Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

Saturday, 17 July 2010

Mer fra Therese Dørum






Heisann,






Erik Ribsskog 17. juli kl. 04:29

hvem er du da?


Er du i slekt med Dørumsgaard?

Mvh.

Erik Ribsskog



Therese Dørum 17. juli kl. 19:22 Rapporter

Hei! Jeg er ikke sikker.. Jeg kom over bloggen din igår og tenkte det hadde vært interessant å snakke med deg.. Bor du fortsatt i Liverpool? Du trenger selvfølgelig ikke å svare, jeg ble bare litt nyskgjerrig.. Men jeg beklager dersom det var upassende.


Ha en fin kveld!

Mvh Therese



Erik Ribsskog 17. juli kl. 19:44

Jeg vet ikke helt jeg.


Det står at du er gift og greier.

Og Dørum kommer visst av Dørumsgaard, som oldemora mi het, (Helga Dørumsgaard).

Jeg får mange tullemeldinger så jeg er skeptisk.

Du er kanskje etter Odd Einar Dørum?


Mvh.

Erik Ribsskog



Therese Dørum 17. juli kl. 19:58 Rapporter

Ok, jeg skjønner.. Jeg snakket med en venn som sier de hadde Arne Dørumsgaard på besøk på gården deres i Oppdal en gang.. Han var visst musiker?


Det er så mange som heter Dørum rundt omkring så det er vanskelig å holde styr på hvem som er beslektet med hvem;)

Hvordan går det ellers? Har du funnet ut av det styret med arbeidsledighets tingene der borte?


Mvh Therese



Erik Ribsskog 17. juli kl. 20:20

Hei,

ja, han var komponist.


Min oldemor og Asbjørn Dørumsgaard sin far, Arnt Olsen Dørumsgaard, var jo fra Oppdal.

Han Arne Dørumsgaard var jo kjent komponist, blant annet.

Er du fra Oppdal selv da?

Jeg går på møter hele tida, og skal ta mer utdannelse innen data, på college her i England, så det blir nok noe 'årnings'.


Mvh.

Erik Ribsskog



Therese Dørum 17. juli kl. 21:12 Rapporter

Oj, så gøy da! Hva slags musikk komponerte han?


Nei, dessverre, jeg er ikke fra Oppdal og har aldri vært der, men har hørt at det er veldig pent! Hva med deg?

Ok, det er jo bra, NAV her i Norge er ihvertfall veldig nøye på at man møter opp osv.

Hva slags utdannelse skal du ta? Og trives du der? Jeg ser for meg at Liverpooldialekten kan være litt vanskelig å forstå, hehe..


T



Erik Ribsskog 17. juli kl. 21:14

Å jasså,

du klager på at jeg ikke møtte opp på Sencia-møte?


Jeg har jo forklart om det på bloggen.

Jeg liker ikke sånn der pirking?

Driver du med sånn pirking?

Det syntes jeg var uhølig og ekkelt.

Du får hilse han tyrkern din og ta deg en tyrker-shot.


Mvh.

Erik Ribsskog



Therese Dørum 17. juli kl. 23:29 Rapporter

Jeg leste ikke hele bloggen, bare litt. Så jeg vet ikke. Men beklager på det sterkeste om jeg spurte om noe upassende. Jeg vet jo at jeg ikke har noe med det å gjøre.


Jeg prøver ikke å pirke, men må inrømme at jeg ble ganske interessert når jeg leste om deg. Og som sagt at det hadde vært hyggelig å snakke med deg.

Beklager igjen, det var ikke meningen å være verken uhøflig eller ekkel.


Hvilken tyrker snakker du om?

Mvh Therese



Erik Ribsskog 17. juli kl. 23:52

Er ikke du gift med en tyrker, sånn som hu andre slektningen min, oppe i Trøndelag, (Høstland).


Du er jo som en tyrker, ser jeg, for du hører på tyrkisk musikk, og har masse tyrkiske venner.

Men men, jeg syntes det virka spesielt.

Altså, hva sier mannen din hvis du snakker med fremmede menn på Facebook-en.


Jeg får vel halve Tyrkia etter meg, tenker jeg, hvis jeg prater med deg på Facebook.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog



Therese Dørum 17. juli kl. 23:59 Rapporter

Hehe, neida jeg er ikke gift med en tyrker.. Men jeg liker tyrkisk musikk, i godt selvskap med arabisk, japansk, pakistansk, pashtoo, iransk (mye dårlig men noen er bra). Jeg liker også norsk, engelsk, scottish og det meste egentlig.


Men jeg er jo ikke gift med folk fra alle de nasjonalitetene:)

Tyrkiske venner kommer mye fra at jeg spiller poker på facebook og at jeg var på ferie i tyrkia når jeg var yngre.

Mannen min snakker med hvem han vil på facebook og det gjør jeg også. Vi har grenser som vi ikke overskrider, og vi stoler på hverandre:)

Hva med deg? Noengang funnet en jente du har hatt lyst til å gifte deg med?



Erik Ribsskog 18. juli kl. 00:05

Hei,

nei, det har jeg aldri gjort.


Alle er helt skrullete.

Det er ingen som klarer å oppføre seg ordentlig, har jeg merka.

Men men.

Du er ikke så norsk, ihvertfall.

For norske jenter de sier alltid hvor de er fra.

Mens du er litt veldig vag, når det gjelder det.


Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog



Therese Dørum 18. juli kl. 02:36 Rapporter

Jeg er litt vag fordi jeg ikke kjenner deg. Men jeg er fra Østfold. Et lite sted, men flyttet til Halden senere.. (som forsovidt også er et lite sted, hehe..)


Du trenger ikke å mistenke meg for noe, jeg bare snakker med deg fordi jeg er interessert i hvordan det går med deg, etter å ha lest litt av bloggen din. Mye problemer osv.

Hvis du ikke ønsker kontakt respekterer jeg det. Jeg bare synes at det måtte være vanskelig for deg, og at du kanskje trengte en venn. Men som sagt, det er opp til deg.


Ha en fortsatt fin natt!

Mvh Therese



Erik Ribsskog 18. juli kl. 03:09

Hei,

ok, jeg bare syntes det var så spesielt, at du het Dørum.


Det er liksom noe som heter at det er for spesielt til at det kan være tilfeldig.

Hvis du skjønner hva jeg mener.

Halden ja, jeg pleide å kjenne ei jente som het Linda Wold, som bodde der, som jeg chatta med på nettet, da jeg bodde i Oslo og jobba som butikksjef.


Hu kalte seg vel Zera på nettet, mener jeg.

Hva heter mannen din da, det er vel vanlig å vite.

Hvor man er fra, og hvem man er gift med, er vel vanlig å vite, hvis man skal kjenne noen mener jeg.


Nå har jeg blogg da, men det vet du vel, hvor jeg skriver om alt som skjer.

Hvis du skal være på vennlig fot, så kan du jo kanskje prøve å finne ut det der med om vi er i slekt da.

Om du er etter Dørumsgaard, mener jeg.


Er det mannen din som heter Dørum, eller er det deg selv?

Hva driver du med til vanlig da forresten.

Er du poker-spiller?

Arne Dørumsgaard, var vel også fra Østfold, (fra Fredrikstad).

Men men.


Igjen takk for svar.

Fortsatt god helg ja.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har også en fetter som bor i Fredrikstad, som heter Tommy Olsen, forresten.

Som er gift med ei som heter Ellen der, på Rolvsøy.


Og de kjenner ei som heter Dørumsgaard, som bor i Svelvik, husker jeg.

Men jeg skjønner at Fredrikstad og Halden ikke er det samme.

En i militæret het Pettersen, og var fra Fredrikstad.

Han sa at grunnen til at Ørjan Løvdahl ble sendt hjem fra Albertville-OL, var fordi han hadde Annette Bøe og tre andre damer på rommet, og hadde sex med dem.


Annette Bøe var da sammen med skipresidenten eller hva det var.

Og er vel kanskje fortsatt det.

Men men.



Therese Dørum 18. juli kl. 03:18 Rapporter

Hei igjen! Takk for hyggelig svar! Jeg sovnet litt her nå, så jeg tror jeg bør gå å legge meg.. Men svarer i morgen! Sov godt du også (hvis du skal legge deg da)


Varme klemmer fra Norge:)



Erik Ribsskog 18. juli kl. 03:29

Hei,

ja jeg våkna nettopp fra å ha sovi noen timer på sofaen.


Jeg kjente også ei som het Chatiz, på nettet, som var fra nedi der.

Hu var jeg på date med, på kino i Oslo, og så detektor, tror jeg det var.

Men hu var bare ei jeg såvidt chatta med på nettet, jeg kjente egentlig hu Zera/Linda Wold bedre fra nettet, men hu bodde nede i Halden da.


Så var det et plott mot meg, på Rimi, hvor jeg jobba, og jeg fikk litt personlige problemer osv., da jeg bodde i Oslo.

Jeg hadde nesten et slags sammenbrudd, må man vel kalle det, pga. problemer på jobben for det meste, så det ble aldri til at jeg traff hu igjen.


Men men.

Jeg kjenner også en som heter Lassen til etternavn, fra språkreise, til Brighton, sommeren 1985, tror jeg det var.

Jeg bodde først hos en familie, hvor en svensk gutt bodde.

Men de svenskene var litt ville, så da måtte flytte, så fikk jeg bo hos den familien der han Lassen bodde da.


Men dem var litt sånn upersonlige, synes jeg, den familien.

Men men.

Bare skreiv om dem jeg kjente nedi der.

En som het Bø, fra militæret, var også fra Østfold, fra et lite sted, hvor en norsk film, om et ungt par, på en bondegård, ble tatt opp.


Der hvor de hadde en kondom i en fyrstikkeske, husker jeg.

Jeg husker at farfaren min ble så sur på den filmen, at dem sendte den på NRK, med knulling osv.

Men men.

Det var vel på begynnelsen av 80-tallet, (ganske tidlig på kvelden), så det husker vel ikke du.


Men men.

Bare noe jeg kom på.

Det er muig jeg kjenner fler nedi der og, jeg får se om jeg husker fler.

Jeg kjenner noen i Askim og, ei dame som var sammen med onkelen min, hu heter Grethe Ingebrigtsen hu dama.


En som gikk i klassen min, som heter Ditlev Castelan, bor også i Askim.

Så bor kusina mi, Heidi Sundby i Moss.

Det er sikkert fler jeg kjenner nedover i Østfold og.

Men men.

Mange takk for svar!










PS.

Den filmen, som han farfaren min ikke likte, da den var på TV, i 1979 eller 1980 kanskje.

Det var nok den som het 'Den sommeren jeg fylte 15':

http://no.wikipedia.org/wiki/Den_sommeren_jeg_fylte_15

PS 2.

Og den ble visst spilt inn bl.a. i Skotbu, stod det.

Og det var nok der han Bø var fra, mener jeg.

Men det er kanskje i Akershus/Follo, og ikke i Østfold.

Det er mulig.

Vi får se om det er mulig å finne ut noe mer om dette.

Vi får se.

Den filmen var visst basert på en bok av Knut Faldbakken.

Og hans sønn Mathias Faldbakken, har jo vært på bloggen forresten.

Så det er en liten verden som de sier.

Jeg tror at farens bøker må ha vært mer forståelige enn sønnens, for å si det sånn.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Han som hadde hovedrollen i den filmen, het Rothschild.

Det var også veldig spesielt, synes jeg.

Det sies jo at Rothschild, Illuminati og Bilderberger, styrer verden.

Men men.

Nedleggelsen av Heimevernet

nedleggelsen av heimevernet

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3736331.ece

PS.

Nå har dem lagt ned hæren, så og si.

Og nå har dem også kutta ned Heimevernet, fra 80.000 til effektivt 9.000 på 2000-tallet.

Og de 9.000 skal brukes til noe sånn terroisme-greier, og sånn 11. september/New World Order-greier.

De har til og med kutta ut HV's gamle slagord, som var 'overalt alltid'.

Og som jeg lærte da jeg ble med i HV, på noe møte på Lutvann vel, i 1997, var det vel.

De kaller de gamle HV-soldatene for 'tusseladder'.

Det er jo veldig uhøflig.

Altså, hvem er det som kontroller landet nå?

Tja, vanskelig å si.

Politiet er jo kjent for å ha alt for mye å gjøre.

Og Hæren og HV er veldig svekket.

Da blir det vel et makt-vakum.

Hvem finner vi i dette vakumet?

Den russiske mafiaen?

Jeg vet ikke.

Jeg bare lurer litt.

En HV-soldat klager på å bli sendt til Landskytterstevnet.

Men han kan kanskje dra på 'Landssvikerstevnet' istedet?

Han klager så fælt på at de må hjelpe til der.

Jeg vet ikke jeg.

Det er vel en tradisjon, for at HV hjelper til der, er det ikke det da?

Det er jo en fordel for Norge, hvis vi har et stekt skyttervesen, rundt om i landet.

Som kan skyte russere og det som er, både her og der.

Så det kan vel sies å være en oppgave for HV.

Jeg har jobbet i Det Norske Hageselskap, som praksisplass, et par måneder, da jeg var arbeidsledig.

Og Det Norske Hageselskap, får også penger, fra de samme midler, som går til Forsvaret.

Det sier sikkert han soldaten på bildet over, at er kjempedumt.

Hvorfor skal man bruke penger på hager, og ta fra beredskapsmidlene?

Jo, for hvis mange folk har hager, i Norge, så kan man plante poteter i hagene.

Hvis Norge blir utsatt for en boikott.

Da er vi selvstendige.

(Av samme grunn, kunne man si at man burde hjelpe Landskytterstevnet.

Fordi det er bra for Norge, at mange folk er gode til å skyte (fiender).

På samme måte som det er bra for Norge, at folk er flinke til å ha fine hager.

For da kan man plante poteter der, under en eventuell boikott.

Så står vi sterkere som land.

Både pga. landskytterstevnet, og på grunn av Norsk Hageselskap.

Så da er det vel ikke dumt av myndighetene/Heimevernet, å hjelpe disse, mener jeg da.

Det blir vel nesten på samme måte det, vil jeg vel si.

At man kan se det nesten som en parallell kanskje.

Noe sånt).

Norge står utenfor EU.

Og hvis vår selvstendighet skal være noe annen enn å være en bananrepublikk for USA.

(Et USA som har forlatt Island).

Så må vi ha en militær styrke, som er troverdig.

Og en beredskap som er troverdig.

Nå har alt blitt bare tull i Norge, vil jeg si.

Fra begynnelsen av 90-tallet, når alt var som det hadde vært, siden 50-tallet vel.

Så vår tradisjon i Norge, etter 2. verdenskrig, om å være selvstendiger og sjølberga.

Den er nå brutt.

Norge er nå en militær lilleputt og vi har ikke en troverdig beredskap, vil jeg si.

Så Norge som stat, har blitt svekket, vil jeg si.

Vi er nå som en vits.

Så det er forrandring fra selvstendig land, til vits, på mindre enn tjue år.

Og det virker som at pressen også har gått samme vei.

Og er som en vits.

Fremmede krefter styrer Norge nå, synes jeg man kan merke.

Så det er nok min mening dessverre.

Så sånn er nok det.

Mvh.

Erik Ribsskog

Jeg sendte en e-post til den tyrkiske ambassaden i Oslo, angående at kurdere/tyrkere angriper familien min, grunnet mulig slektskap til Noah?




Gmail - To Turkish Embassy in Oslo/Fwd: Delivery Status Notification (Failure)










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




To Turkish Embassy in Oslo/Fwd: Delivery Status Notification (Failure)











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sat, Jul 17, 2010 at 9:47 PM




To:
info@mfa.gov.tr


Cc:
post@mfa.no






Hei,

jeg prøver igjen, for det var feil e-post adresse.

Hu Hava Özgyr, på Rimi Bjørndal, hu skulle alltid ta t-banen ned til sentrum, sammen med meg, etter jobben, enda hu bodde på Holmlia, som var en annen vei.


Og hu prata så ofte om sex på t-banen, syntes jeg.

Er det vanlig at kurdiske/tyrkiske damer prater så mye om sex, på t-banen med norske gutter/menn?

Hu fortalte bl.a. at søstra hennes Sema, hadde blitt tatt på fersken, mens hu hadde sex med typen sin, på en Rimi-butikk nede i sentrum, hvor hu jobba med vasking.


Var det over grensen for det normale for interesse fra kurdiske jenter?

Også Brusk, fra HiO, som var naboen min ved Univ. of Sunderland.

Noen tyske jenter i min leilighet, sa jeg måtte prate med Brusk, for han var fra Oslo.


Det var liksom som at det var planlagt.

Hvorfor skulle de tyske jentene bry seg om det norske greiene?

Er dem noe mafia de Özgyr-jentene og Brusk?

Er det bare gærninger?


Dere hadde 17 mai tog i Oslo og, når Galtasaraj vant Champions League.

Det syntes jeg var litt dårlig.

Hadde dem betalt dommeren?

Det var litt spesielt ihvertfall.


Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ----------
From: Mail Delivery Subsystem <mailer-daemon@googlemail.com>

Date: Sat, Jul 17, 2010 at 9:26 PM
Subject: Delivery Status Notification (Failure)
To: eribsskog@gmail.com


Delivery to the following recipient failed permanently:



oslobe@online.no



Technical details of permanent failure:

Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 5.1.1 <oslobe@online.no>... User unknown (state 14).



----- Original message -----



MIME-Version: 1.0

Received: by 10.204.178.211 with SMTP id bn19mr2199016bkb.15.1279398385720;

Sat, 17 Jul 2010 13:26:25 -0700 (PDT)

Received: by 10.204.81.93 with HTTP; Sat, 17 Jul 2010 13:26:25 -0700 (PDT)

Date: Sat, 17 Jul 2010 21:26:25 +0100

Message-ID: <AANLkTinod0FCAWBv08baSgftZhhli2ZKuP8acCrix6qZ@mail.gmail.com>

Subject: Angrepet av tyrkere/kurdere pga. Noah-slekt

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

To: oslobe@online.no

Cc: post@mfa.no

Content-Type: multipart/alternative; boundary=0016e6d7ed334e9ee5048b9b26db



Hei,



jeg synes det virker som at min slekt blir angrepet av kurdere/tyrkere, pga.

eventuelt slektskap til Noah.



(For det kan virke som at Noah kom til Enebakk, for en del tusen år siden:



http://www.enebakkhistorielag.no/kulturminne_durud.htm ).



Hvordan ser tyrkere/kurdere på Noah?



Er det hat mot Noah fra tyrkere og kurdere?



Jeg synes min slekt får så mye oppmerksomhet fra kurdere og tyrkere.



Bl.a. meg selv da jeg jobbet som leder på Rimi Bjørndal i Oslo, og studerte

ved University of Sunderland, i 2004/05.



På forhånd takk for svar, på dette om kurdere/tyrkere/muslimers syn på Noah,

osv.



Mvh.



Erik Ribsskog



PS.



Sender også kopi til UD, siden jeg bor i utlandet, som flyktning fra noe som

blir kalt 'mafian', i Norge, mm.









Noen i Wien søker på at 'Nick Ewans', som var på bloggen her, for et par år siden, er CIA-agent. Det var veldig spesielt

nick ewans cia agent

http://www.google.no/search?q=%22nick%20ewans%22%20cia%20agent&hl=no&ei=krJBTJzyJduWOOGEseMM&start=10&sa=N

PS.

Det stedet det ble søkt fra, i søket ovenfor, det er visst noe ala Østerrikes svar på NHO, (eller noe), fikk jeg det til å bli:

østerrike nho

http://en.wikipedia.org/wiki/Austrian_Federal_Economic_Chamber

Odd Einar Dørum sin slektning, er visst på sjekkern på Facebook

odd einar dørum sin slektning

PS.

Her kan man se, at hu er jo gift, hu 'tøysejenta' der:

tøysejente gift

PS 2.

Her mistenker jeg litt 'urent trav', fra Dørum-familien, mot Dørumsgaard(/Ribsskog)-familien.

(Som egentlig er samme slekt, mener jeg å ha hørt).

Dette går nok tilbake til dette med Noah-linjen, mistenker jeg.

Hva er det som foregår?

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Her er mer om dette:






Heisann,






Erik Ribsskog 17. juli kl. 04:29

hvem er du da?


Er du i slekt med Dørumsgaard?

Mvh.

Erik Ribsskog



Therese Dørum 17. juli kl. 19:22 Rapporter

Hei! Jeg er ikke sikker.. Jeg kom over bloggen din igår og tenkte det hadde vært interessant å snakke med deg.. Bor du fortsatt i Liverpool? Du trenger selvfølgelig ikke å svare, jeg ble bare litt nyskgjerrig.. Men jeg beklager dersom det var upassende.


Ha en fin kveld!

Mvh Therese



Erik Ribsskog 17. juli kl. 19:44

Jeg vet ikke helt jeg.


Det står at du er gift og greier.

Og Dørum kommer visst av Dørumsgaard, som oldemora mi het, (Helga Dørumsgaard).

Jeg får mange tullemeldinger så jeg er skeptisk.

Du er kanskje etter Odd Einar Dørum?


Mvh.

Erik Ribsskog



Therese Dørum 17. juli kl. 19:58 Rapporter

Ok, jeg skjønner.. Jeg snakket med en venn som sier de hadde Arne Dørumsgaard på besøk på gården deres i Oppdal en gang.. Han var visst musiker?


Det er så mange som heter Dørum rundt omkring så det er vanskelig å holde styr på hvem som er beslektet med hvem;)

Hvordan går det ellers? Har du funnet ut av det styret med arbeidsledighets tingene der borte?


Mvh Therese



Erik Ribsskog 17. juli kl. 20:20

Hei,

ja, han var komponist.


Min oldemor og Asbjørn Dørumsgaard sin far, Arnt Olsen Dørumsgaard, var jo fra Oppdal.

Han Arne Dørumsgaard var jo kjent komponist, blant annet.

Er du fra Oppdal selv da?

Jeg går på møter hele tida, og skal ta mer utdannelse innen data, på college her i England, så det blir nok noe 'årnings'.


Mvh.

Erik Ribsskog









PS 4.

Hun liker også tyrkisk musikk, hun 'tøysejenta', så jeg nå.

Og hu har tyrkiske folk, på Facebook venne-lista si, som heter Memeth Dorum, osv.

(Tyrkisk skrivemåte av Dørum?)

Er det kanskje hennes tyrkiske ektemann, tenker jeg nå.

Som er så stolt av å være gift med Dørum.

(Siden Dørum er etter Noah.

Noe som antagelig er kjent i Tyrkia).

At han tar sin kones navn, og for-tyrker det?

Er det noe slikt som foregår?

Min slekting lenger nord i Trøndelag, som het Høstland, hun var jo også sammen med en tyrker.

Og tre kurdisk/tyrkiske jenter, Hava, Sema og Songül Özgyr, viste kanskje unormalt stor interesse for meg, da vi var kolleger på Rimi Bjørndal, i Oslo.

Er det noe angrep fra tyrkere mot min familie, pga. Noah-slektskap, i Dørumsgaard-linjen, (som kun undergrunn kjenner til), lurer jeg på nå.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 5.

Her er mer om den tyrkiske musikksmaken, til hun 'tøysejenta':

mer om tyrkisk musikk

PS 6.

Her er mer om dette:






Heisann,





Tidligere meldinger



Therese Dørum 17. juli kl. 19:22 Rapporter

Hei! Jeg er ikke sikker.. Jeg kom over bloggen din igår og tenkte det hadde vært interessant å snakke med deg.. Bor du fortsatt i Liverpool? Du trenger selvfølgelig ikke å svare, jeg ble bare litt nyskgjerrig.. Men jeg beklager dersom det var upassende.


Ha en fin kveld!

Mvh Therese



Erik Ribsskog 17. juli kl. 19:44

Jeg vet ikke helt jeg.


Det står at du er gift og greier.

Og Dørum kommer visst av Dørumsgaard, som oldemora mi het, (Helga Dørumsgaard).

Jeg får mange tullemeldinger så jeg er skeptisk.

Du er kanskje etter Odd Einar Dørum?


Mvh.

Erik Ribsskog



Therese Dørum 17. juli kl. 19:58 Rapporter

Ok, jeg skjønner.. Jeg snakket med en venn som sier de hadde Arne Dørumsgaard på besøk på gården deres i Oppdal en gang.. Han var visst musiker?


Det er så mange som heter Dørum rundt omkring så det er vanskelig å holde styr på hvem som er beslektet med hvem;)

Hvordan går det ellers? Har du funnet ut av det styret med arbeidsledighets tingene der borte?


Mvh Therese



Erik Ribsskog 17. juli kl. 20:20

Hei,

ja, han var komponist.


Min oldemor og Asbjørn Dørumsgaard sin far, Arnt Olsen Dørumsgaard, var jo fra Oppdal.

Han Arne Dørumsgaard var jo kjent komponist, blant annet.

Er du fra Oppdal selv da?

Jeg går på møter hele tida, og skal ta mer utdannelse innen data, på college her i England, så det blir nok noe 'årnings'.


Mvh.

Erik Ribsskog



Therese Dørum 17. juli kl. 21:12 Rapporter

Oj, så gøy da! Hva slags musikk komponerte han?


Nei, dessverre, jeg er ikke fra Oppdal og har aldri vært der, men har hørt at det er veldig pent! Hva med deg?

Ok, det er jo bra, NAV her i Norge er ihvertfall veldig nøye på at man møter opp osv.

Hva slags utdannelse skal du ta? Og trives du der? Jeg ser for meg at Liverpooldialekten kan være litt vanskelig å forstå, hehe..


T



Erik Ribsskog 17. juli kl. 21:14

Å jasså,

du klager på at jeg ikke møtte opp på Sencia-møte?


Jeg har jo forklart om det på bloggen.

Jeg liker ikke sånn der pirking?

Driver du med sånn pirking?

Det syntes jeg var uhølig og ekkelt.

Du får hilse han tyrkern din og ta deg en tyrker-shot.


Mvh.

Erik Ribsskog







Det her var min grandtante Unse sin morfar

grandtante unse sin morfar

http://da.wikipedia.org/wiki/Alexander_Foss

PS.

Hans andre kone, (som var min grandtante Unse sin mormor), Edda Marie Elisabeth Hostrup-Schultz, var visst av blant annet tysk slekt:

av tysk slekt

http://da.wikipedia.org/wiki/Hostrup-Schultz

PS 2.

Så da er det vel ikke nødvendig, å si så mye mer, om den saken?

Jeg synes også at min grandtante Unse, kanskje oppførte seg litt vel 'tysk'.

At hun kanskje var litt sånn høyrøstet og oppfarende da.

Og skulle liksom sette en på prøve, osv.

Så jeg kan ikke jeg si at jeg kom så utrolig bra overens med henne, da de var på besøk hos min mormor Ingeborg, i Nevlunghavn, sommeren 2002.

For det var noe med at hun absolutt skulle vite hva jeg syntes om hennes ene sønns bil.

(Den andre sønnen dro visst tidlig, mener jeg).

Som var en Rover da.

Som stod parkert hos bestemor Ingeborg, sånn at den sperret for 'min' bil.

Som var en VW Jetta, som jeg måtte leie på Statoil Kiellands Plass, (de hadde ikke noen fler Golf-er e.l., visstnok).

Fordi min Ford Sierra, hadde noe feil, som vanlig.

Så skulle hun sjekke hva jeg syntes om Rover-bilen deres da.

(Det må vel ha vært han Thomas Heegaard sin bil.

Han som er direktør i Disney.

De hadde sett kampen England-Danmark, (hvor Danmark tapte 3-1).

Under Fotball-VM i 2002.

På en eller annen TV, i Gurvika, i Nevlunghavn.

Et sted som er for utviklingshemmede.

Men min mormor hadde så mye kontakter, i Nevlunghavn.

Så hun hadde leid Gurvika forsamlingslokale, for sin runde bursdag.

Som vel må ha vært en 80-års dag.

En engelsk lord var der også.

Og jeg kunne ikke drikke, for vi måtte sove over hos Martin og dem, ute i Kvelde.

Og ikke som året før, da vi sov over i biblioteket i Nevlunghavn.

Som min mormor leide, til kunstutstillingen sin, den sommeren, 2001.

Untatt Axel, som stakk fra oss andre søsknene og som kanskje hadde seg med hun Sophia, vår kusine Rahel sin danske venninne?

Noe sånt må han ha gjort, for han sov ikke i biblioteket, sammen med meg og Pia og Daniel.

Som var meningen fra vår mormor.

Så det var spesielt.

Men men).

Som om det var noe forberedt og sermonielt nærmest.

Jeg sa ikke noe.

For jeg ble da litt nedfor.

Når Unse spurte meg om Rover-en.

For jeg hadde jo bare leiebil.

En liten VW Jetta.

Så det ble litt dumt.

(Det var vel kanskje noe mobbing, av meg, fra min grandtante Unse Heegaard).

Så sånn var det.

Selv om den Rover-bilen sikkert var helt fin den.

Selv om jeg syntes at designen av grillen/fronten på bilen, kanskje var litt spesiell.

Det var jo ikke noen Jaguar akkurat, for å si det sånn.

Jeg har sett penere Rover-e faktisk.

Blant annet en som mora mi kjørte, som tilhørte vår nye stefar, Arne Thomassen, på 70-tallet.

Og som hu tok en 360 grader piruett med, på isen, på veien mellom Nevlunghavn og Helgeroa.

Etter å ha besøkt bestemor Ingeborg og bestefar Johannes der.

Da vi bodde på hytta i Brunlanes, eller i Mellomhagen, på Østre Halsen, i Larvik.

Noe sånt.

Rundt 1975 kanskje.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Det var forresten sånn.

At alltid når jeg skulle på noen sammenkomst med familien.

Uansett om det var til bestemor Ingeborg, i Nevlunghavn.

Eller om det var til min fetter, (på farssiden), Tommy sitt bryllup i Fredrikstad.

Eller på familietreff, (på farssiden), hos min onkel Runar i Son.

Så var det alltid noe galt med bilen.

Så jeg tenkte nå, den tanken.

At om det var det noen 'mobstere' av noe slag, som tulla med bilen min.

På parkeringsplassen, utafor Waldemar Thranes gt. 5, i Oslo?

Det var hver gang jeg skulle noe liksom.

Ikke langt unna ihvertfall.

Og dette kosta også mye penger, alle de feilene med den bilen.

Jeg tørr ikke å tenke på hvor mye den Ford Sierraen kosta meg.

100.000?

150.000?

200.000?

På de fire årene jeg jobbet som butikksjef.

Det var alltid et eller annet av utgifter, til den bilen.

Så det var ikke sånn at det var lett å spare for meg, på den tida.

Og jeg var så utslitt fra jobben, og hadde bare et sånt mikroskopisk hybelkjøkken nærmest, så jeg kjøpte mye ferdigmat da.

Så det gikk en del penger de årene, det er helt sikkert.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Så det var ikke noe sånn 'spare-tid' for meg, det her.

Det var mest som at jeg var i krigen nesten.

For det var så tøft miljø, å jobbe som butikksjef i Rimi.

Og jeg var også slitt ut, av å jobbe som assistent for butikksjef Kristian Kvehaugen, på Rimi Bjørndal.

I to og et halvt år, før jeg fikk begynne som butikksjef.

Og jeg jobbet også hardt, i årene før det, som leder på Rimi Nylænde.

Og før det så var jeg i infanteriet, som også var tøft.

Og før det så satt jeg i kassa på OBS Triaden, som også var ganske slitsomt.

Så jeg hadde bare slitsomme jobber, vil jeg si, fra 1991 til 2004.

Så det tærte på litt, vil jeg si.

Så sånn var det.

Så når jeg ble plottet mot, i tillegg, som jeg ble på Rimi Kalbakken, i år 2000 og 2001.

Så ble det litt mye.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Policy for kommentarer


Anonyme kommentarer, blir slettet, (etter en del problemer, med nettmobbing osv.).

Hvis du har et vanlig navn, så skriv gjerne noe, som skiller deg, fra andre, med samme navn, (sånn at det er klart, hvem som skriver).

Kommentarer som inneholder trakassering, (og som ikke holder seg, til temaet, i blogg-posten), blir bare slettet, (og ikke publisert).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

For å eventuelt legge inn kommentar, så trykk på linken, til blogg-posten, (så kommer det opp et felt, hvor man kan kommentere).

Blog Archive