Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 17. januar 2011

Jeg sendte en ny e-post til min søster Pia Ribsskog




Gmail - Hei.










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Hei.











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Jan 17, 2011 at 12:38 PM




To:
Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>






Hei,

den er ikke overtrukket den kontoen, men jeg bruker mest RBS-kontoen min nå, men det er kanskje et pund eller to, på Barclays-kontoen, så den er grei å sende til, for den bruker jeg nesten aldri, så den kan jeg godt ha som spare-konto, eller noe.


Jeg mener ganske sikkert at det var du som ville oppbevare de pengene.

Jeg var jo ikke så ovenpå, da jeg bodde hos Martin og Grete, siden jeg var flau og skamma meg over, at jeg hadde havna i stry, og overhørt at jeg var forfulgt av 'mafian', enda jeg ikke vet hvem de er engang, eller hvordan dette kan ha skjedd.


Det var derfor jeg ikke spurte deg om det, i 2005.

Ok, jeg tenkte kanskje det var etter gudinnen Frigg, eller noe, siden det var gull-ramme.

(Bestemor Ingeborg sendte noen fotografier hit til England, and møblene sine osv., fra Stavern, det var derfor jeg la merke til det bildet, med gullramme.


Det er vel ikke vanlig å ha gullramme, rundt bilder, kanskje det var fordi de var kongelige, etter de gamle danske konger, har jeg tenkt).

Nei, jeg synes ikke jeg kan dra til Norge, til våren, eller før jeg får rettighetene mine.


Det er ikke fordi at jeg ikke vil hjelpe.

Det er ikke så vanskelig å ordne opp i sånne ting.

Så det tror jeg dere klarer fint selv.

Hvis ikke så kan dere godt sende det til England, så kan jeg kontakte Sotheby's, eller hva de heter.


Det er sikkert en mulighet.

Men tante Ellen har jo 'ruga' på dette i et og et halvt år nå.

Du snakket noe om en forsikring, hva var det for noe?


Jeg synes dere er treige.

Det testamentet til bestemor Ingeborg, var jo også litt kryptisk, når det gjaldt fordelingen til mora vår, Karen og Martin og Ellen.

Det var veldig mange forrandringer.


Kanskje Ellens mann Didrik Beichmann kan hjelpe Ellen?

De ble visst gift eller forlovet, i bestemor Ingeborg sin bursdag, for noen år siden, skrev hun, før hun døde.


Jeg prøvde å komme på bølgelengde med Rahel, men hun begynte å prate om noe hippie-greier.

Som 'bad rays', eller noe.

Men min tysk er jo dårlig, og hennes norsk er vel ikke helt bra, så da blir det kanskje ikke så enkelt.


Men, Ellen og Martin har fått i oppdrag, av Tingretten i Larvik, til å fordele arven.

Og det oppdraget har de godtatt.

Da kan de ikke seinere klage, og si at de trenger hjelp av meg.


Da skulle de sagt det til Larvik Tingrett, når de fikk boet.

Det går an å ta offentlig skifte, hvis dere ikke klarer dette.

Det koster 30.000 og da ordner vel Tingretten med å fordele arven, tror jeg.


Men vi kan godt ta det over e-post og, for min del.

Jeg fikk jo noen dokumenter etter han dommeren i Egypt, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, av bestemor Ingeborg, på 80-tallet.


Men som faren vår sa, (etter at jeg flytta til Oslo), at Ingeborg ville ha tilbake.

(Dette lå hos bestemor Ågot).

Du husker kanskje at Axel fikk myntene Ågot hadde samlet, den gangen jeg tok med Axel til Ågot, om sommeren, før du flytta til Oslo.


Det var vel sommeren 1991, da du og jeg og Axel, tok bussen inn til Svelvik, og mora til Anders Røkås, ikke ville gi meg pengene på kontoen min, fordi det stod Erik Mogan Olsen, som kontonavn.

Da fikk jo Axel også noen foto, av han danske generalen, som var Ingeborgs morfar, Anders Gjedde Nyholm.


(Fordi bestemor Ågot, ble lei seg, da Axel fikk myntene, så jeg tenkte jeg fikk gi noe av Ingeborg sine ting og.

For da kanskje Ågot ikke ble så lei seg, tenkte jeg).

Men men.


Men den biografien/notatene, etter Didrik Nyholm, de er jo egentlig mine, tenker jeg, siden jeg fikk de i gave, til min 18 års dag.

