Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 23. januar 2011

Jeg sendte en ny e-post til Nina Karin Monsen




Gmail - I slekt med Nina Monsen, som døde på Bergeråsen, i år 2000?










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




I slekt med Nina Monsen, som døde på Bergeråsen, i år 2000?











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sun, Jan 23, 2011 at 9:39 AM




To:
Nina Karin Monsen <nina.karin.monsen@online.no>






Hei,

jeg fant det en dag, i Aftenpostens tekstarkiv, at jeg hadde folk i slekta, som var i Johanitterordenen:



Bjørn Humblen er halvbror av min fars stedatter Christell Humblen, bestevenninne av Nina Monsen.


Jeg skriver om alt som skjer på blogg forresten siden jeg ikke får rettighetene mine fra myndighetene.

Bare si fra hvis det er noe mer jeg har glemt å dokumentere.

Mvh.


Erik Ribsskog


2011/1/23 Nina Karin Monsen <nina.karin.monsen@online.no>



Hei,


Har sjekket litt på internett, men finner
ikke det du henviser til. Hva står der? Har du en bedre henvisning?



Jeg er ikke i slekt med din slektnings
venninne. Jeg har all min slekt/familie fra Bergen. Monsen er min fars navn.


Lei for det du forteller – det er
ikke bra.



Vennlig hilsen Nina Karin Monsen








Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 23. januar 2011 06:50

Til: nina.karin.monsen@online.no

Emne: I slekt med Nina Monsen, som døde på
Bergeråsen, i år 2000?




Hei,






mitt navn er Erik Ribsskog.






Jeg vokste opp i en slekt, hvor det fantes Johanitterorden, og enkelte i slekta
ble behandlet annenrangs, vil jeg si.







Faren min fikk seg en ny familie, da jeg var ni år, og lot meg bo
alene, til jeg ble voksen.







Den nye familien var Humblen-familien, hvor min fars stedatter,
Christell Humblen, har en halvbror, på Vestlandet, Bjørn Humblen, som sammen
med sin ekskone, Nadine Humblen, er nyutmeldte av Johanitterordenen.







Jeg likte ikke å være alene, fra jeg var ni år, men min far fikk lokket
meg ned, på enkelte besøk hos Haldis Humblen, den første tiden, med å lokke om
at det var to jenter der på min alder.






Disse jentene var hans stedatter Christell Humblen, og hennes
'erteris'-venninne, Nina Monsen.






Nina Monsen
bodde hos onkelen sin egentlig, på Bergeråsen, (mora bodde på Romsås, i Oslo,
cirka 10 mil unna).







Så Nina Monsen
bodde egentlig mest hos Humblen-familien, det var derfor faren min lokka med at
det var to jenter der, og ikke ei.







Da vi var sånn 8-10 år, så fortalte Christell, at Nina Monsen sin onkel hadde
tilbudt henne penger for å suge han.






Jeg sa fra til faren min og Haldis, men vet ikke hva de har gjort.







Dette var rundt 1980.







Jeg vokste jo opp med hun Nina Monsen, mer eller mindre, så etter at hu flytta
til mora si i Oslo, så prata jeg noen ganger med henne, når hu var på besøk hos
onkelen, på Bergeråsen, kanskje en gang annenhvert år.






Hu fortalte at hu hadde blitt voldtatt mye og sånn.






Og lot meg få unna den seksuelle debutten en gang, og sånn, da jeg var 18 og hu
var 17, i 1988.






Så hu var kanskje litt som hu Lena, i Døden på Oslo S.






Noe sånt.






Jeg dro inn til Oslo, og vi så Roger Rabitt, på Eldorado, like før jul, 1988
vel.







Sommeren år 2000, så hadde søstera mi overtalt meg til å dra i bryllupet
til hennes adoptivmor, Haldis Humblen, (for søstera mi flytta inn hos dem, fra
min mor i Larvik, så jeg ble fortsatt boende aleine, selv om søstera mi også
dukka opp på Bergeråsen, i 1983 vel), sin sønn Jan Snoghøj.







Da fortalte Pia meg, på vei opp til Geilo hvor de hadde bryllup, av en
eller annen grunn.



Hvis det ikke var Gol.






(Det er noen år siden).






At Nina Monsen
hadde tatt selvmord.






Nå har jeg chatta med niesa til Nina
Monsen, på Facebook, (Christine Monsen).






Hu har denne profilen er:











Jeg lurer også på om
det var noe rart med det dødsfallet.



For hu Nina Monsen
var vel bare 30 år, eller noe, og hadde unger.






Og hu var ei ganske blid, 'stå-på' jente, sånn som jeg husker det.






Men men.







Og et var også et mistenkelig dødsfall, på Bergeråsen, i 1981, da mora
til mine kamerater, Petter og Christian Grønli, Tove Grønli, fra Nord-Norge,
døde.






Da var faren min plutselig hjemme hos meg, en søndag, og så på skøyte-VM/EM, i
februar 1981.






Noe som vel var en engangshendelse, de cirka ti årene, som jeg bodde på
Bergeråsen.






Tove Grønli sin samboer, Willy fra Glassverket i Drammen vel, dukka opp på
døra, og sa at Tone var dau, og ville prate med faren min.







Og Kripos kom dit, og de sa etterhvert at det var hjerneblødning.






Men hu Tove Grønli var også ung, kanskje 30-40 år.







Og alltid full av liv, så hu var ikke en man skulle tro skulle dø sånn
uten videre.






Men men.







Og faren min, var noe med i noe organisert Ku Klux Klan, eller hva det
kan ha vært der.






For en gang, da ei hytte brant på Krok, et fjell like ved, ei natt, på
80-tallet, så skulle faren min ut å gjøre noe da.






Det var som at han visste om den brannen på forskudd, sånn som jeg husker det.






Men men.







Så hu Nina Monsen
kan ha blitt drept av noe Johanitterorden/Ku Klux Klan, mistenker jeg.







Faren min er etter Iver Huitfeldt, så han er mer eller mindre adelig,
og for å være med i Johanitterordenen, så må man være adelig.






Så jeg skal ikke si noe sikkert, men jeg tror faren min er med i noe
organiserte greier, med hemmeligholdelse og sånn, selv om jeg ikke vet hva.






For faren min lot meg jo bo alene, fra jeg var ni år, så jeg kjenner han ikke
så bra, for å si det sånn.







Så jeg bare lurte på om du var i slekta til hu Nina Monsen, og en som
kaller seg skorpion, på EF-net, på irc, sier at du har kjennskap til frimurere
og sånn.






Og jeg har blitt tulla med, under oppveksten, på skole og høyskole, i militæret
og på jobb, i Norge.






Så jeg mistenker at Johanitterordenen har tulla med meg hele livet.






Min mormor var etter adelige/kongelige, og var fra Danmark, så hun kunne også
ha vært kvalifisert for medlemskap i Johanitterordenen.







(En slags korsfarer-orden).






Og min morfar, Johannes Ribsskog, sin nevø, Ola Øyvind Ribsskog, han er i en
Johannes-losje, og i landslosjen:











Jeg lurer på om Johanitterordenen og Johannes-losjene, samabeider,
ettersom begge er oppkalt etter døperen Johannes?






MIn morfar het også Johannes Ribsskog, og hans far het Johan Ribsskog, og var
bror av den mer kjente Bernhof Ribsskog, som stod bak normalplanen.






Og deres mor, Marta Maria Klemetsdatter Høstland, var visst svært hengiven til
indremisjons-bevegelsen, sa min mormor Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, (fra
Danmark), en gang.






Så det var visst såvidt, at min oldefar, Johan Ribsskog, fikk lov å dra på
lærer(høy)skolen i Elverum, for cirka hundre år siden snart vel.






Men men.






Så det er noe slags hemmelige greier som foregår, mistenker jeg.






Og lurer på om din slektning(?) Nina
Monsen, om det dødsfallet kan ha vært mistenkelig.






Har sendt om dette til politiet og, men de svarer ikke, av en eller annen
grunn, så derfor sender jeg det videre.






Håper du har mulighet til å lese denne e-posten og ihvertfall tenke litt på
dette, hvis du eventuelt har tid.






På forhånd takk for eventuell hjelp!






Mvh.



Erik Ribsskog













Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter