribsskog@gmail.com






Hei,

jeg driver å rydder og sånn her, så jeg kommer på ting innmellom.

Min halvbror, Axel Thomassen, har jo samme mor som meg.

Han som er kokk, født i 1978, som det står om i slektsforskningen din og.


Min mor, Karen Ribsskog, hun gikk jo for å være sinnsyk, eller noe sånt.

(Jeg har prøvd å få papirene hennes, fra Sykehuset i Vestfold, men jeg har ikke fått de enda, så jeg vet ikke nøyaktig hva som feilte henne).


Men, hun mistet foreldreretten, til søstra og broren min, i 1983, tror jeg det var.

(Jeg bodde allerede hos faren min, siden 1979.

Faren min bodde på Berger i Vestfold.

Mora mi bodde også der, men skilte seg, og flytta til Larvik, i 1973).


Hun traff Arne Thomassen, i Larvik.

Og han flytta til Oslo, på begynnelsen av 80-tallet, og ble sammen med Mette Holter, Parkveien.

Jeg leide et rom av dem, på Furuset, på begynnelsen av 90-tallet.


Og Mette Holter fortalte meg at hun hadde vært i mange år, (og hadde tre barn med, Bjørn, Kirsten og Erik Ancona), med en i Ancona mafia-familien, i USA.

Så det kan være de som forfølger meg.


Men min far sin stedatter sin bror, er i Johanitterordenen.

Og min tante Ellen er jo antroposof, (i Steiner-'bevegelsen').

Og min far sin bror Runar Olsen sin kone Inger Olsen, er i Jehovas Vitner.


Så det er så mye sånne sekter og mafia, i slekta og familien.

Men det er kanskje Ancona-mafiafamilien som tuller med meg da.

For Mette Holter fortalte meg blant annet, at hun ble såra.


For jeg flytta jo til Oslo, (fra Berger i Vestfold), høsten 1989, for å studere informasjonsbehandling, på Norges Høyskole for Informasjonsteknologi.

Og da syntes jeg, at jeg måtte ta opp kontakten, siden jeg hadde en halvbror i Oslo, Axel.


Og da besøkte jeg de innimellom, på Furuset, (faren vår hadde kjørt oss inn til dem i Parkveien og Vestre Haugen og, tidligere på 80-tallet, på helgebesøk).

Men jeg hadde gikk på en privat høyskole, så jeg problemer med økonomien.


Og jeg ville bo billigere.

Så jeg leide hos Arne Thomassen og Mette Holter, for 1000 kroner i måneden, skoleåret 1990/91, da jeg hadde et friår, for å spare opp penger, til andre året, på NHI.


Og Mette Holter, fortalte meg, at hun ble såret, av å se meg, for da kom hun på, at hun ikke var mammaen til Axel.

Så hun har nok noe personlig mot meg.

Og hun har jo vært gift med en i Ancona-mafiafamilien.


Så det kan være de som forfølger meg antagelig.

Så en liten advarsel mot de også, er vel kanskje på sin plass.

Jeg prøver å få rettighetene mine fra politiet, men har ikke lyktes foreløbig.


Bare for å ta med om dette og.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/5/3
Subject: Re: Slektsforskning
To: Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>


Hei,

bare hyggelig!

Jeg kom på noe mer.


Min tante Ellen Savoldelli, har nå flyttet tilbake til Norge, og er gift/forlovet med Didrik Beichmann, (etter en militær som holdt sløret til Kong Olav, under hans kroning, eller noe).


Men jeg har ingen kontakt, etter at jeg ble forsøkt drept på min onkel Martins gård, i 2005, av et slags lag.

Jeg lurer på om det innen antroposofien er et innslag av taoisme.



Altså at de tenker på verden som svart - hvitt.

(Min tante Ellen er jo antroposof).

Også tenker de på mørkhårede som gode, og lyshårede som dårlige.

Også ble min fetter Joakim, (med mørkt hår), mongoloid.


Så passet ikke jeg med teorien deres, siden jeg ikke hadde mørkt hår.

Jeg husker Ellen prøvde å få Joakim til å herme etter meg, da jeg var barn.

For å bli 'normal' da.


Så det kan være antroposofene som tuller med meg og kanskje med mora mi, som døde tidlig.

Hva vet jeg.

Noe sånt.

Bare en advarsel.


Mvh.

Erik Ribsskog



2010/5/3 Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>

Takk skal du ha for begge sendingene!

Mvh

Bjørn R


2010/5/3 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei,


ja, Ingeborg døde jo ifjor sommer.



Du så kanskje at hun hadde masse fine malerier og møbler, som jeg er ment å arve 1/9 av.


(Siden min mor døde i 1999).



Men min familie, sender meg ikke noe arv.



Så jeg blir tulla med, må jeg si.



Det er ikke så mye jeg kan gjøre med det, for jeg er arbeidsledig i England.


Men takk for at du sendte slektsforskningsresultatene.


Du sier du ikke vet hvem 'mafian' er.


Det er greit det, det vet ikke jeg heller.


Men det er vel politiets jobb, mener jeg, å opplyse folk om.



Så politiet gjør ikke jobben sin, mener jeg.



Jeg skal ikke gå inn på dine dokumenter og endre.


Men jeg sender med et familietre jeg har, (og du har jo også linken til familietreet mitt på MyHeritage).



Sa min mormor noe til deg, om hvor min mor jobbet som au-pair i England?



(Jeg har ikke så mange jeg kan spørre om sånt, så jeg benytter sjangsen når jeg har den).


Mvh.

Erik Ribsskog





2010/5/3 Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>





Hei Erik!

Takk for henvendelsen.

Jeg holdt altså på å samle oplysninger om slekten, men som du vil se av vedlagte oversikt, la jeg mest vekt på den "grenen" jeg selv tilhører. Jeg har ikke søkt stort andre kilder enn direkte kontakt - mest brevlig - med dem jeg fant adresser til. Etter 2004 har jeg ikke holdt på med dette.

Mafian du nevner har jeg aldri hørt om.
Vi besøkte jo Ingeborg i Nevlunghavn en dag for noen år siden og hadde en svært hyggelig ettermiddag sammen med henne.

Lykke til med det vdere arbeid.

Dersom du kan supplere min oversikt og returnere den til meg, vil jeg selvfølgelig sette rpis på det. Da er det fin om du gjør endringene/korrigeringene med kursiv.

Med venlig hilsen

Bjørn Ribsskog

Den 1. mai 2010 18.45 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:




Hei,


takk for telefonsamtale nå.



Du sendte jo brev til min mormor i 2002, som jeg huska, som jeg sa på telefon nå.



Jeg fortalte at jeg bor i Liverpool, og at jeg har overhørt i Norge at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian'.



Jeg hørte du har vestlandsdialekt, så du er vel etter han som var ordfører i Stavanger?



Men men.



Fint hvis du kan sende kopi av resultatene av slektsforskningen.



Jeg har også drevet litt slektsforskning på dette nettstedet:






Jeg har også sett, på min dåpsattest, at min farmor het Anna Holmsen, og jeg tror det muligens var min morfar Johannes Ribsskog, sin niese.



Min mormor, Ingeborg Ribsskog, sa, før hun døde, for noen år siden, at det var noe konflikter mellom min morfar, og resten av familien.


Jeg lurer på om Romerike-grenen i Ribsskog-familien, mislikte, (som om de var Jehovas Vitner), at min morfar fant en kone fra Danmark.


Og at de kanskje forfølger min morfars etterkommere?


Noe sånt, jeg har ihverfall overhørt fra en romeriking, (Tom, butikksjef Kiwi St. Hanshaugen), at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian'.



Jeg lurer på om dette er noe med min morfars familie, fra Asak, i Romerike, (etter Johan Ribsskog og Helga Dørumsgaard, mine oldeforeldre).



Så jeg prøver å finne ut mer om slekta da, og er spesielt interresert i å finne ut om min fadder, Anna Holmsen lever, siden man vel burde vite litt om sine faddere.



Igjen beklager at jeg forstyrret helgefreden med det her 'mafian'-greiene.


Mvh.

Erik Ribsskog














Jeg sendte en ny e-post til Bjørn Humblen




Google Mail - Angående johanitterordenen










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Angående johanitterordenen











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, May 3, 2010 at 8:12 PM




To:
"bjorn.humblen" <bjorn.humblen@online.no>






Hei,

jeg mener du sa at du hadde meldt deg ut av johanitterordenen, da jeg ringte igår.

(Det skrev jeg også i referatet jeg sendte deg).

Og nå forrandrer du på det du sier, og skal ha det til at jeg ikke er 'i lodd'.


Jeg er som sagt ateist, og det er religionsfrihet i Norge, så jeg gjør som jeg vil, angående religion.

Det var nok et annet par, som lagde hull i vannsenga da.

Det var samme helg som din onkel Jarle Karsten Humblen, var i middagsselskap, hos min far og Haldis, i Rødgata, på Gulskogen.


Det er nå ikke klart for meg, om du er medlem av Johanitterordenen, eller ikke.

Men jeg ser på det sånn, at du prøver å tåkelegge om dette.

Jeg skjønner at Viggo begynte å trene, hvorfor ville Haldis løpe innendørs?


Du sa hun løp gjennom en dør.

Hvorfor ville hun løpe innendørs, det var vel ikke joggebane der.

Eller har dere joggebane innendørs i Bergen?

Med hilsen


Erik Ribsskog


2010/5/3 bjorn.humblen <bjorn.humblen@online.no>


Hei igjen Erik,


Det holder nå. Jeg har aldri lagt i vannseng i
Bergeråsen, og har ikke snakket om attester etter det jeg vet. Ellers
har jeg ikke tenkt å spekulere i faktum. Slik du skriver virker det jo som du
ikke er helt i lodd. Prøv å gå i kirken. Det skal hjelpe.


Mvh - Bjørn H.



----- Original Message -----

Sent: Monday, May 03, 2010 7:06 PM

Subject: Re: Angående
johanitterordenen


Hei,


ja, jeg er atteist jeg da.



Hvis du ikke kjenner meg, så vet du vel ikke om jeg overdriver, eller
ikke.



Du sier at familiene våre ikke har felles blodsbånd, og det er
sant.


Men min far er jo partner med Christell, (din halvsøster), sin mor,
Haldis Humblen, siden 1980.



Så det blir som ekteskap å regne det, i vår moderne tidsalder.


Jeg synes du lo litt og, når jeg nevnte jeg var forfulgt av
'mafian'.



Hva er denne Johanitterordenen egentlig, jeg synes jeg burde bli opplyst
om medlemskap, når broren til min fars stedatter, er medlem i noe sånn
korsfarer-greier.



Din far bestemte vel i huset til Haldis, på Bergeråsen, også etter at de
ble skilt.


Jeg husker at vi i huset der ble enige om at jeg skulle være som
broren til Christell, i 1980 vel.


Og da skulle vi dele noen single-plater, jeg og Christell, som Haldis
fant på loftet.


Men det sa faren din, etterpå, at det fikk vi ikke lov til.


Så faren din gjorde om på den avtalen, som jeg og Christell
gjorde.


Så jeg tror ikke på herren, men det er tydelig at faren din var herre
i huset til Haldis.



Jeg har hørt det sånn, at Haldis ble kasta ut av vinduet.


Jeg har også hørt det, at Viggo begynte å trene, for å forsvare
Haldis, mot sin eksmann.



Jeg husker også det, at Haldis fikk sammenbrudd, etter å ha vært på noe
business-kurs, på Vestlandet, og møtte noen i slekta til faren din vel,
tilfeldig, etter å ha fortalte om masse personlige ting, i noe slags personlig
utvikling-kurs.



Så jeg er litt skeptisk til den her Johanitterordenen, må jeg
innrømme.



Du ville sende meg attest, på at du har meldt deg ut, sa du.


Hva driver dere med i Johanitterordenen, har du dårlig samvittighet,
for å ha gjort noe galt mot meg, er det derfor du snakker om å sende
attest?



Det var ikke du og ekskona di, som lå i vannsenga mi, på Bergeråsen, (jeg
bodde jo alene fra jeg var ni år), da det var familieselskap i det nedlagte
bedehuset, i Rødgata, på Gulskogen, og det gikk hull i vannsenga?


Igjen takk for svar!


Mvh.

Erik Ribsskog




2010/5/3 bjorn.humblen <bjorn.humblen@online.no>



Hei Erik,


Takk for hyggelig prat. Bare ett par
presiseringer; Min onkel heter Jarle Karsten ikke Jan K. Han drev
butikken i Bergen sammen med sin 2. kone Turid. Jeg har nok bare truffet
Pia i Havnehagen og i Drammen, men mener hun har vært med
Christell til Bergen. Har pratet ofte med din far Arne, men kan ikke huske å
ha truffet deg før. Det må i så fall ha vært når du var liten.
Christell er ikke medlem av Johanitterordenen etter det jeg
vet. Strengt tatt har ikke vi noe å gjøre i din
families slektstre siden vi ikke har felles blodsbånd, men
familiene kjenner jo hverandre. Nadine er min fraskilte kone.
Hun har hilst på Arne og Pia, men ikke på deg.


Søren Snoghøy er ikke ansvarlig for at Haldis
skadet og ble delvis lam i armen. Har ikke hørt at Haldis har ble hevet ut
av et vindu noen gang, men hun løp i en glassdør og ble skåret opp
da hun knuste denne med armen. Det er riktig at min far var en på mange
måter intelligent, kultivert og dannet mann, noe han kanskje utviklet
til fulle da han var Norges vise-konsul på Madagaskar. J
eg var ikke med dit og Christell var jo ikke født da, så det var
bare Haldis og guttene som dro med ham. Man hadde ikke slaver på Madagaskar
den gang, men de kan ha hatt tjenere. Haldis var hjemmeværende og
min far arbeidet ellers for Øst-Afrikalinjen.


Ellers har jeg sett litt på linkene dine og jeg
tror du overdriver med hensyn til interessen for Christell og hennes
familie. Ikke tror jeg mafiaen er etter deg heller. Slapp av, nyt livet
og tjen Herren din Gud med glede.


Mvh - Bjørn H.





----- Original Message -----



Sent: Saturday, May 01, 2010 10:13
PM

Subject: Angående
johanitterordenen


Hei,


takk for telefonsamtale nå.


Du sa du var sønn av Oddbjørn Humblen og halvbror til Christell
Humblen.


Du sa du kjente min søster Pia godt, at hun hadde vært med
Christell til Hordaland osv.


Du sa du hadde meldt deg ut av johanitterordenen, og
Taikwondo-klubben i Knarvik, og flyttet til byen.



Jeg sa at jeg hadde aldri møtt faren din, for det var litt rare
familieforhold hos oss.



Christell og hennes mor Haldis, og min far Arne Mogan Olsen, og Jan
og Viggo Snoghøj og min søster Pia, bodde nede hos Haldis i Havnehagen,
mens jeg bodde for meg selv i Hellinga og Leirfaret, fra jeg var ni til
jeg var 18 år.


Så sånn var det.



Jeg fortalte deg at jeg hadde overhørt at jeg var forfulgt av noe
'mafian' og hadde flytta til Liverpool.



Du fortalte at du sist traff søstra mi i bryllupet til Christell for
en drøyt år siden vel.



Du sa at du hadde en onkel som het Jan Karsten Humblen, og som kunne
være han som jeg traff, i middagsselskap på Gulskogen, i 1989, som drev
butikk i Bergen, og som pleide å dra til Newcastle med Color Line, eller
et annet selskap.


Han hadde vært sammen med to blonde damer, en stor og en tynn,
Sigrid og en annen, ny nå.



Jeg har link til slektsforskinga her:






Og her er artikkelen om at du er med i johanitterordenen:






Er Christell også med i Johanitterorden forresten?


Jeg synes dere burde si fra om sånt, sånn at folk ikke får sjokk,
når man finner at folk i slekta er med i ordener man aldri har hørt
om.



Men men.



Hun Nadine Humblen, hun prøvde jeg å kontakte på Facebook, er det
søstra di da eller?



Mer da.



Jo, var det Søren Snoghøj som kasta Haldis, mora til Christell, ut av
vinduet sånn at hu ble lam i armen.


Det var vel ikke faren din, han virka for sivilisert til det,
synes jeg, siden han var havnefogd og medlem i Rotary i Aalesund Øst
osv.



Og han jobba vel også i Madagaskar?

Bodde ikke Christell og
Jan og Viggo og Haldis i Madagaskar, under oppveksten?



Hadde dere slaver, (for å tulle litt :)?



Sorry at jeg forstyrrer så mye under helgefreden, og takk for svar på
spørsmål om slektsforskning mm.



Mvh.

Erik
Ribsskog










Jeg sendte en ny e-post til Bjørn Ribsskog




Google Mail - Slektsforskning










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Slektsforskning











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, May 3, 2010 at 7:48 PM




To:
Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>






Hei,

bare hyggelig!

Jeg kom på noe mer.

Min tante Ellen Savoldelli, har nå flyttet tilbake til Norge, og er gift/forlovet med Didrik Beichmann, (etter en militær som holdt sløret til Kong Olav, under hans kroning, eller noe).


Men jeg har ingen kontakt, etter at jeg ble forsøkt drept på min onkel Martins gård, i 2005, av et slags lag.

Jeg lurer på om det innen antroposofien er et innslag av taoisme.


Altså at de tenker på verden som svart - hvitt.

(Min tante Ellen er jo antroposof).

Også tenker de på mørkhårede som gode, og lyshårede som dårlige.

Også ble min fetter Joakim, (med mørkt hår), mongoloid.


Så passet ikke jeg med teorien deres, siden jeg ikke hadde mørkt hår.

Jeg husker Ellen prøvde å få Joakim til å herme etter meg, da jeg var barn.

For å bli 'normal' da.


Så det kan være antroposofene som tuller med meg og kanskje med mora mi, som døde tidlig.

Hva vet jeg.

Noe sånt.

Bare en advarsel.

Mvh.

Erik Ribsskog



2010/5/3 Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>

Takk skal du ha for begge sendingene!

Mvh

Bjørn R


2010/5/3 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei,


ja, Ingeborg døde jo ifjor sommer.



Du så kanskje at hun hadde masse fine malerier og møbler, som jeg er ment å arve 1/9 av.


(Siden min mor døde i 1999).



Men min familie, sender meg ikke noe arv.



Så jeg blir tulla med, må jeg si.



Det er ikke så mye jeg kan gjøre med det, for jeg er arbeidsledig i England.


Men takk for at du sendte slektsforskningsresultatene.


Du sier du ikke vet hvem 'mafian' er.


Det er greit det, det vet ikke jeg heller.


Men det er vel politiets jobb, mener jeg, å opplyse folk om.



Så politiet gjør ikke jobben sin, mener jeg.



Jeg skal ikke gå inn på dine dokumenter og endre.


Men jeg sender med et familietre jeg har, (og du har jo også linken til familietreet mitt på MyHeritage).



Sa min mormor noe til deg, om hvor min mor jobbet som au-pair i England?



(Jeg har ikke så mange jeg kan spørre om sånt, så jeg benytter sjangsen når jeg har den).


Mvh.

Erik Ribsskog





2010/5/3 Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>





Hei Erik!

Takk for henvendelsen.

Jeg holdt altså på å samle oplysninger om slekten, men som du vil se av vedlagte oversikt, la jeg mest vekt på den "grenen" jeg selv tilhører. Jeg har ikke søkt stort andre kilder enn direkte kontakt - mest brevlig - med dem jeg fant adresser til. Etter 2004 har jeg ikke holdt på med dette.

Mafian du nevner har jeg aldri hørt om.
Vi besøkte jo Ingeborg i Nevlunghavn en dag for noen år siden og hadde en svært hyggelig ettermiddag sammen med henne.

Lykke til med det vdere arbeid.

Dersom du kan supplere min oversikt og returnere den til meg, vil jeg selvfølgelig sette rpis på det. Da er det fin om du gjør endringene/korrigeringene med kursiv.

Med venlig hilsen

Bjørn Ribsskog

Den 1. mai 2010 18.45 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:




Hei,


takk for telefonsamtale nå.



Du sendte jo brev til min mormor i 2002, som jeg huska, som jeg sa på telefon nå.



Jeg fortalte at jeg bor i Liverpool, og at jeg har overhørt i Norge at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian'.



Jeg hørte du har vestlandsdialekt, så du er vel etter han som var ordfører i Stavanger?



Men men.



Fint hvis du kan sende kopi av resultatene av slektsforskningen.



Jeg har også drevet litt slektsforskning på dette nettstedet:






Jeg har også sett, på min dåpsattest, at min farmor het Anna Holmsen, og jeg tror det muligens var min morfar Johannes Ribsskog, sin niese.



Min mormor, Ingeborg Ribsskog, sa, før hun døde, for noen år siden, at det var noe konflikter mellom min morfar, og resten av familien.


Jeg lurer på om Romerike-grenen i Ribsskog-familien, mislikte, (som om de var Jehovas Vitner), at min morfar fant en kone fra Danmark.


Og at de kanskje forfølger min morfars etterkommere?


Noe sånt, jeg har ihverfall overhørt fra en romeriking, (Tom, butikksjef Kiwi St. Hanshaugen), at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian'.



Jeg lurer på om dette er noe med min morfars familie, fra Asak, i Romerike, (etter Johan Ribsskog og Helga Dørumsgaard, mine oldeforeldre).



Så jeg prøver å finne ut mer om slekta da, og er spesielt interresert i å finne ut om min fadder, Anna Holmsen lever, siden man vel burde vite litt om sine faddere.



Igjen beklager at jeg forstyrret helgefreden med det her 'mafian'-greiene.


Mvh.

Erik Ribsskog












Jeg sendte en ny e-post til Bjørn Ribsskog




Google Mail - Oppdatering/Fwd: Slektsforskning










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Oppdatering/Fwd: Slektsforskning











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, May 3, 2010 at 7:06 PM




To:
bribsskog@gmail.com






Hei,

jeg ser jo nå at min mormor har tullet litt med meg.

For jeg så jo brevet ditt hos min mormor, i 2002.

Og jeg skrev 'butikksjef', selv om jeg hadde permisjon, (og senere sluttet i Rimi), for du skrev, at man skulle skrive den høyeste tittel man hadde hatt, i brevet du sendte min mormor.


Men min mormor har tullet med min fødselsdato.

Jeg er født 25. juli 1970, (og ikke 24. juli 1969, som det står i slektsforskningen din).

Og min fetter i Sveits, Joakim, (som var mongolid, eller noe slikt), var født i 1969, (og ikke i 1970, som det står nå).


Min mormor hadde også en morfar, Anders Gjedde Nyholm, som var chef for generalkommandoen i Danmark.

Hun hadde en grandonkel, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, som var dommer i Egypt og Haag, og som ble nominert til Nobels Fredspris, i 1931.


Hun hadde en oldefar, L.C. Nyholm, som var hofjægermester i Danmark.

Og hennes tante, Magna Nyholm, var gift med Holger baron Adeler, etter Cort Adeler.

Min morfars mor, Helga Dørumsgaard, var søster av den kjente Asbjørn Dørumsgaard.


Og min morfar var også fetter av komponisten Arne Dørumsgaard.

Ellers syntes jeg det var et kjempebra jobba, og mye nyttig informasjon, når jeg skal prøve å finne min fadder Anne/Anna Holmsen.


Jeg får heller komme tilbake senere med mer informasjon, hvis jeg kommer på noe mer.

Jo, min søster Daniel sin far, er Keyton, fra Somalia, og min søster er nå partner med Negib, fra Etiopia, og min nevø heter Daniel Gullit Ribsskog.


Jeg skal si fra hvis jeg finner ut mer om slekten!

Igjen tusen takk for at du kunne sende slektsforskinga.

Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/5/1
Subject: Slektsforskning

To: bribsskog@gmail.com


Hei,

takk for telefonsamtale nå.

Du sendte jo brev til min mormor i 2002, som jeg huska, som jeg sa på telefon nå.


Jeg fortalte at jeg bor i Liverpool, og at jeg har overhørt i Norge at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian'.


Jeg hørte du har vestlandsdialekt, så du er vel etter han som var ordfører i Stavanger?

Men men.

Fint hvis du kan sende kopi av resultatene av slektsforskningen.


Jeg har også drevet litt slektsforskning på dette nettstedet:
Jeg har også sett, på min dåpsattest, at min farmor het Anna Holmsen, og jeg tror det muligens var min morfar Johannes Ribsskog, sin niese.

Min mormor, Ingeborg Ribsskog, sa, før hun døde, for noen år siden, at det var noe konflikter mellom min morfar, og resten av familien.


Jeg lurer på om Romerike-grenen i Ribsskog-familien, mislikte, (som om de var Jehovas Vitner), at min morfar fant en kone fra Danmark.

Og at de kanskje forfølger min morfars etterkommere?


Noe sånt, jeg har ihverfall overhørt fra en romeriking, (Tom, butikksjef Kiwi St. Hanshaugen), at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian'.

Jeg lurer på om dette er noe med min morfars familie, fra Asak, i Romerike, (etter Johan Ribsskog og Helga Dørumsgaard, mine oldeforeldre).


Så jeg prøver å finne ut mer om slekta da, og er spesielt interresert i å finne ut om min fadder, Anna Holmsen lever, siden man vel burde vite litt om sine faddere.

Igjen beklager at jeg forstyrret helgefreden med det her 'mafian'-greiene.


Mvh.

Erik Ribsskog









Her er slektsforskningen som Bjørn Ribsskog har utført, om Ribsskog-slekten

En oversikt over slekten Ribsskog


etter dem som tok navnet, Johannes og Martha.


Ribsskog sies å være en avledning eller ”forvanskning”
av gårdsnavnet Resskoge
n i Flatanger. ”res” skal være betegnelsen
på et sted der man kunne dra båten over for å slippe å ro rundt
en halvøy.


 


Bjørn Ribsskog, Oslo


 


Ribsskog per 260504


 


Johannes Olsen Ribsskog class="Br_00f8dtekst__Char">, class="Br_00f8dtekst__Char">født 18.11.1838
på Fjell, oppvokset på Straumen, Flatanger, død 25.6.1910       


Bonde, Flatanger.


Far: Ole Olsen Kvaløsæter, født ca 1804,
omkom på Viknahave
t, gift 11.7.1830 med mor, Gullaug (Golla) Olsdatter, født 1795,
død 1885 ( døpt i Halmøy kirke 5.9.1802, far Ole Olsen Solum, 1764–1844
(gift 1797 med) mor Maren Joelsdatter Ørsundlien født 1769).


Ole Olsen Solums foreldre var Ole Arentsen Solum og hustru Ane Olsdatter.


Ole og Gullaug måtte gå fra gården på Fjell og flyttet
til Woxeng på Vikna. (Hun hadde også en bror som hette Ole
Olsen, som bodde på gården.)


Etter at Ole omkom flyttet Gullaug tilbake til Flatanger. Alle barna
ble ”satt bort”.


gift med


Martha Maria Klemetsdatter Høstland, født 16.4.1847 i Osen i Bjørnør, Flatanger, død 11.7.1901. Far:
Klemet Høstland.


Johannes og Martha overtok jord til slektsgården, ”Lille-Ribsskogen”
(Resskogen)som ”medgifte”, utskilt fra Høstlandet, gården til
Marthas foreldre, og bygde her sitt hjem, ikke langt fra Hilstadvatnet
mellom Vik og Einvika. Våningshuset brant ned11.4.1989 og er ikke gjennoppbygget.
Bruket er på ca 20 da dyrket og ca 250 da utmark. I dag står et uthus
og en hytte på stedet. Hytta tilhører Aslaug Ribsskog.


Dette småbrukerparet fikk 9 barn som vokste opp, 7 gutter og 2 jenter.
Fem av guttene tok lærerutdanning.


 


 


 


barn I Ole Konrad


II Sivert Olaus


III Elise Geraldine


tvillingene:


 


IV Adolf Meier og


 


V Johan


 


VI Bernhof


VII Marius 


VIII Oline


 


IX Asmund


 


(I følge IVa Gunvor Ribsskog skal det i alt ha vært 12 barn hvorav
altså 9 vokste opp)


 


 


I Ole Konrad, født 8.12.1866 i Flatanger , død 1941 etter ha blitt påkjørt av trikken


Skoleinspektør i Trondheim dit han kom i 1893, lærereksamen
21 år gammel, virket i Flatanger, Spydeberg og Drøbak, ordfører i
Trondheim i tre år av i alt 27 år som medlem av bystyret, stortingsrepr
1913-15), ga ut skolepolitiske og historiske ”grunnlagsdokumenter”.
Det største var ”Trondhjems folkeskole under skoleloven av 1889”.
Forkjemper for fri obligatorisk allmennskole. Var venstremann, gikk
over til Arbeidepartiet. Fikk Kongens fortjenestemedalje i gull


gift med


Inga Maria Olava Charlotte Granbo class="Br_00f8dtekstinnrykk__Char"> (foreldre
lokfører Karl Granbo og Annette Buchholdt) 


barn


Ia Astrid, født 11.12.1898


gift med


Nils Schøyen, bergingeniør fra NTH, underviste hele sitt liv ved Trondheim folkeskole


 


barn   Ia1 Agnes ”Goggo” født 2.10.1924


gift med Christen Ellingsen fra fiskeværet Å i Lofoten


 


barn  Ia1a Nina født februar 1952, lærer


gift med Per-Olaf Hustad, lederstilling i Norske Shell


barn ?


 


 


Ia1b class="Br_00f8dtekst_00202__Char"> Trond
født juli 1956, siv.ing, overingeniør ved energiverk, Hamar


gift ?


barn?


 


”Goggo” gift annen gang 1965 med


Carl Bretteville-Jensen lege, gynekolog. Bretteville-familien innvandret fra Frankrike.


 


Ia2 Brit ”Bibbi” class="Normal__Char">født mai 1928


gift med Harry Aarseth født 1915 død 1970, fra Ørsta


 


barn    Ia2a Olav født ? lege


Ia2b class="Br_00f8dtekst_00202__Char"> Nils
født ?


Ia2c class="Br_00f8dtekst_00202__Char"> Guri
født ? lege


Ia2d class="Br_00f8dtekst_00202__Char"> Gina
født ?


 


Ia3 Bård født juni 1932 død 1996, ugift


 


 


Ib Brynhild, født 21.3.1900,  død 6.6.1990, forfatter av boken ”Min barndoms
by”(1977)


gift med Håkon Bleken, arkitekt fra NTH, Trondheim, (far Ingvald Bleken, rektor ved Levanger
lærerskole, mor Ida Hovland)


barn


Ic1 Brynjulv, født 19.9.1924,  doktorgrad om ”Den norske
språkstriden”, lektor ved Universitetet i Oslo


gift med Unni født Herlofson 1.6.1929, rektor ved barnevernsakademiet
i Oslo,


 


barn  Ic1a Håkon født 14.7.1956   , advokat


gift med Marina Azzaroli fra Torino, Italia


barn  Ic1a1 Francesca, født ?


Ic1a2 Astrid, født ?


 


Ic1b Halfdan født 7.6.1958, blokkfløytist, fra 1991 journalist
og programleder i NRKs musikkavdeling, ugift


 


 


Ic2 Margit, født 17.12.1925 utdannet lærer og journalist, Billingstad,
fra 2001 bosatt i Oslo


gift med Nils Slaatto, født 22.6.1923 død 16.3.2001,
arkitekt, flere utmerkelser for betydelige innsatser, ridder av St.
Olavs orden


 


barn  Ic2a Helge født 10.7.1952, professor i fiolin i Münster, bosatt i Lyngby v/København


gift med Anette von Harsdorf født, 15.7.1952, fra Bremen, bratsjist


barn  Ic2a1 Jonathan, født 18.5.1977


Ic2a2
Øivind født 19.8.1978


Ic2a3
Nicolai født 24.4.1981


Ic2a4
Jakob født 11.4.1991


Ic2a5
Annika
født 29.12.1992


 


 


Ic2b Egill født 18.5.1954, lærer i Gøteborg


gift med  Henriette Hedin født 29.11.1954 i Söderskogen (v/
Edsbruk i Øst-Sverige)


barn  Ic2b1 Elida født 23.5.1987


Ic2b2
Joel født 15.7.1989


Ic2b3
Kristian født 6.5.1993


 


 


Ic2c class="Vanlig_0020innrykk__Char">Martin født 6.10.1956 , freelance skuespiller


gift  med Snelle Hall født 7.7.1969, danser


barn  Ic2c1 Thelma født 22.4.2000


 


Ic2d class="Vanlig_0020innrykk__Char">Brynhild født 26.2.1959 , tekstilkunstner


 


Ic3 Håkon Bleken, født 9.1.1929


Trondheim, kunstmaler, flere større utsmykninger
bl.a. kirkelige, kunst- og kulturforkjemper, ridder av St. Olavs orden,
en av de fremste fornyere av figurativt maleri Norge på 7
class="Vanlig_0020innrykk__Char">0-tallet.


Ic Ingrid, født 8.3.1904 død 1986, lærerutdannet


gift med


Torvald Kvam født 22.8.1901 i Bodø død 1973, bosatt i Bergen, odontolog, professor

barn  Ic1 Kirsten født 5.2.1936, lærer, omkom nygift i trafikkulykke
sommeren 1962


gidt med Arne Bøe, siv.ing, barnløse


 


Ic2 Gunnar født 2.4.1936 Bergen, røntgenlege, overlege, professor


gift første gang med Gerd Ramstad født 17.5.1937, skilt 1982


 


barn  Ic2a Gunhild født 4.11.1961 sykepleier, Stockholm


gift med José Aguilera født 30.3.1944


 


barn  Ic2a1 Alexander født 16.1.1986


Ic2a2  Marco André født 27.7.1991


Ic2a3 Gabriel født 14.7.1997


 


Ic2b Lisa født 30.1.1964 siv.ing, Oslo


gift med Espen Viksjø arkitekt


 


barn   Ic2b1 Sandra født 17.4.1991


Ic2b2 Anne Sofie født 17.1.1994


Ic2b3 Sigurd født 24.3.2000


 


Ic2c Kirsten Marie født 28.3.1967, bosatt i Oslo


barn   Ic2c1 Selma født 6.8.1996


 


Ic2d Kristoffer født 8.2.1976, siv ing., Oslo


 


gift andre gang1984 med Bente Alfride Berg  født 23.5.1952,
skilt 1996


barn  Ic2f Vemund født 1.4.1985, bosatt i Oslo


 


 


II Sivert Olaus, født 1867 (1866?), Trondheim, lokfører på Dovrebanen


gift med Emilie, født


barn (1 sønn og tre døtre hvorav en døde
som barn?)


 


IIa  Hjørdis, født 1896 død ?


gift med  Birger Stub Aune, født ? ,Trondheim, bankmann,
fiskemegler


 


barn  IIa1 Odd født 1920 , grensekommisær, industrimann


gift med  Bodil, f. Rinnan 1918, død 1994


 


barn IIa1a Tor født 1944, kringkastingsmann


gift med Gerd født Fossen 1946


 


barn  IIa1a1 Kjersti født 1972


gift med ?


barn?


IIa1a2 Thomas født 1976


gift med ?


barn ?


IIa1b Mette født 1952, sykepleier


gift med ?


barn  IIa1b1 Anette født 1983


IIa1b2 Lene født 1985


 


IIa2 Bjørg født ?


gift med ?


barn ? 


 


IIb  Synnøve, født ? Trondheim


gift med ?  baker


barn ?


 


 


 


IIc  Bjarne født ?


sjøkaptein, Trondheim


gift med ? , Melsomvik


barn IIc1  sønn ?, lærer sjømannsskolen
i Oslo


IIc2 datter ?


 


VII Elise Geraldine, født 1872, sømmerske


ugift


 


IV Adolf Meier, født 31.5.1875, død 19.11.1945, tvilling


Til Steinkjer i 1900 med underoffisersutdanning og lærerskole i Elverum,
skolestyrer, ordfører for Venstre, var ”grunnlegger” av Steinkjer
landsgymnas,


gift 17.9.1902 med Lovise Georgine Margrethe, født Tranaas, 20.4.1880, død 1961, (far Christian Fredrik Nergaard
Tranaas født 1851, landhandler fra 1886 på Faksdal, Jøa og mor Jette
Christine født 10.12.1851 i Flatanger, datter til Johan Pedersen Kværnø
og Sofie Jakobsdatter) fra Jøa, Fosnes.


Lovise hadde fire yngre søsken: Nils Stokflet Schults Traanaas (25.2.1882-16.2.1908,
ugift), Sofie Jørgine (31.10.1886, døde som barn), Ida Sofie (6.2.1890-7.9.1964,
gift med Haakon Bernhof Bragstad, Jøa), Hanna Josefa Tranaas (21.3.1893-1972,
gift i Nidarosdomen 29.9.1917 med Aksel Emil Pedersen Walla født 1892
i Flakstad, bosatt i Sandnessjøen, barnløse)


barn


IVa Gunvor, født 15.5.1903, død 1977 Steinkjer, ugift, lærerinne


IVb Ivar, født 1905, død som barn


 


IVc Ragnvald, født 22.10.1907, død 20.5.1990


Stavanger, cand. theol., lektor i Stavanger fra 1933, Stavangers ordfører
1955, formann for Stavanger Venstre, i Stavanger Kunstforening, f
or
Rogaland teaters representantskap, i Stvgr. Røde Kors,  i Stavgr.
museums direksjon, i Stiftelsen Utstein Kloster og i Stavanger krets
av Norsk lektorlag, forfattet lærebøker i kristomsfaget for realskole
og gymnas. Gate oppkalt etter seg i Stavanger i 2005.


gift med Ingeborg, født Østreng, Mysen 4.6.1910, død januar 1990


Mor: Regine Louise Østreng, Mysen født Mathisdatter 1885, død 1961 
(Hun var den åttende av 11 søsken. Hennes far var Mathis Andersen
Mellemsdalen, født 3.7.1836 på Mellomdalen, Rakkestad, Østfold,
gift første gang med Sidsel Olsdatter (14.5.1837- 4.4.1873) og fikk
tre barn med henne, gift om med Inger Larsdatter Vedahl  (4.11.1855-21.4.1902)
og fikk åtte barn med henne:


Gift to ganger: 1. Andreas Antonsen (Johanesen) Østreng,
fra Almark, født 1887, død 1915:


 


 


Barn:



  1. Anna fø class="Normal__Char">dt 1908 død class="Normal__Char"> 1977, gift med Hans
    Ultvedt, 1896
    1949,
    Eide g
    å class="Normal__Char">rden Bekkevar, Slitu. Anna solgte går class="Normal__Char">den de hun ble enke,
    til sin bror Arne og flyttet til Mysen


Barn: Gunvor født 1944, gift med John Havnaas, Mysen, født 1936


Barn:



  1. Mona Elisabeth født 1966, gm Per Henrik Andersen f class="Normal__Char" style=" text-decoration: none">ødt 1969, skilt, barn: Heidi født 1999

  2. Svein Erik født 1970, gm Idun Jensen Peck født 1965, skilt


Barn:



  1. Marius Alexander født 1995

  2. Niklas født 1997



  1. Anne Marit født 1977, smb med Christer Bjørnstad, Halden, fød class="Normal__Char">t 1972


 



  1. Ingeborg


 



  1. Solbjørg, fø class="Normal__Char">dt 1912 død class="Normal__Char"> 1994 gm Haakon Garseg,
    1907-1986,


Barn:



  1. Arne-Kristian født 1939 gm Gerd Synnøve Neergard født 1939


Barn:



  1. Lise-Mette født 1963 gm Harald Løfsgaard Mørk født 1959


Barn:



  • Christoffer født 1988

  • Haakon fø class="Normal__Char">dt 1991

  • Fredrik født 1997



  1. Lasse født 1966



  1. Hans-Anton født 1944 gm Bjørg Johanne Holene født 1844

  2. Inger-Sol født 1947 gm Roy Ingar Nilssen født 1944


Barn:


Morten født 1966 gm Wendla Bjerketvedt født
1966


Barn:



  • Iselin født 1995

  • Sander født 1999



  1. Arne fø class="Normal__Char">dt 1915
    d
    ø class="Normal__Char">d 1975, gm Solveig Holm fød class="Normal__Char">t 1927


Barn:



  1. Evy Elisabeth født 1952

  2. May Anne-Lise født 1954 gm Olav Barlund


Barn.



  • Anna født 1989

  • Tone født 1990


 


2. Kristian Ingvald Antonsen Østereng, født 1876 død 1951 (Fetter
til Andreas)


Barn: Anton, ugift


barn


IVc1 Øivind, født Stavanger 1.3.1937 lærer, Stavanger


gift med Reidun, født Sandvik, Hillevåg i Stavanger, 14.9.42 (foreldre: Jonas født
20.2.16 død ? og Olaug Larsine, født Rasmussen, Hjelmeland 13.10.14
død 2001)


 


barn


IVc1a Jon Ragnvald, født Stavanger,17.9.72


siv.ing. oljeteknologi, boresjef på plattform, Stavanger,


sambo med Margit ????


 


IVc2   Bjørn, født Bjerkreim 21.4.1940


forlagssjef, Oslo


gift med Lena Maritta, født Påhlsson 24.8.44 i Dalarna, Sverige. (Far
Ivar Påhlsson, født i Dalarna, Sverige 9.9.1916, maler, mor Anita
født Hagstrøm 15.11.1920)


to barn, skilt


 


forlovet med Berit Jansen, Sandefjord, født 27.5.48, cand. paed., flyvertinne
i Pan Am,


(mor Tone født Bøe 1913 i Telemark, far Jan Jansen, Stavern født
? død ?, hvalfanger)


sønn Alexander Toms født 5.7.1988. (Far Stuart Toms, London født
14.10.1950)


barn med Lena


IVc2a Jan Øivind, født Namsos 1.7.1966,


driftssjef, Oslo


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">gift med Mette, født Sørlie, 1.5.54, Oslo, (far Leif Sørlie, mor Laila født Grimsland
22.6.1932) datter: Ylva, født  28.3.1985, Oslo


barn


IVc2a1 Øyvind, født Oslo 20.12.96


 


IVc2b Ole André, født Namsos 23.12.67,


selvstendig fra 2003 bosatt i Bergen


gift med Merete, født Brandvik, 19.2.69, Bergen, (far Paul, født 31.8.33 død 20.3.93
mor Grethe Karin, født Nybø, 16.1.42, død 20.12.83)


 


barn  IVc2b1 Emilie, født 22.7.94, Oslo


class="Normal__Char" style=" text-decoration: none">IVc2b2 Suzanne, født 3.2.98, Oslo


 


 


V Johan, født 31.5.1876 i Flatanger, død 24.4.1922, Asak, Skedsmo, tvilling


gift med Helga Dørumsgaard, lærer Leirsund, født 16.8.1880 i Rælingen død 12.11.1974 (foreldre:
Lærer og kirkesanger A. O. Dørumsgård og Karen, Rælingen (?))


Barn  Va Dagny, 1904


Vb Øyvin, 1906


Vc Helge, 1907


Vd Johannes, 1912


 


 


 


 


Va Dagny, født 31.3.1904 i Skedsmo død 29.12.1983


lærer, Østby gård, Fjellhamar, Skedsmo


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">gift med Bjarne Holmsen


 


barn  Va1 Ingrid Helga (?) født 12.3.1939


gift med Ole ??


 


barn Va1a Odd-Bjarne født ?


gift med ?


barn ?


 


Va2 Annikken født 26.6.1943


gift med ? fra Færøyene (?)


barn ?


Gift om etter Bjarnes død med (?) Braanaas


 


 


Vb Øyvin, født 3.1.1906,  død 27.10.1976


lensmann, forfatter


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">gift med Ruth Martha, født Lauten, 9.9.1907, død 29.12.1984 (83?)


 


barn Vb1 Rannheid Helene, født 11.7.1930, adjunkt, Oslo


gift med  ? Bang, skilt, ingen barn


 


Vb2 Solveig, født 30.5.1934, korresp.sjef, Oslo


gift med  ? Knudsen, ingen barn


 


Vb3 Ola Øyvin, født 3.7.1939


rektor, Bærum


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">gift med


Elin, født Stangeland i Sandnes 6.10.1939, cand.mag, adjunkt


 


barn Vb3a Christina Malene født 8.8.68, Oslo, jurist


gift med


Jacob Moestue, Bærum


 


barn  Vb3a1 Oscar Clarin født 23.1.1996


Vb3a2 Herman Emil  født 12.6.1998


Vc1b Birgitte født 273.71, Bærum


gift med?


 


Vc1c Margrete født 21.9.1977


 


 


Vc Helge, født 19.11.1907 Skedsmo, død 9.1.1978


Skogforvalter i Gauldal, senere i Sogn og Fjordane,
bosted Bergen, repr. på høstutstillingen på 60-t
class="Br_00f8dtekstinnrykk__Char">allet,
(gikk på aktkurs hos Håkon Bleken), bodde på Espa, Hedmark sine siste
7 år


gift med

Kirsten Margrethe class="Br_00f8dtekstinnrykk__Char">født
Brænden 7.1.1905 Hamar, død 18.7.1986, Bergen, (far: malermester Selmer
Brænden)


barn Vc1 Torunn Ribsskog Nagelsett, født Oslo 16.10.1938, karttegner,
Ulsmågskaret, 18, 5224 Nesttun


gift med  Svein Erik Nagelsett , lærer født 12.7.1940 (ingen barn).
Nagel-navnet kom til landet fra Tyskland under Hansatiden. Ca 1850 skiftet
familien til sen-navn, Olsen, men Sveins far ønsket senere det gamle
familienavnet tilbake. Da var det blitt ”beskyttet”. Han forsøkte
så å ta navnet Nagelsgård etter Nagelgården på Nordnes, men også
dette forgjeves. Da tok han navnet Nagelsett (= Nagels ætt). (Sveins
onkel var den legendariske fotballspiller, Alexander Olsen, Brann. Cupmester
1923 og 25 og 37 landskamper, 1919-32 )


 


Vc2 Liv-Karin Robak, født 29.7.1943, sekretær


gift med Øyvind Føyn Robak, født 5.6.1940, VVS-ingeniør, Bergen


barn Vc2a Espen født 7.11.1966, økonom, USA


 


Vc2b Svein Erik født 5.4.1969, kokk, Sverige


barn  Vc2b1 Emelie født 12.4.1993, Sverige


 


Vd  Johannes class="Br_00f8dtekst__Char">, født  22.2.1913 død 20.3.1985 i Alicante, jurist,


rådmann i Stokmarknes, flyttet senere til
Nevlunghavn


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">gift med Ingeborg Elisabeth Ankerita født 13.6.17 Heegaard, Danmark, amatørmaler og petitskibent


class="Liste_00202__Char">Besteforeldres
etternavn er Nyholm, Fog, Heegård og Hagerup (farmor). Hennes far:
 bokforlegger. Heegårds far, Anker Heegård eide jernstøperi i Fredriksverk
og ga byen  havnen.


barn  Vd1 Karen Margrete Elisabeth Ribsskog, Drøbak, født 14.6.1948
død 13.9.1999


barn  med Arne Olsen 


Vd1a Erik født 24.7.69, butikksjef


 


Vd1b Pia Charlotte, født 25.12.71 sekretær


barn Vd1b1 Daniel, født 24.7.95


 


med Arne Tormod Thomassen


Vd1c Axel Nicolai Johannes, født 10.11.78, kokk 


 


Vd2 Ellen Luoise født 19.3.1951, antroposof, bosatt i Sveits


gift   Salvodelli, Sveits, skilt


barn Vd2a Joakim født 1970  død 1995


Vd2b Rakel Maria født 1978, utdannet fra teaterskole i Berlin


 


 


Vd3 Johan Martin født  9.4.1955, Stokmarknes, skogskoleutdannet i Melsomvik


gift med Ann Kjerulf Hansen 1975, skilt


barn  Vd3a Liv Kristin født 1991, mor Kari Sundheim, jurist


forlovet med  Grete Ingebretsen Løvås, Kvelde


 


VI Bernhof, født 25.1.1883 i Flatanger,  død 4.7.1963


skoleinspektør Oslo fra 1929, lærer i Flatanger,
Steinkjer, T
rondenes, Harstad, Trondheim 1907-1919, skoleinsp i Skien, dr. philos.
1931 på avhandlingen ”Eksperimentelle bidrag til læringens psykologi”.
Var hovedansvarlig for ”Normalplanen” (1936-1939). Var lenge formann
i Læreskolerådet.


gift med Margit, født Høie, (foreldre: Kjøpmann H. Høie og Helene, Ørje), født
19.10.1880, død 19.10.1963


barn


VIa Rolf, (Odd?) død som barn


VII Olaf Marius, født 7.9.1885, død 24.1.1939


overtok farsgården på Flatanger


gift med Petra Amalie, født Angen, i Osen, 20,6,1888, død 19.8.1967


Barn: VII a Johannes


VII b Asbjørn


VII c Martha


VII d Bjarne 


VII e Asmund


VII f Asbjørn


VII g Aslaug


VII h Gudlaug


VII i Gudrun


 


 


VIIa Johannes, født 9.6.1908,  død 23.10.1972


Ugift, overtok slektsgården ca 1956 og drev
det til sin død. Da o
vertok broren VII Bjarne gården.


VIIb Asbjørn død som barn


VIIc Martha død som barn


VIId Bjarne Magnus, født 6.4.1915, død 11.12.1979


Lærer. Drev gården til sin død. Etter dette
har VIId4 Kjell Arild vært eier. Bjarne kjøpte nabogården, ”Stor-Ribsskogen”
i
to
enheter, 1936 og 41, utskilt fra Halmøya, og startet dette som bureisingsbruk.
Driftsbygning oppført 1936, stua i 1938. Gården ble overtatt av sønnen
VIId1 Olav Martin i 1967. Ca 50 da dyrket og 450 da utmark. Er nå overtatt
av hans sønn VIId1b Olav Magne


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">gift med Marie Amundsen født 6.10.1915, Romedal, skilt


barn VIId1 Olav Martin


VIId2 Reidun


VIId3 Bjørg


VIId4 Kjell Arild


 


VIId1 Olav Martin, født 27.12.1939


eier nabogården ”Stor-Ribsskogen”, Flatanger,
fra 1967. Omfatter Flatanger Camping m/8 hyt
ter.


gift med Marit Undlien, født 2.10.1936


skilt


gift med Ellen, født Andersen 11,3,1949 i Porsgrunn


 


barn


VIId1a Bjarnhild, født 19.10.1961


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">gift med Torger Tokle, født 1.10.1958


lærer, Mosjøen


barn


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">VIId1a1 Alexander, født 27.4.1985


VIId1a2 Benedikte, født 8.6.1989


 


VIId1b Ove Magne, født 16.8.1964


journalist, Overhalla. Overtok slektsgården 2003


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">forlovet med Hilde T. Stordal, født 16.11.1966


 


VIId1c Knut Arne, født 17.5.1968


Spania


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">sambo med Antonia Rico Lara, født 1.12.1971


 


VIId1d Lillian Iren, født 24.1.1971, Namsos


Førskolelærer


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">sambo med Torkild Bjørlykke, født 9.6.1969


barn


       VIId1d1 Adrian, født 12.6.1998


VIId2 Reidun, født 18.2.1944


funksjonær,


gift med Leif Gunnar Sørlien, Kroken 9, 2380 Brummunddal, født 21.2.1943,


rektor


barn


VIId2a Øyvind, født 7.2.1968,


sykepleier


gift med Tone, født Svendsrud, 8.7.1968, sykepleier


 


barn


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">VIId2a1 Signe, født 14.11.96


 


VIId2a2 Ragna, født 27.1.1999


 


VIId2b Arne, født 9.4.1970,


Furnes, lærer


sambo med Kristin Sveen,  født 29.11.1971


barn


VIId2b1 Kristian, født 15.6.1999


VIId2c Marit, født  31.5.1972, Oslo


lærer


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">sambo med Bjørn Haugen, Arnulf Øverlandsvei 213, 0763 OSLO, født 16.9.1964


 


VIId3  Bjørg født 15.9.46


hjelpepleier 


gift med Einar Kjendlie, Bekkelundveien 6, 2380 Brummunddal, født 18.7.38


barn


VIId3a Eldar, født 26.12.1965


økonom


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">gift med Tove, født 5.4.1975


 


 


VIId3b Vigdis, født 5.8.1967


personalsjef


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">sambo med Vidar Nommerstad, født 7.9.1964


 


barn


VIId3b1 Vegar, født 17.4.19??


 


VIId3c Johnny, født 19.9.1969


bonde


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">sambo med Gunhild Helseth, født 20.1.1976


 


VIId3d Turid, født 4.11.1972


lærer, Flatanger


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">gift med Trond Are Strand, født 7.4.1973


class="Liste_00202__Char">barn


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">VIId3d1 Ida født 5.4.2001


 


VIId4 Kjell Arild, født 8.6.1955 


overtok farsgården, Flatanger


gift med Karin Nygård, Hardanger. Skilt. Senere samboer med Liv Moshølen


barn VIId4a Karianne født 14.11.1985


 


 


VIIe Asmund, født 13.12.1916 død 19.2.1981


Forlovet med Alfhild Hestvik Barn: Harald Thomas, født 1944(?)


gift med Evelyn, født Estensen 9.5.1920


barn


VIIe1 Asrun Elisabeth, født 14.7.1948, barnepleier


Porsgrunn


gift med Terje Rogsund, født 27.4.1947, sikkerhetskonsulent, (far: Helge Kjell Rogsund,
født 29.7.24 død 14.4.1990, overbrannmester, mor: marit Sofie, født
Martinsen 9.7.1925 husmor)


barn


VIIe1a Charlotte født 25.1.1979, sykepleierstudent


VIIe1b Christina født 9.12.1982, dans og drama


 


 


VIIe2 Liv Bodil, født 21.6.1950


Namsos


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">gift med Harald Einvik, født 21.12.1944


barn


VIIe2a Cathrine født 29.10.1982


VIIe2b John Martin født 23.1.1985


VIIe2c Simon født 14.2.1989


 


 


VIIe3 Herold født 24.9.1951


Stavanger, på jordomseiling 2001


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">gift med Kimberly født 9.3.1962, USA


 


VIIe4 Solvår født 26.4.1959


Lauvsnes, Flatanger


gift med Helge Staven født 2.5.1961


barn


VIIe4a Stian født 16.11.1982


VIIe4b Magnus født 10.5.1986


VIIe4c Fredrik født 3.9.1988


VIIe4d Andreas født 3.5.1995


 


 


VIIf Asbjørn, født 9.2.1919, død 8.10.1998


Kommandøkaptein og sambandssjef fo class="Vanlig_0020innrykk__Char">r Østlandet,
Drøbak (forfattet ”Kystartilleriet under den annen verdenskrig”)


gift med Berit Elsie, født Amundsen 3.9.1926, død 24.7.1985 (distriktsformann
i NSSR)


barn


VIIf1 Ståle, født 18.1.1952, ingeniør , Lørenskog
død okt 2009


gift med Siri Omvik, født Larsen 23.4.1958, fysioterapeut


barn  VIIf1a Berit født 12.5.1988


 


 


VIIf2 Dag, født 20.3.1954


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">  Director of operations and engineering Ericsson, Stockholm


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">gift med Tone Kristoffersen, født Feltstykket


barn  VIIf2a Siri, født 17.2.1976, student


VIIf2b Magnus, født 26.5.1980, student


skilt


gift om med Désirée, født Ekström 28.7.1959, sykepleier


barn


VIIf2c Jenny Danielle, født 11.1.1990, mor


 


 


VIIg Aslaug, født 18.2.1920


førstesekretær UB, Oslo, flytter til Namsos
2004


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">gift med Hans Megnes, født 1913  død , forsikringsmann, Kongsvinger


 


 


VIIh Gudlaug, født  28.6.1925


Namsos


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">gift med Tor Elden født 18.1.1920


frisørmester; Elden-navnet kommer fra Namdalseid


 


barn


VIIh1 Tove, født 30.11.1944, adjunkt


gift med Svein-Arne Staflo, født , sivilingeniør


 


barn VIIh1a Klaus Richard født 15.3.73, student


VIIh1b Karl Magnus (Marius ?) født 23.11.83, student


 


VIIh2 Åge, født 10.3.1948, frisør, Namsos


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">gift med Elsa-Karin født 29.9.1950


barn  Vih2a Åke født 9.5.69, psykolog


VIIh3 Tor Gunnar, født 29.1.1950


sykepleier, Namsos


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">gift med Unni født 5.3.1954, sekretær


 


barn    VIIh3a Tor Håvard født 28.3.1978, student


VIIh3b Tina, født 2.4.1974, tannlege


 


VIIi Gudrun, født 28.6.1925


gift med Karl Lein, født  1908, gårdbruker, lokalpolitiker


Stamnes, Flatanger


barn


VIIi1 Kjell Gunnar Lein, født 2.9.1956


Lein gård, Flatanger


class="Liste_00202__Char" style=" text-decoration: none">gift med Grete, født  Bangsund


 


barn


VIIi1a Siri Merete


VIIi1b Lene Katrine


VIIi1c Lars Kristian


VIIi1d Simen


 


VIIi2 Per Morten Lein, født


Sambo med Turid, født ? Kolvereid


barn


VIIi2a Marte født  ?


VIIi2b Hege født ?


VIIi2c Fredrik født ?


 


VIII Oline, class="Normal__Char">født 1891


gift med Aksel Helgesen, født


Oslo


barnløse


 


IX Asmund, født 8.12.1887, død 13.2.1916 lærer, ugift


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 













Policy for kommentarer


Anonyme kommentarer, blir slettet, (etter en del problemer, med nettmobbing osv.).

Hvis du har et vanlig navn, så skriv gjerne noe, som skiller deg, fra andre, med samme navn, (sånn at det er klart, hvem som skriver).

Kommentarer som inneholder trakassering, (og som ikke holder seg, til temaet, i blogg-posten), blir bare slettet, (og ikke publisert).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

For å eventuelt legge inn kommentar, så trykk på linken, til blogg-posten, (så kommer det opp et felt, hvor man kan kommentere).

Blog Archive