(Det var vel kanskje du som tok med de papirene og foto-ene, fra bestemor Ingeborg, til bestemor Ågot sitt hus?).


Jensen har visst bygd på jordet der, så jeg på Google maps, der vi fanga humler som barn, på 70-tallet.

Jeg syntes jeg har litt hevd på det jordet, (Jordet til Lersbryggen), men har ikke fått noe fart på korrespondansen med Svelvik kommune, eller Jensen.


Faren vår, sender en del e-poster, men hvis jeg svarer, så sier han at jeg må på sinnsykehus, som min mor, så jeg har slutta å svare han.

Han bølleringte også fælt, for et par år siden, hit til England, på mobil.


Jeg har også anmeldt faren vår, for omsorgssvikt, siden han lot meg bo aleine, i Hellinga og Leirfaret, fra jeg var ni år, til du flytta opp til Leirfaret, rundt juletider 1988 vel, 8-9 år seinere.


Men politiet i Svelvik, mener jeg må dra til Norge, for å anmelde, noe som blir vanskelig, siden jeg er flyktning.

Jeg har kontaktet Stiftelsen Rettferd for taperne, og de skal kanskje hjelpe meg om å søke erstatning, fra staten ihvertfall.


Så jeg prøver å ta opp litt rundt problemene med faren min, i oppveksten osv.

Jeg har jo skrevet mye på blogg om dette, men jeg vil ikke ta alt på en gang nå.

Jeg synes at Ellen og Martin er for treige med å ordne med boet etter Ingeborg.


Det er jo et og et halvt år siden at Ingeborg døde nå.

Hva er det de tenker på?

Det virker helt håpløst.

Jeg vet ikke om det er noe jeg kan gjøre, for jeg har kutta både Martin og Ellen.


Martin etter det mordforsøket, og Ellen etter at hun ikke ville sende kofferten min, enda hun hadde bodd på den gården selv, hos Martin og Grete, hvor jeg sist så kofferten min, i 2005.

Vet du hvor tingene mine fra City Selv Storage er?


De er så vage der.

Det er snakk om HV-tingene mine, treskjæring fra bestefar Johannes, bøkene etter mora vår, det sølvkruset jeg fikk av bestemor Ingeborg, i 2004, som var fra familien hennes i Danmark, og som hun viste at det stod 'Gedde' på, og det var et fotografi av slottet Højriis, inni det kruset, som var fra 1700-tallet vel.


Også personlige brev og russekort, og sånn, lå der, for jeg tok ikke alt sånt med meg, da jeg dro for å studere i England, i 2004.

Jeg har holdt dem oppdatert om min økonomi, hele tida, og har fortalt dem, at de eneste som får røre det, er eventuelt Heimevernet, siden det ikke er hvem som helst som kan ha AG3 osv., det er bare meg eller Heimevernet som kan røre de tingene, sånn som jeg ser det.


Egentlig bare meg vel, for Heimevernet kan jo ikke rote i mine gamle kjærlighetsbrev, osv.

Det er liksom min personlige barriære som blir tullet med da, mener jeg.

Heimevernet har jo ikke noe med å rote i personlige ting heller, mener jeg da.


Så hva som har skjedd med de tingene, det lurer jeg fælt på.

For City Self Storage, er ikke så klare, når jeg kontakter de.

Men det er bra hvis du sender de pengene.


Jeg burde vel også fått regnskap, og sånn, det er vel en forpliktelse, som Ellen og Martin tok på seg, da de fikk boet fra Tingretten.

Da vår far av en eller annen grunn lot oss få arv etter grandonklene våre, i Holmsbu, for noen år siden, så kom det jo noe skriv fra en advokat, husker jeg.


Så det er kanskje noe Ellen og Martin kan gjøre, hvis de ikke klarer dette, å få en advokat til regne ut og ordne, med fordelingen av arven.

Eventuelt.

Men de finner vel ut av det.


Jeg hadde jo noen antikviteter da jeg bodde i Oslo, sånn som en tegning, som jeg fant da jeg jobba for Arne Thormod, i 1990 vel, da vi rydda et lager, hos Forsvarets Overkommando, det andre året jeg bodde i Oslo, (mens du fortsatt bodde hos bestemor Ågot vel).


Og et kart fra bestemor Ingeborg.

Så jeg er glad i antikviteter, og har lyst på både møbler og malerier og bøker og penger, må jeg innrømme, etter Ingeborg.

Men jeg vet jo det, at jeg bare skal ha cirka 1/9, for mora vår skulle hatt cirka 1/3 vel.


Og vi er jo tre barn etter mora vår, du, jeg og Axel.

Så det er vanskelig for meg å bestemme meg for hva jeg vil ha.

Jeg vet jo ikke hvem de barokk-møblene er etter, for eksempel.


Kanskje tante Ellen kan sette opp en liste, over hva som var etter bestemor Ingeborg.

Også si at Martin velger først, og så hun selv, og så enten jeg, du eller Axel.


Eller ta loddtrekning om hvem som skal begynne.

Hun kan kanskje kontakte Arvehjelpen.no, hvis det er noe spes.

Det er vanskelig for meg, å vite hvor de maleriene er verdt osv., de som har hengt på slottet Højriis.


Hvis de er mye verdt, som en million kroner, så kunne det kanskje fristet å selge noen av de, men ikke alt kanskje.

Hva ville bestemor Ingeborg at vi skulle gjøre.

Ville bestemor Ingeborg at vi skulle ta vare på maleriene og møblene osv?


Det blir jo kanskje litt dumt å selge det og, siden hun var etter adelige/kongelige osv.

Nå skriver jeg mye her, jeg skjønner det hvis du ikke svarer på alt.

Du får bare skrive det du gidder å svare på.


Jeg har ihvertfall den samme bankkontoen enda.

Hva var den forsikringen, som bestemor Ingeborg hadde, som du nevnte?

Mvh.

Erik Ribsskog



2011/1/17 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>



Hei igjen.



Ok da skal jeg ordne med overføring av de
pengene. Jeg visste ikke om du brukte den kontoen fremdeles, eller om den var
overtrukket så jeg tok ikke sjansen på å sette inn penger der tidligere.



Jeg skjønner at du fremdeles er mistenksom
på alle, men jeg ville bare hjelpe deg med det jeg kunne. Jeg mener å huske at
det var du som ba meg oppbevare de pengene. Når det gjelder det med mafian og
det med det mordførsøket du snakker om vet jeg ikke hva jeg skal si, jeg tror
jo det er nytteløst å få politiet til å gjøre noe med det, det er jo ingen som
tar det seriøst.



Det er klart at du skal ha noe etter
bestemor. Det bildet du nevner var av vår bestemors bestemor så vidt jeg husker
(eller var det moren) jeg husker ikke nøyaktig. Jenta på bildet var ca tolv år
da det ble malt tror jeg. Det er et nydelig bilde, men det er ingen kjent
kunstner som har malt det. Mange av maleriene bestemor hadde var det jo moren
hennes og andre i familien som hadde malt. Og så var det jo mange av hennes
egne malerier da. De har nok mest affeksjonsverdi er jeg redd.




De barokkmøblene er jo litt spesielle og
passet jo godt inn hos bestemor, men de er nok ikke så robuste da. Vet ikke
hvordan man kan ordne det med å sende ting til England, men det kan vi jo
undersøke. Jeg kan jo i grunnen ikke bestemme noe om boet, det er jo ikke jeg
som har ansvaret for det. Jeg kan nevne for de andre at du gjerne vil ha de
møblene, tror de har planer om å få vurdert verdien på noe av det til våren. Det
hadde vært fint om du kom for å være med å hjelpe til, men det vil du jo ikke.








Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 17. januar 2011 11:57

Til: Pia Ribsskog

Kopi: post.vestfold@politiet.no

Emne: Re: Hei.




Hei,






jeg tror vi får ta noen få ting av gangen.






Du sendte meg noen penger på min Barclays-konto, i 2005, etter at jeg flyktet
til England.



Jeg har den samme kontoen enda.






Dette var noen penger, som du ville oppbevare for meg, som jeg hadde i
lommeboka mi, da jeg bodde hos Grete og Martin.







Hvorfor ville du oppbevare disse pengene for meg igjen forresten?






Jeg har ikke noe kontakt med Ellen, siden hun ikke ville hjelpe meg, med å
sende den kofferten, fra gården til Martin og Grete, til England.







Jeg har jo overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i
Oslo, (som jeg fortalte til deg og Axel og Martin, på den gården i Kvelde, i
påsken 2005, da du fikk et sammenbrudd, må man vel si, og sa du måtte bo i
Oslo).






Og etter det har jeg blitt forsøkt myrdet, på min 35-års dag, på gården til
Martin og Grete.







Så jeg har ikke lyst til å dra tilbake til Norge, før politiet har
forklart hvem denne 'mafian' er, og etterforsket hvem som prøvde å få meg
myrdet, på min 35-års dag, da Martin og Grete dro på MC-ferie til Danmark.







Jeg kunne godt tenke meg malerier, eller møbler, etter Ingeborg.



Hvem er det store maleriet, av en dame med gull-ramme rundt igjen, vet du det?







Hvis ikke så er også sofaene mine litt modne for utskiftning, og i
England er det vanlig å være mest på soverommet, og ha gjester i stua, så jeg
kunne hatt barokk-møbler der, etter Ingeborg og baron Adeler, eller hvem det
er.







Men jeg vet ikke hvordan man praktisk sender sånt til utlandet.






Men bestemor Ingeborg hadde visst fått en flyttebil, fra Danmark, etter Holger
Adeler, i 1980.






Så det er vel mulig.






Selv om det kanskje er dyrt.






Sender om dette også til HV osv., siden de er involvert.






Mvh.



Erik Ribsskog









2011/1/17 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>




Hei.


Ja, det var lenge siden! Hyggelig å høre
fra deg igjen.


Håper du har det bra, jeg leser på bloggen
din en gang i blant, du har vel ikke noe i mot det?


Virker som du har det som plommen i egget.


Det var mange spørsmål, jeg skal prøve å
svare så godt jeg kan,




Hei,






du ville ikke være venn med meg på Facebook, i 2008, så jeg sa vi fikk
ta en pause.






Det er nå cirka tre år siden vel.







Noe sånt.









Så nå sender jeg e-post, (selv om jeg fortsatt er skeptisk).



Jeg er også litt skeptisk til å sende deg
e-post siden du legger alt ut på bloggen, men dette er kanskje en anledning til
å oppklare noen ting.








Jeg har ikke fått noe regnskap av tante Ellen.









Jeg har ikke fått noen penger av deg, bortsett fra 300 på min
paypal-konto, (i noen donasjon vel), som jeg sendte tilbake, siden jeg hadde
kutta deg ut.



Jeg mente ikke å være frekk, men du klager
jo over dårlig råd så jeg hadde bare lyst til å hjelpe deg litt. Beklager det.







Jeg tenkte å få en advokat, men det har jeg ikke fått, av fylkesmenna og Fri
Rettshjelp i Norge, for å ta arve-tingene etter bestemor Ingeborg, for meg.







Siden jeg har kutta ut familien, etter at jeg jo ble forsøkt myrdet, på
gården til Martin og Grete, i 2005, da jeg flyktet til Liverpool.









Hvorfor kontakter ikke Ellen meg om arv, når det er hun og Martin som
har ansvaret for å fordele arven?



Jeg tror nok at de synes det er ubehagelig
at du legger alt ut på bloggen. Det var vondt å se at du til og med la ut
bestemors testamente. Du tror kanskje at vi arvet en formue, men det var nok
ikke mye penger igjen i boet etter at begravelsen og regninger var betalt. Det
ble litt på hver (står jo i mailen min under), og hvis du sender kontonummeret
ditt så skal jeg gi det til Ellen så kan hun sette inn pengene til deg. Jeg kan
høre om hun har noe regnskap ferdig også hvis du vil.



Ingen av møblene er solgt. Det hadde jo
vært fint om du kom til Norge så kunne du jo ha vært med på å fordele tingene.
Kanskje du vil ha de maleriene du har snakket om på bloggen? De er nok ikke
verdt så mye penger men. Det er mulig at vi selger noe av det som kanskje er
verdt noe, men det er litt vanskelig å gjøre det når vi ikke vet hva du vil.
Har du lyst på en salong i barokk stil? Den med den lille sofaen med de tre
stolene til? Du kan jo gi beskjed om du synes det er greit at tingene blir
solgt og pengene fordelt, eller om du heller vil ha noe av tingene?








Faren vår, Arne Mogan Olsen, ringe så mye, så jeg anmeldte han for
telefonterror, i forfjor vel.







Han sa at jakka mi fra HV, var hos deg.





Den er ikke hos meg.





Hvordan kan dette henge sammen, jeg la jo HV-tinga mine, hos City Self-Storage, i 2004, ved Colusseum.









Vet du hvor kofferten min som lå på gården til Grete, da jeg måtte
flykte etter mordforsøket, og ikke rakk å ta med meg tingene mine er?



Den ligger vel på gården ennå den kan jeg
tenke meg. Har du ringt til Martin og spurt?






Jeg har lest på nettet at vi er etter de gamle danske konger, etter Ingeborg,
hun var etter Heegaard, Nyholm, Fog, Foss, Løvenbalk og kong Erik Klipping
osv., av Danmark, som går tilbake til Plantagenet, og Balder og Frigg og Odin! Odin faktisk!







Vi er visst også etter Karl den Store, Gange-Rolf, Kong David av
Israel, Batseba og Cleopatra, osv.
Ja, det var da ikke måte på.







Men men.







Har du visst om dette?



Nei, bare at faren het Heegaard og moren
het vel Nyholm var det vel. Navnet. Har lest om slektsforskningen på bloggen
din, men synes ikke det er så viktig egentlig. Det er vel mange som stammer fra
noen kjente personer hvis man graver litt tilbake i tid.









Hvorfor sa du i 'familie/søsken-rådet' jeg kalte inn til, hos Martin og
Grete, påsken 2005, at du 'måtte bo i Oslo'?



Det jeg mente var vel at jeg ville bo i Oslo.
Jeg har jo hele min vennekrets her og trives godt. Du mente at vi skulle flytte
til Canada, noe jeg ikke hadde så lyst til.







(Da du brøt sammen).






Axel, (som sa jeg virka sinnsyk, men du sa mot han vel), dro meg da med på en
gåtur i skogen/på fjellet der, bak den uisolerte lille hytta, som jeg ble satt
til å bo i, og sa han kjente en av lederne i A-gjengen, og derfor ikke var redd
for å bo i Oslo, selv om jeg hadde overhørt at jeg var forfulgt av 'mafian'.









Kjenner du også han lederen i A-gjengen.



Nei. Har aldri kjent noen i A gjengen, men
jeg er ikke redd for å bo i Oslo for det. Tror det er en ganske trygg by hvis
man sammenligner med resten av verden. Jeg har aldri følt meg forfulgt av noen,
eller overhørt noe sånt.







Er din samboer, Negib, fra Etiopia, også med i A-gjengen?



Nei.







Hva med Daniels far, Keyton, er han med i A-gjengen?



Nei.







Hva er det som foregår i Oslo egentlig?



Jeg har ikke opplevd at det skjer noe
unormalt.







Jeg sender kopi om dette til noen myndigheter i Norge, som jeg har begynt å ta
opp disse tingene med.







Erik Ribsskog







PS.






Så jeg er altså ikke så god venn med deg, siden du ikke ville være venn med meg
på Facebook.








Men vi kan sende e-post, men ikke mer, tenkte jeg.



Ja jeg får se hvor mye e-post jeg vil
sende. Jeg regner med at det kommer på bloggen med en gang jeg svarer.








Jeg vil ikke ha deg på besøk, eller noe, sånn som du var i Sunderland,
da hun venninna di Siv var med.



Ok, men jeg synes at du er litt
urettferdig når det gjelder den julen. Du ga jo uttrykk for at det var hyggelig
å få besøk. Du nevner ikke et ord om at vi ordnet julemiddag for alle som var
der. Vi kom jo ikke dit for å lage problemer for deg, tro det eller ei.
Beklager at du ikke klarte eksamen, men det var vel ikke bare vår skyld?
Du fikk jo også låne penger av meg siden du var så blakk. Det skriver du
ingenting om. Jeg trodde du ble glad for å få besøk, men tydeligvis ikke.







Hvordan går det med henne forresten, du sa i 2005, at hu hadde fått diagnosen
manisk-depresiv?








Bare noe jeg tenkte på.







Men men.



2009/12/3 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>




Hei Erik.


Håper at du har det bra.



Jeg ser at du etterlyser arven din etter bestemor.


Du skal selvfølgelig få det du har krav på.


Alt har tatt litt tid, og boet er ikke gjort opp ennå.


Ingen av møblene eller bildene er solgt.


Det var litt penger igjen på kontoen etter at begravelsen og
regninger var betalt.


Dette har nå blitt fordelt og du jeg og Axel får litt hver
av disse pengene.



Så venter vi fremdeles på oppgjør av en forsikring.


Jeg vet ikke helt hva slags forsikring dette er.


Det er Ellen og Martin som har ansvar for å gjøre opp boet.



Hvis du sender meg kontoinformasjonen din så kan vi overføre
det beløpet som er klart i dag.


Det er ikke mye, 3000,- til hver av oss. Ellen sier det
kommer litt til når forsikringen er klar.


Jeg har bedt Ellen lage et regnskap og sende til deg slik at
du ikke skal tro at noe er galt.


Det kan sikkert ta litt tid, men jeg håper det er i orden.



Mvh Pia
























Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter