Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 11. januar 2011

Det her er nok snakk om det såkalte Østerdalsdepoet, som jeg fant ulåst, en gang jeg gikk streifvakt, under førstegangstjenesten, på Terningmoen

terningmoen østerdalsdepoet

http://no.wikipedia.org/wiki/Terningmoen

PS.

For når vi hadde streifvakt, så var det meningen, at vi skulle sjekke alle dører, om de var låste.

Og det pleide jeg å gjøre.

Men jeg tror ikke at alle gjorde det.

(For det pleide ofte å stå mye dører ulåst der, husker jeg, blant annet der kjøretøyene stod, mm.).

Men da jeg fant det svære Østerdalsdepoet stående ulåst, (som var like ved der våpendepoet til troppen vår var, forresten), så kalte jeg opp Daghavende offiser da, eller det var vel også vaktbua, (på en walkie talkie vi som vi hadde, på slutten av tjenesteåret vårt. Vi hadde ikke sånn walkie talkie, på begynnelsen av tjenesteåret, da jeg fant de svære garasjebygningene stående ulåst, så da kunne jeg først rapportere om dette, på slutten av streifrunden, som tok en time kanskje. Men men.), kom og låste depoet, og sa noen gloser om at man kunne jo ikke la Østerdalsdepoet stå ulåst, osv.

Men men.

Så jeg var egentlig pliktoppfyllende i militæret, vil jeg si, selv om jeg kanskje ikke var så veldig engasjert.

Men men.

Bare noe jeg kom på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Når jeg tenker meg om.

Så var det kanskje noen mob-hæren eller HV-depot, som brant ned.

For de bygningene stod liksom for seg.

Borte ved der garasjene var, osv.

Og Østerdalsdepoet, det var ikke så svært da.

Og det visste jeg ikke om forresten, husker jeg, at vi hadde et depot, på Terningmoen, som het Østerdalsdepoet.

Så da kikka jeg et kort øyeblikk, litt nysgjerrig inn døra der da, til det depoet da, og så litt nøyere på det utstyret som lå der, osv.

Da han daghavende offiser, nevnte det, at det depoet het Østerdalsdepoet da.

Og mens han dreiv og skulle låse, osv.

For han daghavende offiser, han ba meg vente der da, til han dukka opp der, for å låse, hvis jeg ikke husker helt feil.

Og dette var vel ganske tidlig på kvelden, så det var vel ikke så mange streifrunder, som hadde blitt gått der, (hvis noen), før jeg fant den døra til det vel ganske viktige depoet stående ulåst.

Men men.

Det hendte også at kontorbygningene til Ski og Vinterskolen osv., stod ulåst der, og en av de høyere offiserene, hadde ihvertfall en skarp ag-patron, (0.62 vel), liggende i en sånn boks vel, på skrivebordet sitt, husker jeg.

(Så da hadde altså både bygningen og selve kontoret til han høyere offiseren, stått ulåst da.

Og på toppen av det, så lå det skarp ammunisjon der.

(Som jeg bare lot ligger der, og ikke rørte, for hva skulle jeg med skarp ammunisjon, liksom)).

(Hvis det ikke var Oppland Regiment sine kontorer da.

Hvor disse ganske høye 'stjernegrisene', (som hadde glemt å låse), satt da, som de ble kalt, blant oss menige, ihvertfall noen ganger.

Det skal jeg ikke si helt sikkert.

For hvilken 'stjernegris', som satt på hvilket kontor.

Det kunne jeg ikke på rams, for å si det sånn.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på).

Så det var vel en del slurving, må jeg si, på Terningmoen, med låsing osv.

Og sivile folk, hoppa visst noen ganger over gjerdet til leieren.

(Uten at jeg vet hva de hadde tenkt seg.

Men det ble rapportert en gang vel, husker jeg.

Hvis ikke det var vaktsoldatene som kødda da.

Hvem vet).

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter